Andrzej Ziober pisze:
Co do ustawienia łopat, to przyjąłem takie, gdyż nie udało mi się znaleźć jakiegoś sensownego zdjęcia pozwalającego dokładnie ustalić kąty skoku, a nie chciałem tego robić na pałę, bo jednak łopaty zawsze ustawiają się o określony kąt.
Hehe... Nie wierzylem, ze nie ma takiego zdjecia i postanowilem sie osobiscie przkonac. Coprawda moje poszukiwania byly dosyc powierzchowne, ale po przejrzeniu dobrych kikuset fotografi, jestem sklonny sie z Toba zgodzic. Jedyne jako takie, mogace sie nadawac, sposrod tych, ktore widzialem prezentuje sie nastepujaco:
![Obrazek](http://photos.airliners.net/photos/middle/6/7/3/0516376.jpg)
Zdjecie pochodzi ze strony
www.airliners.net
Andrzej Ziober pisze:
Tak jest może trochę zbyt symetrycznie, ale jednak nikt nie może zarzucić, że to ustawienie ma złe kąty. Z dwojga złego to lepsze wyjście i na dodatek mam jeszcze zdjęcia Lancastera, gdzie łopaty są tak, jak u mnie "na równaj w prawo".
Najsmieszniejsze jest to, ze wszystkie zdjecia oprocz tego, ktore pokazalem wyzej, ukazuja Lancastera ze smiglami ulozonymi wlasnie "na bacznosc". Mowie oczywiscie o samolocie na postoju. Swoja droga ciekawe, ze nawet wsrod materialow historycznych nie natknalem sie na zadne zdjecie pstrykniete zaraz po wyladowaniu z cieplymi jeszcze silnikami (tak, zeby nikt nie zdazyl przestawic lopat). No nic, zwracam wiec honor i jeszcze raz gratuluje modelu. Byla to dla mnie pouczajaca lekcja, bo podczas poszukiwan naogladalem sie tych Lancasterow, Merlinow i calej masy innych rzeczy zwiazanych z tematem i dopiero teraz widze, jak Twoj model wiernie oddaje oryginal.
Pozdrawiam.