M 113 A1 + eduard - skala 1/72 ITALERI [koniec]
Moderatorzy: kartonwork, Tempest, Edmund_Nita
Łaaadny modelik, równo pomalowany, nie wiem, co Ty od niego chcesz? Z brudzeniem powstrzymałbym się, do zrobienia drugiego modelu i podstawki, może Ci się koncepcja dioramki zmienić, może coś się zapomnieć na koniec, a tak, jak będziesz brudził wszystko razem, to będzie większa pewność, że wyjdzie to dobrze.
Co do pigmentów MiG-a, czy one nie są do kładzenia na sucho? Tak jak własnoręcznie przygotowywana mieszanka z pasteli suchych? Poza tym, nie jestem pewien, ale trudno uzyskać efekt pyłu, kurzu, malując na mokro. Okopcenia i owszem.
Co do pigmentów MiG-a, czy one nie są do kładzenia na sucho? Tak jak własnoręcznie przygotowywana mieszanka z pasteli suchych? Poza tym, nie jestem pewien, ale trudno uzyskać efekt pyłu, kurzu, malując na mokro. Okopcenia i owszem.
Jednak można za pomocą pigmentów rozmieszanych z rozcienczalnikiem humbrola robić kurz. Na tej stronie pokazany jest sposób. Napisane jest również ,że pigment można zastąpić suchymi pastelami i zmieszać jest z rozcieńczalnikiem.
pozdrawiam
- Marcintosh
- Posty: 1091
- Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
- Lokalizacja: Dorset, UK
- x 8
Oto cytat ze strony MIGa:gulus pisze:Co do pigmentów MiG-a, czy one nie są do kładzenia na sucho? Tak jak własnoręcznie przygotowywana mieszanka z pasteli suchych? Poza tym, nie jestem pewien, ale trudno uzyskać efekt pyłu, kurzu, malując na mokro. Okopcenia i owszem.
"The modeller can use Mig Pigments to make different effects of mud, rust, dust, dirt. They can mix with any type of thinner, as turpentine, alcohol, water. You can also apply directly with a paintbrush to make softer effects."
Mozna nanosic rowniez pedzlem na sucho. Z artykulow, ktore czytalem wynika, ze nanoszenie na mokro daje lepsza kontrole, co ma spore znaczenie przy malych modelach. Rozcienczalnik odparowuje i pigment i tak jest suchy i sypki.
Model zapuściłem wstępnie pigmentem Vietnam Earth. Był bardziej ubrudzony ,ale po malowaniu aero , znaczną część zebrał "wiatr". Rzeczywiscie kalki w niektorych miejscach odstaja za bardzo.
Probowalem tera mieszac pigment z rozcienaczalnikami , ale cos jest nie tak. Cala masa zostaje na samym dole pod rozcienczalnikiem, nie rozpuszczajac sie przy tym ani troche.
Probowalem tera mieszac pigment z rozcienaczalnikami , ale cos jest nie tak. Cala masa zostaje na samym dole pod rozcienczalnikiem, nie rozpuszczajac sie przy tym ani troche.
pozdrawiam
Poprawiłem parę drobiazgów. Trochę go bardziej pobrudziłem i zakurzyłem. Zdjęcia też chyba lepszej jakości niż te ostatnio. Już więcej nic nie będę zmieniał. Model zostaje już w tym stanie.
Gulus , byłeś ciekawy efektu kurzu uzyskanego za pomocą pigmentu. Na zamieszczonych zdjęciach będziesz mógł ocenić. Próbowałem wielu cieczy, ale do tego typu praktyk pigmenty mig-a najlepiej miesza się z wodą. Powstaje wówczas idealny roztwór , którym można pokryć cały model. Tym roztworem można uzyskać ciekawy efekt smug po deszczu. Do kurzenia użyłem mieszanki pigmentów Light dust oraz Vietnam earth, no i oczywiście kilka kropel wody. Taki otrzymałem efekt...
Gulus , byłeś ciekawy efektu kurzu uzyskanego za pomocą pigmentu. Na zamieszczonych zdjęciach będziesz mógł ocenić. Próbowałem wielu cieczy, ale do tego typu praktyk pigmenty mig-a najlepiej miesza się z wodą. Powstaje wówczas idealny roztwór , którym można pokryć cały model. Tym roztworem można uzyskać ciekawy efekt smug po deszczu. Do kurzenia użyłem mieszanki pigmentów Light dust oraz Vietnam earth, no i oczywiście kilka kropel wody. Taki otrzymałem efekt...
pozdrawiam
- Marcintosh
- Posty: 1091
- Rejestracja: pn mar 03 2003, 13:19
- Lokalizacja: Dorset, UK
- x 8