Polatajmy samolotem

Hyde Park czyli "magiel" ale w granicach rozsądku

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

Prince28

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Prince28 »

grzegorz pisze::idea: :?: :?: :idea: :roll: :boje: :wooow: :rasta: :haha: :chytry: :haha: :idea: :idea:
Zaiste powiadam Ci: rozwiń swą wypowiedź, bowiem nie wszyscy w myślach Twych umiejętność czytania posiadają. ;)
Awatar użytkownika
grzegorz
Posty: 652
Rejestracja: pn lis 24 2003, 19:19
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: grzegorz »

Eeee...tam...lepiej nie..... :idea: :idea: :roll: :cisza: :haha: :mrgreen: :chytry: :haha: :idea: :idea: :rasta:
Awatar użytkownika
Sebastian B.
Posty: 288
Rejestracja: czw gru 23 2004, 13:35
Lokalizacja: Tichau

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sebastian B. »

dokładnie lepiej nie :sciana:
Teoretyk ostatnio...
Awatar użytkownika
hide
Posty: 256
Rejestracja: ndz lis 27 2005, 15:53
Lokalizacja: Łódź

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: hide »

Młodybm u mojego fizyka masz kosę ;-) masa i ciężar to dwie różne rzeczy. o ile masy do ciągu porównywać nie można o tyle ciężar jak najbardziej :) masa to M czyli po prostu to co waży dane ciało a ciężar czyli Q to siła z jaką ta masa naciska wzorek Q=M*g. g to oczywiście przyspieszenie grawitacyjne :) i teraz co za tym idzie. Gdy samolot leci normalnie mamy następujące siły :P Ciąg sprawiający że samolot leci do przodu. samolot spowalnia oczywiście opór powietrza :) unosi go siła nośna a w dół ciągnie CIĘŻAR. gdy zmienimy ustawienie samolotu na tzw. balistyczne czyli siła nośna odpada mamy następujący rozkład wektorów ;-) samolot przesuwa się do przodu dzięki Pędowi. jest spowalniany poprzez opór (oczywiście znacznie większy niż gdy samolot leci normalnie stąd duża strata prędkości) w dół ciągnie go CIĘŻAR i równoważy go albo przewyższa siła ciągu (oczywiście w przypadku tych 2 konstrukcji) heh fizyka z sorem Sobczakiem na coś się przydała. ;-)



teraz zostanę objechany że nie powinienem tego pisać itd :P
Mama Just killed the man...
put the gun against his head...
push the triggle....
now he's dead...
Awatar użytkownika
hide
Posty: 256
Rejestracja: ndz lis 27 2005, 15:53
Lokalizacja: Łódź

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: hide »

ops... to przemęczenie od kilku dni czytam jedno a widze drugie....przepraszam Młodegobm kosa nie należy się tobie a oczywiście kierownikowi (ajjj teraz mnie ukamienujecie...)
przepraszam jeszcze raz i bądzcie dla mnie litościwi :D
Mama Just killed the man...
put the gun against his head...
push the triggle....
now he's dead...
Awatar użytkownika
mlodybm
Posty: 89
Rejestracja: ndz lis 06 2005, 16:56
Lokalizacja: Brzozów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mlodybm »

Maciej pisze:Ale gdyby porównać siłę ciągu z siłą... ciążęnia to może byś zaakceptował pewien "skrót myślowy" :cool:
Oj Macieju bardzo duzy skrot myslowy, mozna owszem te dwie sily porownac, bo jak juz napisalem sa to sily :]

Ale nadal ma sie to nijak w tej sprawie.
Chodzilo o to, ze sila ciagu silnikow jest wieksza od cierzaru samolotu, a nie od masy czy sily ciazenia (jest to uogulnienie)
Obrazek
Potrzebuje planow me-163, monografie itp.
http://www.forum.piroportal.pl
Awatar użytkownika
mlodybm
Posty: 89
Rejestracja: ndz lis 06 2005, 16:56
Lokalizacja: Brzozów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mlodybm »

Hide spoko, spoko :lol:
Wazne ze sprostowane zostalo mylne porownywanie sil z masą
Obrazek
Potrzebuje planow me-163, monografie itp.
http://www.forum.piroportal.pl
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

hide pisze: kosa nie należy się tobie a oczywiście kierownikowi
:oops: :placz: wybaczcie staremu kierownikowi - edukację kończył był sporo lat temu i ze starego łba wyleciało ... a użyte tu sformułowanie zapamiętał jednak żywcem z dość dawnego numeru "Skrzydlatej Polski" :cry:

Nawiasem mówiąc: jest tam jeszcze jeden "byczek": siła ciągu musi przewyższyć ciężar samolotu, nie tylko płatowca (a tak z reguły określa się kadłub bez silnika)
ODPOWIEDZ