Relacja z budowy eskortowca "Tobruk" MM 2-3/83

modele oraz technika

Moderator: kartonwork

ODPOWIEDZ
Ario

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Ario »

Ciekawy patent... Mam jedno pytanie: skąd wziąłeś te wały napędowe?
yachcik2
Posty: 204
Rejestracja: śr wrz 21 2005, 10:05
Lokalizacja: Toruń

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: yachcik2 »

"Ario" wały napędowe możesz kupić w "dobrym" sklepie modelarskim. Moje kosztowały 20 zł za sztukę. To samo dotyczy śrub napędowych.

pozdrawiam Sail
Awatar użytkownika
irimi
Posty: 291
Rejestracja: ndz kwie 17 2005, 22:46

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: irimi »

Kurcze, ciekawe to wszystko. Az mnie korci by przy jakims modelu zrobic cos takiego. Oczywiscie jesli uporam sie z tym, ktory teraz dziubie.... :aniol: Bede nadal sledzil relacje i pozdrawiam!
Cierpliwość łyżką dół wykopie.

"It's not a race, it's a journey..." RUSH, Out of the cradle
yachcik2
Posty: 204
Rejestracja: śr wrz 21 2005, 10:05
Lokalizacja: Toruń

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: yachcik2 »

Następna część poświęcona jest mocowaniu przegubu pomiędzy silankiem a wałem napędowym.
Silnik posiada wał o średnicy ok. 0,15mm wał napędowy ma średnicę 0,35mm Pgrubiłem oba wały do średnicy 0,40mm silnikowy poprzez nakładkę z izolacji od kabelków elektrycznych oraz izolacji elektrycznej. Wał napędowy pogrubiony tylko izolacją elektr. Przegub łączący wykonałem z izolacji przwodów elktr. o wymiarze 0,40mm Wszystko razem "pasuję" na lekki wcisk. Jeszcze słówko o przeróbce śrub napędowych. Śruby o wymiarze 35mm mają mniejszy gwint (ok. 0,20mm) i dlatego należy gwint "rozwiercić" do wymiaru 0,35mm. Zrobiłem to zwykłą wiertarką i dwoma wiertłami do metalu. Przed złożeniem wszystkiego należy dokładnie nasmarować wnętrze wału napędowego, ja korzystam z oleju silnikowego. A oto fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
cygielski
Posty: 212
Rejestracja: czw sty 29 2004, 16:39
Lokalizacja: Czikago

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cygielski »

Hola, czy to jest aż tak zminiaturyzowane, czy omsknął ci się przecinek -- to jest wał 3,5 mm, prawda?
Pozdrawiam,
Szymon
yachcik2
Posty: 204
Rejestracja: śr wrz 21 2005, 10:05
Lokalizacja: Toruń

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: yachcik2 »

Taaaaaa, powinienem użyć skrótu 0,35cm i byłoby wszystko oki. Sorki. Dzięki za uwagę "Cygielski"
Było póżno itd.....hehe
Pozdrawiam !
yachcik2
Posty: 204
Rejestracja: śr wrz 21 2005, 10:05
Lokalizacja: Toruń

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: yachcik2 »

Część rufowa została już wyposażona w pawęż, którą okleiłem poszyciem dna. Każdą wręgę dna wyposażyłem w pasek z bloku technicznego szer. 1,5cm ułatwiło to znacznie przyklejenie dosyć dużego fragmentu poszycia.Łączyłem na klej "polimerowy' + "Super Glue" Część dna przed przyklejeniem musiałem bardzo dokładnie ukształtować (b. duża powierzchnia) Teraz ustalę na "stałe" pozycje wałów napędowych i przykleję je do konstrukcji (łatwy dostęp poprzez otwory w międzypokładzie)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Piterski
Posty: 1009
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piterski »

Ciekawe jek to będziesz uszczelniał:), czekam niecierpliwie na ciąg dalszy.
Na tapecie:GAZ 69M;PGM17.
tad
Posty: 868
Rejestracja: śr lut 16 2005, 0:45
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tad »

Witaj,
fajna robota Yachcik! Mnie też bardzo interesuje jak to się uszczelnia, że woda nie przecieka przez otwory wałów.
Pozdrawiam,
TAD
yachcik2
Posty: 204
Rejestracja: śr wrz 21 2005, 10:05
Lokalizacja: Toruń

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: yachcik2 »

Cze! w niedzielę postaram się zamocować silniki.
W tygodniu może uda mi się zacząć pokrywać model żywicą. Pozdrawiam Sail
ODPOWIEDZ