Pływające eksperymenty...
Moderatorzy: kartonwork, Tempest, Edmund_Nita
- herbaciany
- Posty: 670
- Rejestracja: czw lis 04 2004, 23:22
- Lokalizacja: Strzegom
Rout-karton wstępnie kształtuję na brzegu stołu a później bezpośrednio na szkielecie jest to możliwe bo szkielet jest ze sklejki i dzięki temu jest sztywny.
Wczoraj wieczorem naniosłem zabezpieczenie-jest nim żywica z matą zakupiona w sklepie motoryzacyjnym.Można ją dostać pod nazwą "Zestaw reperacyjny".Niestety po naniesieniu zorientowałem się ,że mata jest zrobiona z dość dużych włókien i trzeba będzie dużo szpachlować.
Wczoraj wieczorem naniosłem zabezpieczenie-jest nim żywica z matą zakupiona w sklepie motoryzacyjnym.Można ją dostać pod nazwą "Zestaw reperacyjny".Niestety po naniesieniu zorientowałem się ,że mata jest zrobiona z dość dużych włókien i trzeba będzie dużo szpachlować.
- herbaciany
- Posty: 670
- Rejestracja: czw lis 04 2004, 23:22
- Lokalizacja: Strzegom
Przyszła kolej na szlifowanie,najpierw pilnikiem a potem z grubsza papierem.Następnie położyłem szpachlę.
Po wyschnięciu szpachli wszystko przeszlifowałem i pomalowałem podkładem.Po wyschnięciu podkładu okazało się, że są paskudne dziury i nierówności.
Więc szpachlowałem jeszcze raz.Przyszła też kolej na otwór pod wał.Nawierciłem najpierw cienkim wiertłem,potem otwór powiększę.
Po wyschnięciu szpachli wszystko przeszlifowałem i pomalowałem podkładem.Po wyschnięciu podkładu okazało się, że są paskudne dziury i nierówności.
Więc szpachlowałem jeszcze raz.Przyszła też kolej na otwór pod wał.Nawierciłem najpierw cienkim wiertłem,potem otwór powiększę.
- herbaciany
- Posty: 670
- Rejestracja: czw lis 04 2004, 23:22
- Lokalizacja: Strzegom
Yachcik2-to wszystko co tu widać to wielka "kombinacja dowolna".,ten mechanizm do steru też.Zrobiłem go z końcówki strzykawki ,pręcika,dwóch kawałeczków wkładu i podkładki.Śruba na zdjęciu zostanie wykręcona i wpuszczę trochę smaru.W otwór nawiercony w przyklejonej blaszce też wpuszczę smar-tak dla zasady.Blaszka została wycięta z pojemniczka po świecy(jest aluminiowa i świetnie się obrabia).
- herbaciany
- Posty: 670
- Rejestracja: czw lis 04 2004, 23:22
- Lokalizacja: Strzegom
Wał napędowy i śruba (komplet) zostały zakupione w sklepie za ok.14 zł. Nie jest to super jakość-po prostu rurka zakończona zatyczkami i pręt nagwintowany z jednej strony. Rurka została skrócona tak samo wał. W celu poprawienia szczelności w rurce nawierciłem otwór i wkleiłem w niego kawałek strzykawki zakończonej korkiem,zostanie tam wlany olej silnikowy.
- herbaciany
- Posty: 670
- Rejestracja: czw lis 04 2004, 23:22
- Lokalizacja: Strzegom
Nie gwint, tylko śruba.
Herbaciany, nie obawiasz się, że ten kadłub będzie miał zbyt masywną konstrukcję? Wydaje mi się, że po wybalastowaniu kadłuba, będzie pływał bardzo głęboko zanurzony...
Chociaż jak się jeszcze patrzę, to ten kadłub jest wystarczająco wysoki, żeby mieć dość potężną wyporność. Sam nie wiem...
Herbaciany, nie obawiasz się, że ten kadłub będzie miał zbyt masywną konstrukcję? Wydaje mi się, że po wybalastowaniu kadłuba, będzie pływał bardzo głęboko zanurzony...
Chociaż jak się jeszcze patrzę, to ten kadłub jest wystarczająco wysoki, żeby mieć dość potężną wyporność. Sam nie wiem...
Pozdrawiam,
Szymon
Szymon