Szukam porady doświadczonych...

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

koniu_1

Szukam porady doświadczonych...

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: koniu_1 »

Chciałbym zacząć malować aerografem, niby troche o tym poczytałem i wogóle, ale może macie jakieś dobre rady jako doświadczeni modelarze. Moze ktos mi poleci jakąs dobrą lekture w tym temacie??
Awatar użytkownika
qrchak
Posty: 673
Rejestracja: pn sie 25 2003, 19:19
Lokalizacja: Wawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: qrchak »

Próby, próby i jeszcze raz próby. Do bólu :zeby: aż ci się palec zrobi czerwony od naciskania spustu :oczko: :mrgreen:
A tak na porarznie to sam musisz dojść do wszystkiego, podstawowa zasada to malować nie za blisko modelu i nie dawać za dużo farby, lepiej przejechać drugi raz. Weź sobie jakiś stary model na poligon i próbuj.
Si vis pacem, para bellum.
Edmund_Nita
Posty: 2057
Rejestracja: pt sie 29 2003, 11:06
Lokalizacja: Koszalin
x 8

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Edmund_Nita »

Uczitsa, uczitsa i jeścio raz uczitsa - tak skazał Lienin na tretiom zjezdie Kasomoła.

Próby, próby i jeszcze raz próby - tak powiedział qrchak na forum kartonworka.

I wiesz co koniu? Jeden miał, a drugi ma rację jak sto karabinów!
Okonek
Posty: 1782
Rejestracja: śr mar 05 2003, 23:33
Lokalizacja: Meckenheim / BRD

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Okonek »

No tematyka jak na ten dzial ciekawa.Chyba powinno to byc w innym miejscu. Ale co tam. Koledzy daja rady to i ja dam.Co do nauki i cwiczen to swieta racja. Osobiscie pomimo , ze stosuje aerograf juz od 5 lat nadal cwicze .Robie to zawsze na kartkach papieru przed kazdym malowaniem modelu.Staram sie zawsze ustalic w ten sposob jak najbardziej odpowiedni stosunek rozcieczenia farby do cisnienia powietrza podawanego z sprezarki. Moze sie okazac , ze aerograf nie zostal dobrze wyczyszczony po ostatnim malowaniu i bedzie plul albo rzucal farbe na bok . Jak juz walnac kleksa to na papierze a nie na modelu. A wiec musisz sie troche pobawic a sam zobaczysz co przy jakim cisnieniu i rozcieczeniu farby uda sie osiagnac. Druga sprawa to nakladanie odcieni farb.Staraj sie zawsze nakladac ciemniejszy kolor na jasniejszy a nie odwrotnie. ;-)
pozdrawiam
Obrazek
Edmund_Nita
Posty: 2057
Rejestracja: pt sie 29 2003, 11:06
Lokalizacja: Koszalin
x 8

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Edmund_Nita »

Ooo..., co do nakładania kolorów we właściwej kolejności, to Okonek ma rację. Kiedyś malowałem motorówkę (wyposażenie okrętu celnego z Hong Kongu). Coś mi odbiło i najpierw pomalowałem dno na czerwono, a potem burty na biało. Efekt? Czerwony przebijał przez biel. No to nałożyłem następną warstwę białej, a potem jeszcze następną i jeszcze jedną i... . Doszedłem do jedenastu warstw i nic, dalej przebijało. Nie mówię już o tym, że motorówka straciła wymiar - była za szeroka w stosunku do skali. Skończyło się na ścieraniu farby do gołego drewna - nie życzę nikomu. A potem ponowne malowanie - najpierw biel a następnie czerwień. Wyszło elegancko. Pamiętaj więc, malujemy poczynając od jasnych kolorków, kończymy na najciemniejszych. Uczenie się na cudzych błędach jest nieraz lepsze niż uczenie się na swoich. Pozdrowienia.
Edmund_Nita
Posty: 2057
Rejestracja: pt sie 29 2003, 11:06
Lokalizacja: Koszalin
x 8

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Edmund_Nita »

P.S.: Wejdź na forum "Karton i Papier - makulatura" i znajdź Bf 109 skala 1/8. Paweł buduje takiego fajnego messera. I maluje oczywiście. Kolorek biały najpierw, potem czerwony, następnie zielony itp. Zgodnie z zasadą, o której mówił Okonek. Pozdrowienia.
Awatar użytkownika
ZzB
Posty: 252
Rejestracja: śr paź 15 2003, 11:57
Lokalizacja: Reda k/Gdyni

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ZzB »

"... Efekt? Czerwony przebijał przez biel...."

Witam.
Jest kilka kolorów które nie lubia ciemnego podkładu. Taki jest m.in biały, żólty, kość słoniowa...
Ale wystarczy wczesniej - jako podkład - prysnąć jasnym kolorem dobrze kryjącym, np. jasnoszarym, i wszystko będzie OK.

Nie wiem, na czym to polega, może chodzi o rodzaj pigmentu, ale tak jest. Dobrze jest o tym pamiętać, kiedy nie ma się wpływu na tło (plastikowe wypraski w ciemnych kolorach albo przemalowywanie istniejącego kamuflarzu)

Pozdrowionka
ZzB
jungu
Posty: 119
Rejestracja: wt sie 23 2005, 11:16
Lokalizacja: Turek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jungu »

Witam serdecznie wszystkich
ja tez zwracam się z wielkim problemem do was, mianowicie:
Mam jakiś tam aerograf ze zboirniczkiem na dole.. nie wiem co to za model i sprężarke z "lodówki".... Maluje mi sie nim nieźle nawet udaje mi sie robić 1mm linie ale jak zwiększam ilość napylanej farby to w pewnym momencie farba przestaje lecieć i leci samo powietrze i tak do momentu puki znowu nie zmniejsze napylania.
Wniosek:
przy dużym natrysku nie leci farba !!!

Czego to jest przyczyna i co powinienem zrobić zeby bylo ok?

POZDRAWIAM
praca w stoczni wstrzymana do wiosny (brak czasu)
HMS Cleopatra - rozpoczynam budowę poszycia...
Awatar użytkownika
Meggido
Posty: 216
Rejestracja: pt wrz 10 2004, 10:28
x 10

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Meggido »

Przeważnie aerografy działają do pewnego maksymalnego ciśnienia. Mój działa do 0,2 MPa. I należy zredukować ciśnienie maksymalne właśnie do takiego.
Pozdrawiam Jacek
:D 1:32 :D
Darekj

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Darekj »

czesc mam takie pytanie czy wie ktos moze czy jest jakiś sklep we Wrocławiu jest jakiś sklep modelarski z samochodami spalinowymi ?
ODPOWIEDZ