*[Relacja/Samolot] Fiat CR. 42 "Falco" - Answer

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

tad
Posty: 868
Rejestracja: śr lut 16 2005, 0:45
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tad »

Przy okazji - oprócz relacji na Gryf Hobby prowadzę ją jeszcze na forum dziarskiej młodzieży tutaj. Zachęcam Was do uczestniczenia w tamtym forum - warto dać młodym szansę i wziąść udział w tworzeniu czegoś.
TAD
Ryszard Borowiak
Posty: 46
Rejestracja: wt lis 11 2003, 17:01
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Ryszard Borowiak »

No to teraz będzie najciekawszy dla mnie moment relacji :lol: Tad tylko zrób montaż skrzydeł do końca miesiąca. :!:
tad
Posty: 868
Rejestracja: śr lut 16 2005, 0:45
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tad »

Witam,
zamocowałem płat górny - sporo roboty miałem z tymi zastrzałami, ale się udało. Samolocik

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

TAD
Ryszard Borowiak
Posty: 46
Rejestracja: wt lis 11 2003, 17:01
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Ryszard Borowiak »

Jednak prosiłbym Szanownego Solenizanta o kilka dokładnych szczegółów co do opisu montażu płatów.
tad
Posty: 868
Rejestracja: śr lut 16 2005, 0:45
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tad »

Witam,
połączenia owiewek zastrzałów ze skrzydłami nie wyszły idealnie (wiele innych rzeczy też nie) - miałem z tym sporo trudności. Początkowo wykonałem wszystkie zastrzały i wstępnie umocowałem na kadłubie - na to chciałem "nałożyć" płat. Zupełna klapa (zrozumiałem to po jakiejś godzinie walki). Później zacząłem montaż od zastrzałów zewnętrznych i dalej do środka - najpierw wstępne mocowanie butaprenem (ten klej jest zbyt elastyczny, żeby nim ostatecznie przykleić płat), później przycinanie wewnętrznych zastrzałów, ustalanie pozycji płata (teoretycznie położenie wynika z układu zastrzałów - w praktyce, po ich przycięciu - już nie). Po ustaleniu wszystkie łączenia kleiłem na stałe cyjanopanem - mogę teraz swobodnie przenosić model za skrzydło (tzn. jest odpowiednio sztywno połaczone).

Mocowanie owiewek to inna historia - od razu mówię, że te przy kadłubie są źle zamocowane (za to u góry przy płacie już dobrze...). Owiewki w tym miejscu mają skomplikowany kształt a nie pokazano jak mają być zwijane - ja się połapałem dopiero po zamontowaniu dolnych (na kadłubie) i jak kleiłem górne (których i tak nie widać...). Odnośnie szpar - warto pamiętać, że pokazałem mocno powiększone zdjęcia, które przekłamują wiele.

Linki nasączyłem Ponalem żeby były sztywne i nie łapały kurzu.
Ryszard - co jeszcze konkretnie Cię interesuje?
TAD
Ostatnio zmieniony wt lut 28 2006, 14:41 przez tad, łącznie zmieniany 2 razy.
Ryszard Borowiak
Posty: 46
Rejestracja: wt lis 11 2003, 17:01
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Ryszard Borowiak »

Dziękuję.Odpowiedz mnie zadowalnia.Zastanawiam czy nie skusić się na kupno.Pozatym jeszcze pamiętam męki przy montowaniu płatów Camela.Dlatego jest to dla mnie tak ważne.
tad
Posty: 868
Rejestracja: śr lut 16 2005, 0:45
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tad »

Witam,
zbudowałem w Fiacie podwozie. Owiewki nie wyszły mi zbyt piękne, ale wyglada to chyba dobrze.
Jak zwykle dużo więcej obrazków można znaleźć na mojej stronie i na forum dziarskiej młodzieży.
Zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

TAD
tad
Posty: 868
Rejestracja: śr lut 16 2005, 0:45
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tad »

Proponuję Wam jeszcze dwa zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

TAD
tad
Posty: 868
Rejestracja: śr lut 16 2005, 0:45
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tad »

Witam,
w modelu trwają prace nad silnikiem. Najpierw zbudowałem korpus, później czternaście takich cylindrów:

Obrazek

- a następnie zrobiłem to:

Obrazek

Obrazek

Silnik celowo potraktowałem farbką, żeby przypominał żeliwo ("wycinankowy" jest jasno szary, dużo jaśniejszy niż pokazany cylinder), z drugiej strony nie chciałem tego zamalować całkowicie. Oryginalny silnik ma nieco inaczej zrobione popychacze i zakończenia cylindrów - ja zbudowałem to tak, jak zaplanował to autor.
TAD
Awatar użytkownika
Stachu B.
Posty: 105
Rejestracja: śr wrz 22 2004, 13:52
Lokalizacja: Gdańsk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Stachu B. »

Hmmm... krawędź natarcia górnego płata na środku tak niebardzo wyszła... i na pierwszym zdjęciu silnika jakiś biały łuk widać - aparat skłamał, czy część się niecentralnie przykleiła?
Reszta cieszy oczy - głównie ten kamuflarz.
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ