Polatajmy samolotem

Hyde Park czyli "magiel" ale w granicach rozsądku

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

Awatar użytkownika
orastem
Posty: 40
Rejestracja: pn wrz 08 2003, 21:14
Lokalizacja: Southampton

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: orastem »

Heh, rzeczywiscie nie korba :D
Hide dzieki wielkie za rzetelnbe wytlumaczenie (i za obrazki przede wszystkim :D )
Swoja droga to ciekawe, ze wspolczesne mysliwce sa ograniczone wytrzymaloscia pilota - "potrafia" robic rzeczy, przy ktorych kazdy po prostu traci przytomnosc i juz :)
A z tymi komputerami to najzabawniejszy jest chyba F-117. Bez komputera ten samolot w ogole nie poleci, bo ma aerodynamike (i chyba rozklad masy tez) spaprana ze wzgledu na "niewidzialnosc" radarowa.
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Amerykanie juz zapowiedzieli, że obecnie wprowadzane do służby myśliwce są ostatnimi z człowiekiem na pokładzie (to słabe ogniwo). Przy tym wobec rozwoju napędów dających spory ciąg rezygnuje się z "aerodynamiki skrzydła" na rzecz aerodynamiki brył wyporowych. F117 to jakby przejściówka - ma skrzydła, ale juz bardziej bryła.

Co do Miga 29: nasze (poniemieckie, zmodernizowane) myśliwce( nie licząc czeskich Gripenów) są obecnie najnowocześniejszymi myśliwcami NATO w Europie. Francuskie nie biorą udziału w misjach NATO.
Awatar użytkownika
hide
Posty: 256
Rejestracja: ndz lis 27 2005, 15:53
Lokalizacja: Łódź

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: hide »

jeżeli chodzi o możłiwości pilota to jest to problem szkolenia. amerykanie wg mnie stawiają na ilość. Rosjanie (polacy jak i niemcy również. co do polaków nie jestem pewien) na jakość. w Rosji aby dostać się do szkoły lotniczej na dzień dobry trzeba wytrzymać bodajrze 5g bez żadnego przygotowania oglądałem kiedyś film o naborze do niemieckich sił powietrznych powiedziano w nim że ten sposób "przesiewu" przyszłych pilotów został zaporzyczony z Rosji. wiec nie dziwmy sie że Rosjanin wytrzymuje to przy czym przeciętny amerykański pilot nie otowrzyłby więcej oczu. :)
amerykanie mają f-16 które wytrzymuje 9g ale... robi to tylko na pokazach lotniczych z pełnym uzbrojeniem nie przekroczy bodajrze 5 albo 6. więc to nie tylko od maszyny zalerzy ale głównie od pilota :) takie jest moje zdanie. Lotnictwo bez tych ludzi nie będzie lotnictwem

pozdrawiam
hide
Mama Just killed the man...
put the gun against his head...
push the triggle....
now he's dead...
Awatar użytkownika
cygielski
Posty: 212
Rejestracja: czw sty 29 2004, 16:39
Lokalizacja: Czikago

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cygielski »

Amerykanie przynajmniej od czasów II Wojny Światowej stawiają na wysokiej jakości technikę i duże ilości kompetentnych i dobrze wyszkolonych ludzi do jej obsługi. Na razie to zdaje egzamin lepiej, niż szkolenie garstki mistrzów do opanowania podrzędnej technologii. Zobaczymy co się stanie jak element ludzki nie będzie już potrzebny.

PS. Wybryki typu kobra to tylko popisówka, która de facto nie ma żadnego praktycznego zastosowania w sytuacjach operacyjnych.
Pozdrawiam,
Szymon
Awatar użytkownika
hide
Posty: 256
Rejestracja: ndz lis 27 2005, 15:53
Lokalizacja: Łódź

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: hide »

Cygielski musze się z tobą nie zgodzić... akrobacje lotnicze nie powstały po to by się popisywać... były stosowane w walce powietrznej. dziś ta walka jest ograniczona do odpalenia rakiety z odległości kilkuset kilometrów. w czasach walki bezpośredniej były stosowane a np sama cobra może być zastosowana do wychamowania samolotu mającego przeciwnika na ogonie. takie jest moje zdanie. i propo tej technologii. dlaczego amerykanie zakupili projekt fotela wyrzucanego od rosjan ? (chodzi o fotel stosowany m. in. w MiG-29) okazało się że zwykły mechanizm zegarowy działał znacznie lepiej niż setki mikroprocesorów :)
Mama Just killed the man...
put the gun against his head...
push the triggle....
now he's dead...
Awatar użytkownika
cygielski
Posty: 212
Rejestracja: czw sty 29 2004, 16:39
Lokalizacja: Czikago

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cygielski »

Oczywiście chodzło mi o zastosowanie takich manewrów w dzisiejszych realiach.
Fotel fotelem, a pojedynki dzisiaj wygrywa się najlepszą techniką uzbrojenia. I nawet Rosjanie się powoli do tego przekonują, bo najnowsze MiGi i Su są prawdopodobnie równorzędne z F-15 i tym podobnymi (chociaż rozumiem że panowie z Luftwaffe sobie ich specjalnie nie chwalili zanim ich nam nie podarowali). Co prawda od dawna nie było równorzędnego starcia techniki Zachodu ze Wschodu, ale ja w takich zawodach swoje kopiejki postawiłbym na Amerykanów.
Pozdrawiam,
Szymon
-=[[ TORRO ]]=-

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: -=[[ TORRO ]]=- »

cygielski pisze: bo najnowsze MiGi i Su są prawdopodobnie równorzędne z F-15 i tym podobnymi
Niestety nie mogę z tym się zgodzić, nawet konstruktorzy f-22 przyznają że za wzór obrali sobie su-27 który uważają za wzór!
Awatar użytkownika
cygielski
Posty: 212
Rejestracja: czw sty 29 2004, 16:39
Lokalizacja: Czikago

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cygielski »

-=[[ TORRO ]]=- pisze:Niestety nie mogę z tym się zgodzić, nawet konstruktorzy f-22 przyznają że za wzór obrali sobie su-27 który uważają za wzór!
Wzór czego? Su jest prawdopodobnie sprawniejszy w powietrzu niż F-22, ale co z tego, skoro elektronikę i systemy uzbrojenia pod względem technicznym ma o przynajmniej pokolenie starszą?
Pozdrawiam,
Szymon
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

cygielski pisze:skoro elektronikę i systemy uzbrojenia pod względem technicznym ma o przynajmniej pokolenie starszą?
... i o wiele bardziej odporną na zewnętrzne zakłócenia elektroniki ...
Awatar użytkownika
hide
Posty: 256
Rejestracja: ndz lis 27 2005, 15:53
Lokalizacja: Łódź

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: hide »

Prawda jest taka że Su 27(35) i najnowszy MiG-29 dużo nie odbiegają jakością od amerykańskich myśliwców. z tego co wiem amerykańskie myśliwce nie mają systemów sterowania odchylenia dyszami. pozatym te 2 konstrukcje są NAJBARDZIEJ sterownymi samolotami świata mają najmniejszą możliwą wielkość jaka się udalo uzyskac i potężne w stosunku do wielkosci powierzchnie sterowe. pozatym amerykanie nie mają OKA czyli systemu IRST ten system namierzania uruchamiany z kasku pilota jest niewykrywalny przez systemy przeciwnika bo nie wysyła wiązek radarowych. Pozatym porównywać MiGa - 29 do F-15 ? no sukhoya to predzej ale nie miga to znacznie mniejszy samolot. uwarzam żę w starciu MiG-29 vs. F-16 (to odpowiednik tego samolotu u amerykanów) oraz Su-35 vs F-15 (albo wyżej) wygrali by rosjanie. inną kwestią jest ze amerykanie maja samolotów jak mruwek. Każda strona ma swoje zalety i tyle. nie ma mysliwca idealnego. ale rosjanie udowodnili juz wiele razy że nie są tak zacofani jak wszyscy sądzą. przykładem może byc chociażby MiG-19 tak naprawde jest to pierwszy ponad dźwiękowy samolot na świecie. nie uznano go za takiego bo przez ponad 10 lat był pod ścisła tajemnicą.

pozdrawiam
hide
Mama Just killed the man...
put the gun against his head...
push the triggle....
now he's dead...
ODPOWIEDZ