A moze by tak jakis konkursik?
Moderatorzy: kartonwork, kierownik
Tak, to już odpowiedzi bardzo bliskie prawdy - więc wyjaśniam :
Na zdjęciu pierwszym lokomotywa RSD1 produkcji ALCO-protoplasta maszyn serii TEM2 ze zdjęcia drugiego.
W czasie drugiej wojny światowej w ramach umów Lend-Lease Amerykanie dostarczyli Rosjanom kilkadziesiąt lokomotyw produkcji ALCO, typu RSD1.Produkowano je głównie dla potrzeb wojska.
Część z nich nie dotarła i leży do dziś na dnie morza za sprawką u-bootów. Później Rosjanie i ich uzdolniona klasa robotnicza (potomkowie Czieriepanowa)zerżnęli plany tych lokomotyw "konstruując" własne, typu TE1 - od nich wiedzie prosta droga rozwoju do maszyn typu TEM2 eksploatowanych w naszym przemyśle. Pekapowskie oznaczenie to SM48. "W drodze socjalistycznej ewolucji" Rosjanie włożyli do tych lokomotyw "własny" silnik typu D50. Dziwnym zbiegiem okoliczności silnik ten wygląda tak samo jak na niektórych U-bootach ...a już np. wymiary wału korbowego pasują co do mikrona ...
Na zdjęciu pierwszym lokomotywa RSD1 produkcji ALCO-protoplasta maszyn serii TEM2 ze zdjęcia drugiego.
W czasie drugiej wojny światowej w ramach umów Lend-Lease Amerykanie dostarczyli Rosjanom kilkadziesiąt lokomotyw produkcji ALCO, typu RSD1.Produkowano je głównie dla potrzeb wojska.
Część z nich nie dotarła i leży do dziś na dnie morza za sprawką u-bootów. Później Rosjanie i ich uzdolniona klasa robotnicza (potomkowie Czieriepanowa)zerżnęli plany tych lokomotyw "konstruując" własne, typu TE1 - od nich wiedzie prosta droga rozwoju do maszyn typu TEM2 eksploatowanych w naszym przemyśle. Pekapowskie oznaczenie to SM48. "W drodze socjalistycznej ewolucji" Rosjanie włożyli do tych lokomotyw "własny" silnik typu D50. Dziwnym zbiegiem okoliczności silnik ten wygląda tak samo jak na niektórych U-bootach ...a już np. wymiary wału korbowego pasują co do mikrona ...