INBOX'A przedstawiam tutaj LINK.
W modelu czeka mnie sporo naprawianie niedorbek i bledow producenta.
Najgorzej bedze z kalkami.
Kalki sa w ilosciach szczatkowych i czeka mnie dluuga praca z rozrysowaniem wszytkiego (a przynajmniej wiekszoscia) co bedzie potrzebne.
No chyba ze uda sie usmiechnac do Revella o kalki. Ale jak narazie cisza z ich stony. Ale nie zapeszam i cierpliwie czekam.
Do tego etapu prac mam jeszcze troche czasu.
Na pierwszy ogien poszly do wycinania okienia w kadlugie. Jako ze chce wykonac model w symulacji zycia, wiec postanowiem podswietlic go. Mianowicie wlasnie podswietlic okienka, wykonac pracujacie silniki (statek bedzie w locie warp wiec z podniesionymi pylonami silnikow), deflectory i siwatla pozycyjne.
Lacznie okienek jest ponad 350. Ale postanowilem wyciac ich tylko okolo 150 (niektore podwoje i potrojne). Nie widzialem na filmie aby na raz byly rozswietlone wszystkie (przemieszczanie zalogi).
Tak wiec losowo pozanaczalem sobie markerem ktore powycinac i zaczolem syzyfowa prace.
Najpierw w czterech rogach kazdego okienka wywiercilem cienkim wiertelkiem otorki. Tak latowiej sie je wycinalo, pozostawiac prostokatny ksztalt. Nastepnie elektryczna szlifierka plus cienutki frez dentysytczny i do dziela.
Jako ze grubosc plastiku jest znaczna (z doby milimetr z kawalkiem) Cala praca zajema mi ponad piec dni.
Po wyfrezowaniu trzeba bylo poprawic geometie i zadziory, do tego celu poslurzylem sie ostrym skalpelem i pilnikiem. Ale z efektu jestem zadowolony.
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v338/marciu11/voyager/work/wyciete_okna.jpg)
Koszmarnie wygladaly te tylne wyrzutnie torped.
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v338/marciu11/voyager/work/tylnie_wyzutnie_torped_orginalne.jpg)
Wiec postanowilem je poprawiec by wygladem zblizyc do orginalu.
Najpierw cala te sekcje wycialem, odryzowalem ksztalt podestu. Pocienilem troche od spodu plastik i podkleilem kawalkiem plytki.
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v338/marciu11/voyager/work/tylnie_wyzutnie_torped_budowa1.jpg)
Nastepnie odtworzylem w miare prawidlowy ksztalt wyrzutni
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v338/marciu11/voyager/work/wyzutnia_torped_nowa.jpg)
Glowna roznica w wygldzie to sama koncowka. Ale nie bylo jak dobrze usunac wadliwy ksztalt wiec musialem calosc zrobic od podstaw.
Sama dysza:
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v338/marciu11/voyager/work/dysze_w_torped_zoom.jpg)
Wykonalem caly podest od podstaw
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v338/marciu11/voyager/work/tylnie_wyzutnie_torped_nowe1.jpg)
i wydaje mi sie iz tak wyglda duzo lepiej niz orginalny lomowaty plastik
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v338/marciu11/voyager/work/tylnie_wyzutnie_torped2_nowe.jpg)
Na kolejny plac prac poszly silnik impulsowe. Jako ze tez maja byc podswietlone to wymagaly wyciecia przerw w zeberkach.
Nie bylo jak dojsc do spilowania, wiec wyciolem koncowki silnikow od bryly pylonu silnika.
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v338/marciu11/voyager/work/silniki_impulsowe.jpg)
do spilowania bylo ponad 1,5mm plastiku, wiec toche tego bylo.
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v338/marciu11/voyager/work/silniki_impulsowe_spilowana_scianka.jpg)
Ale sa teraz ladne przerwy miedzy poszczegolnymi zeberkami i podswietlenie bedzie ladnie podswietlac calosc.
Podkleilem te spilowana scianke lekko mleczno-bialym plastikiem z pudelka po CD. Da to efekt rozproszenia swaitla na caly silnik (beda podswietlone 2 czerwonymi diodami n silnik).
Cala procedura powtorzona x2.
Opisywalem tez babol Revella w postaci tego iz czesci glownego deflectora sa zamienine tworzywem. Gdze powinny byc przezroczyste sa z plastiku i odwrotnie, wiec trzeba bylo ten babol naprawic.
Wykonalem forme calej czesci (Gumosil B) i odlalem dwie kopie tej czesci. Jedma z przeroczsytej zywicy podbarwionej na niebiesko (wklad do dlugipisu), drugi z nie przezroczsytej zywicy, tu poszedl do pracy Distal z dodatkiem szarego Humbrola.
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v338/marciu11/voyager/work/odlane_czewsci_deflectora.jpg)
Natepnie wyciolem w Distalowym odlewie te prazkowana wneke i zastapilem ja wycieta z niebieskiego odlewu - ona bedzie jazyla sie niebieskim swaitlem. Calosc splilowalem od wierzchu (jest tam taki jak by dodatkowy stopien) i nakleilem wycieta z plytki 0,25mm maska.
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v338/marciu11/voyager/work/deflector_nowy.jpg)
Distal po dodaniu rozcienczalnika przez pewien czas pozostaje lekko gumowaty. Ten efekt wykorzytalem do latwego wyciecia tej wneki. Wystarczyly zwykle nozyczki do paznokci i troche uwagi - zywica ciela sie jak twardsza guma.
Z przeroczsyta bylo juz gorzej zastosowana zywica jest dosc krucha a grubosc scianki jest dosc mala. Przydala sie czeska pilka/zyletka i pilnik do wykonczenia brzegow.
Jako ze element jest lukiem ciezko bylo nad tym pracowac i tu przydala sie walsnie elastycznosci Disitalu. Rozplaszyczlem odlew i w tej pozyscji skelilem wszystkie trzy czesci.
Nastepnie calosc nalozylem na ksztalt orginalnej czesci i pogdzrzalem. Plastik maski rozbil sie miekszy i przybral ladny lukowaty ksztalt.
Po 2 dniach Distal rowniez nabral wymaganej sztywnosci i ksztalt sie utrwalil.
Jako ze obecnie znowu zaliczylem drobne problemy z reka - odrabac ino.
Tak wiec pomalu dlubie przy kalkach i dodstkowych blachach jakie wytawie i zastosuje.
Wstpnie czesc wydrukowalem na papierze dla przymiarki
A dodatki na dole kadluba prezentowac sie beda mniej wiecej tak:
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v338/marciu11/voyager/work/kalki_przymiarka.jpg)
To narazie tyle. Gdy reka dojdze do ladu czeka mnie zamiana wycietych duzych okienek na gorze kadluba na potrojne waskie okienka. Brak poprzeczek w oknach, ktore trzeba odtworzyc, sa jedynie odlabe podluzne duze jamy gryy - na dole kadluba juz zabwali o prawidlowy ksztalt.
Narazie tyle
MarCiu