*[Relacja/Pojazd] ISU-152 Modelik 12/05
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Ethelfrid - hamulec wylotowy pochodzi z wycinanki tylko jest zwaloryzowany - półkola szpar wycinałem igłą lekarską, później szpachlowanie i malowanie i jest
Przedstawiam kolejne etapy budowy gąsienic (na zdjęciach widać serię 52 ogniw)
Na początek wycinanie - żadna filozofia:
Następnie wklejanie podklejonych tekturą 0,5mm elementów ze wzorem żebrowania:
Następny krok to wklejenie szkieletu żeber:
Kolejny krok to przyklejenie grzebieni oraz ograniczników wewnątrz
Przed ostatni krok to malowanie - kolor bazowy H67, następnie po wyschnięciu pigment - Europe Dust, następnie, Rusian Earth, ostatni krok to przetarcie grzebieni metodą suchego pędzla Pactrą A54 Gunmetal
Przepraszam za te szpilki ale nie są jeszcze malowane bo muszę je nieco skrócić, łby pozostaną bo rzeczywiście przypominają sposób łączenia prawdziwej gąsienicy
Przedstawiam kolejne etapy budowy gąsienic (na zdjęciach widać serię 52 ogniw)
Na początek wycinanie - żadna filozofia:
Następnie wklejanie podklejonych tekturą 0,5mm elementów ze wzorem żebrowania:
Następny krok to wklejenie szkieletu żeber:
Kolejny krok to przyklejenie grzebieni oraz ograniczników wewnątrz
Przed ostatni krok to malowanie - kolor bazowy H67, następnie po wyschnięciu pigment - Europe Dust, następnie, Rusian Earth, ostatni krok to przetarcie grzebieni metodą suchego pędzla Pactrą A54 Gunmetal
Przepraszam za te szpilki ale nie są jeszcze malowane bo muszę je nieco skrócić, łby pozostaną bo rzeczywiście przypominają sposób łączenia prawdziwej gąsienicy
Ostatnio zmieniony sob gru 16 2006, 0:11 przez Enzo, łącznie zmieniany 1 raz.
Dobrnęliśmy do końca, dziękuję wszystkim, którzy mnie wspierali duchowo i materiałami, dziękuję za komentarze, udało mi się wyrobić przed konkursem w Sanoku, na który za moment się wybieram. Chętnie odpowiem na wszystkie pytania, przepraszam, że nie pokazywałem stopniowo ostatnich elementów w budowie ale bym się nie wyrobił.
Kilka słów podsumowania:
Budowa trwała 5 misięcy i 18 dni, model jest bardzo dobrze opracowany ale nie polecam go tym, którzy dopiero zaczynają - można się zniechęcić przy układzie jezdnym. Pod względem merytorycznym jest kilka błędów ale nie są zbyt widoczne. W jest problem w spasowaniu kołpaków kół nośnych i napinającego, nie wiem z jakiego powodu ale jarzmo części jarzma nie chciały do siebie pasować, bezsensowne są zarysy ogniw zapasowych gąsienicy na kadłubie - musiałem dodać jedno ogniwo. Ale ogólnie modelik polecam - można z niego coś zrobić .
Sesja końcowa:
Koniec
Kilka słów podsumowania:
Budowa trwała 5 misięcy i 18 dni, model jest bardzo dobrze opracowany ale nie polecam go tym, którzy dopiero zaczynają - można się zniechęcić przy układzie jezdnym. Pod względem merytorycznym jest kilka błędów ale nie są zbyt widoczne. W jest problem w spasowaniu kołpaków kół nośnych i napinającego, nie wiem z jakiego powodu ale jarzmo części jarzma nie chciały do siebie pasować, bezsensowne są zarysy ogniw zapasowych gąsienicy na kadłubie - musiałem dodać jedno ogniwo. Ale ogólnie modelik polecam - można z niego coś zrobić .
Sesja końcowa:
Koniec
Ostatnio zmieniony sob gru 16 2006, 0:12 przez Enzo, łącznie zmieniany 1 raz.
Enzo przyjmij moje serdeczne gratulacje.
Model jest wykonany pierwszorzędnie, jestem pod wielkim wrażeniem twoich umiejętności. Moim zdaniem masz do modelarstwa cierpliwość, jesteś dokładny i posiadasz bardzo duży potencjał. Oglądając Twoją pracę nie mogę po prostu wyjść z podziwu. Możesz się z powodzeniem zaliczać do elitarnego grona mistrzów.
Sesja zdjęciowa również jest wykonana na bardzo wysokim poziomie, przemyślane ujęcia dobrze ustawione oświetlenie. Oglądanie takich zdjęć to sama przyjemność.
Nie zdradzaj co będzie następnym modelem, niech to będzie niespodzianka
Jeśli możesz to proszę o kilka słów o technice waloryzacji. Czym i jak.
Model jest wykonany pierwszorzędnie, jestem pod wielkim wrażeniem twoich umiejętności. Moim zdaniem masz do modelarstwa cierpliwość, jesteś dokładny i posiadasz bardzo duży potencjał. Oglądając Twoją pracę nie mogę po prostu wyjść z podziwu. Możesz się z powodzeniem zaliczać do elitarnego grona mistrzów.
Sesja zdjęciowa również jest wykonana na bardzo wysokim poziomie, przemyślane ujęcia dobrze ustawione oświetlenie. Oglądanie takich zdjęć to sama przyjemność.
Nie zdradzaj co będzie następnym modelem, niech to będzie niespodzianka
Jeśli możesz to proszę o kilka słów o technice waloryzacji. Czym i jak.
W budowie: Halny;