[Budowa od podstaw] Czołg ciężki PzKpfw VI Tiger I Spät
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
- Przemek W.
- Posty: 360
- Rejestracja: wt sie 31 2004, 11:02
- Lokalizacja: Nysa
- x 7
- Przemek W.
- Posty: 360
- Rejestracja: wt sie 31 2004, 11:02
- Lokalizacja: Nysa
- x 7
- Przemek W.
- Posty: 360
- Rejestracja: wt sie 31 2004, 11:02
- Lokalizacja: Nysa
- x 7
Witam po przerwie.
By trochę urozmaicić sobie klejenie i odpocząć od prac nad zawieszeniem postanowiłem podłubać przy wnętrzu
2 tygodnie pracy i trochę detali przybyło. A co nowego...
1.Zmiana koloru-przeglądnąłem wszystkie materiały o Tigerze, jakie posiadam. W końcu buszując po necie znalazłem odpowiedni kolor- RAL 7009. Najbardziej pasuje H 79.
Oczywiście nie obeszło się bez konsultacji z D.Byrdenem.
Pierwszym krokiem było przyklejenie i „przyspawanie” pozostałych wsporników wałków skrętnych. Potem przemalowałem całość H 79.
2.Kolejnym krokiem było zrobienie 2 tuneli przyspawanych do podłogi. Węższy to pozostałości po układzie odpowiedzialnym za dostarczenie powietrza do czołgu, gdy ten jechał pod wodą. Układ ten w całości był montowany tylko w pierwszych seryjnie produkowanych Tygrysach.
Szerszy to osłona rur systemu chłodzenia powietrzem. Swój początek ma mniej więcej w połowie kadłuba. Na początku tunelu znajduje się otwór na rurę, która wychodziła ze skrzyni biegów. Poniższe zdjęcia pokazują jak to mniej więcej wyglądało...
W ścianie przeciwpożarowej zamontowany będzie nadmuch, który był odpowiedzialny za cyrkulacje powietrza w całych systemie chłodzenia. Poniższy schemat z TigerFibel obrazuje cały system...
2.Podstawa pod akumulator-na razie przykleiłem tylko prawą. Lewą zamontuje dopiero po przyklejeniu lewego wspornika wałków skrętnych.
Więcej na ten temat: KLIK
3.Skrzynka amunicyjna pod podłogą wieży-prawa jest prawie gotowa. Tylko w prawej przewożono pociski (6 przeciwpancernych typu Pzgr. 39).
Lewa, choć również przystosowana do transportu 6 pocisków nie była używana do tego celu.
Nie było większego sensu tego robić, ponieważ ładowniczy nie miałby do nich dostępu. Trzeba by odwrócić wieże o 180 stopni, co w warunkach bojowych było raczej niemożliwe.
Tak to wyglądalo poza czołgiem...
Lewa skrzynia była za to bardzo przydatna do innych celów- np. umieszczano w niej przetwornik elektryczny, który przetwarzał prąd 12 V z akumulatorów na 230 V, który był potrzebny do zasilenia radiostacji.
Zdjęcie przedstawiające powyżej podany przykład:
Załogi często chowały w tej skrzynce także narzędzia czy wyposażenie załogi.
_____________________________________________________________
Skrzynka amunicyjna (prawa) po pierwszej warstwie farby.
Tak to wszystko wygląda w modelu: widać tunele, podstawę pod akumulator.
Tyle na dziś
Cd. nastąpi...
By trochę urozmaicić sobie klejenie i odpocząć od prac nad zawieszeniem postanowiłem podłubać przy wnętrzu
2 tygodnie pracy i trochę detali przybyło. A co nowego...
1.Zmiana koloru-przeglądnąłem wszystkie materiały o Tigerze, jakie posiadam. W końcu buszując po necie znalazłem odpowiedni kolor- RAL 7009. Najbardziej pasuje H 79.
Oczywiście nie obeszło się bez konsultacji z D.Byrdenem.
Pierwszym krokiem było przyklejenie i „przyspawanie” pozostałych wsporników wałków skrętnych. Potem przemalowałem całość H 79.
2.Kolejnym krokiem było zrobienie 2 tuneli przyspawanych do podłogi. Węższy to pozostałości po układzie odpowiedzialnym za dostarczenie powietrza do czołgu, gdy ten jechał pod wodą. Układ ten w całości był montowany tylko w pierwszych seryjnie produkowanych Tygrysach.
Szerszy to osłona rur systemu chłodzenia powietrzem. Swój początek ma mniej więcej w połowie kadłuba. Na początku tunelu znajduje się otwór na rurę, która wychodziła ze skrzyni biegów. Poniższe zdjęcia pokazują jak to mniej więcej wyglądało...
W ścianie przeciwpożarowej zamontowany będzie nadmuch, który był odpowiedzialny za cyrkulacje powietrza w całych systemie chłodzenia. Poniższy schemat z TigerFibel obrazuje cały system...
2.Podstawa pod akumulator-na razie przykleiłem tylko prawą. Lewą zamontuje dopiero po przyklejeniu lewego wspornika wałków skrętnych.
Więcej na ten temat: KLIK
3.Skrzynka amunicyjna pod podłogą wieży-prawa jest prawie gotowa. Tylko w prawej przewożono pociski (6 przeciwpancernych typu Pzgr. 39).
Lewa, choć również przystosowana do transportu 6 pocisków nie była używana do tego celu.
Nie było większego sensu tego robić, ponieważ ładowniczy nie miałby do nich dostępu. Trzeba by odwrócić wieże o 180 stopni, co w warunkach bojowych było raczej niemożliwe.
Tak to wyglądalo poza czołgiem...
Lewa skrzynia była za to bardzo przydatna do innych celów- np. umieszczano w niej przetwornik elektryczny, który przetwarzał prąd 12 V z akumulatorów na 230 V, który był potrzebny do zasilenia radiostacji.
Zdjęcie przedstawiające powyżej podany przykład:
Załogi często chowały w tej skrzynce także narzędzia czy wyposażenie załogi.
_____________________________________________________________
Skrzynka amunicyjna (prawa) po pierwszej warstwie farby.
Tak to wszystko wygląda w modelu: widać tunele, podstawę pod akumulator.
Tyle na dziś
Cd. nastąpi...
- Przemek W.
- Posty: 360
- Rejestracja: wt sie 31 2004, 11:02
- Lokalizacja: Nysa
- x 7
- Przemek W.
- Posty: 360
- Rejestracja: wt sie 31 2004, 11:02
- Lokalizacja: Nysa
- x 7