*[Relacja/Samolot] Albatros D.III Oef MM 9/96
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
- VIPER GTS-R
- Posty: 109
- Rejestracja: sob lut 04 2006, 12:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska<->Warszawa
- x 1
*[Relacja/Samolot] Albatros D.III Oef MM 9/96
Witam!
Jest to moja pierwsza relacja na forum.
W tej chwili mam sklejony cały kadłub. Zdjęcia robię niestety komórką. Czasem mam okazję dorwać aparat cyfrowy i wtedy będę dawał lepsze zdjęcia.
Zaczynamy!
1.KOKPIT
-tablica przyrządów
Sposób wykonania zegarów wzięty z forum. Moim patentem są tylko śruby mocujące zegary wycięte z folii aluminiowej za pomocą igły o średnicy 0,8 mm.
-drążek
Wykonany jest ze struny gitarowej. Orczyk wykonany standardowo.
-fotel
Nad fotelem napracowałem się najwięcej. Zrobiłem go tak , jak zaleca autor, ale troszkę wzbogaciłem. Jeśli będzie ktoś zainteresowany, to oczywiście opiszę metodę wykonania.
2.KADŁUB
Bez niespodzianek. Było trochę kombinowania ze spasowaniem, ale nic strasznego-wystarczyło zeszlifować wręgi. Elementy, które zmodyfikowałem, to nos i kołnierz otworu kokpitu.
Na dzisiaj to tyle. Zachęcam do krytyki (byle konstruktywnej ) i POZDRAWIAM!
PS.Może jutro uda mi się już wkleić stery, więc może już jutro wstawię nowe fotki.
Jest to moja pierwsza relacja na forum.
W tej chwili mam sklejony cały kadłub. Zdjęcia robię niestety komórką. Czasem mam okazję dorwać aparat cyfrowy i wtedy będę dawał lepsze zdjęcia.
Zaczynamy!
1.KOKPIT
-tablica przyrządów
Sposób wykonania zegarów wzięty z forum. Moim patentem są tylko śruby mocujące zegary wycięte z folii aluminiowej za pomocą igły o średnicy 0,8 mm.
-drążek
Wykonany jest ze struny gitarowej. Orczyk wykonany standardowo.
-fotel
Nad fotelem napracowałem się najwięcej. Zrobiłem go tak , jak zaleca autor, ale troszkę wzbogaciłem. Jeśli będzie ktoś zainteresowany, to oczywiście opiszę metodę wykonania.
2.KADŁUB
Bez niespodzianek. Było trochę kombinowania ze spasowaniem, ale nic strasznego-wystarczyło zeszlifować wręgi. Elementy, które zmodyfikowałem, to nos i kołnierz otworu kokpitu.
Na dzisiaj to tyle. Zachęcam do krytyki (byle konstruktywnej ) i POZDRAWIAM!
PS.Może jutro uda mi się już wkleić stery, więc może już jutro wstawię nowe fotki.
Ostatnio zmieniony pn mar 12 2007, 21:13 przez VIPER GTS-R, łącznie zmieniany 1 raz.
Hangar:Hurricane
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
- VIPER GTS-R
- Posty: 109
- Rejestracja: sob lut 04 2006, 12:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska<->Warszawa
- x 1
Witaj Toff!
1.Zdjęcia całego kokpitu zostały zrobione aparatem cyfrowym kolegi. Dwa ostatnie natomiast już komórką-stąd taka różnica. Jeśli tylko uda mi się załatwić jakąś cyfrówkę to zrobię lepsze zdjęcia.
2.Opis wykonania fotela:
-wycinam siedzenie, oparcie i na ich podstawie wykonuję "poduszki" z tektury
gr. 1mm
-trasuję długopisem ślady ugięcia materiału. Długopis ma pozostawić rowki w "poduszce".
-zalewam super glutem i po wyschnięciu szlifuję drobnym papierem ściernym
-wklejam guziki wykonane z maku lub igłą z folii aluminiowej
-całość maluję odpowiednim kolorem
-pasy wykonuję z pasków folii aluminiowej (metoda z forum)
Sam fotel powstał na podstawie tego zdjęcia.
Pozdrawiam!
1.Zdjęcia całego kokpitu zostały zrobione aparatem cyfrowym kolegi. Dwa ostatnie natomiast już komórką-stąd taka różnica. Jeśli tylko uda mi się załatwić jakąś cyfrówkę to zrobię lepsze zdjęcia.
2.Opis wykonania fotela:
-wycinam siedzenie, oparcie i na ich podstawie wykonuję "poduszki" z tektury
gr. 1mm
-trasuję długopisem ślady ugięcia materiału. Długopis ma pozostawić rowki w "poduszce".
-zalewam super glutem i po wyschnięciu szlifuję drobnym papierem ściernym
-wklejam guziki wykonane z maku lub igłą z folii aluminiowej
-całość maluję odpowiednim kolorem
-pasy wykonuję z pasków folii aluminiowej (metoda z forum)
Sam fotel powstał na podstawie tego zdjęcia.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony pn mar 12 2007, 21:17 przez VIPER GTS-R, łącznie zmieniany 1 raz.
Hangar:Hurricane
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
- VIPER GTS-R
- Posty: 109
- Rejestracja: sob lut 04 2006, 12:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska<->Warszawa
- x 1
Witam po przerwie!
Ach te wakacje! Człowiek by tylko odpoczywał, ale po powrocie wziąłem się ostro do roboty i zrobiłem...tylko płozę ogonową. Mam nadzieję jeszcze dziś coś dokleić, a na razie fotka gotowej płozy.
Ponieważ mam teraz dostęp do aparatu cyfrowego, więc zrobiłem nowe zdjęcia kadłuba i kołnierza wokół wejścia do kokpitu.
Na tych zdjęciach widać teraz całkiem sporo baboli , ale człowiek uczy się całe życie.
Pozdrawiam!
Ach te wakacje! Człowiek by tylko odpoczywał, ale po powrocie wziąłem się ostro do roboty i zrobiłem...tylko płozę ogonową. Mam nadzieję jeszcze dziś coś dokleić, a na razie fotka gotowej płozy.
Ponieważ mam teraz dostęp do aparatu cyfrowego, więc zrobiłem nowe zdjęcia kadłuba i kołnierza wokół wejścia do kokpitu.
Na tych zdjęciach widać teraz całkiem sporo baboli , ale człowiek uczy się całe życie.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony pn mar 12 2007, 21:28 przez VIPER GTS-R, łącznie zmieniany 1 raz.
Hangar:Hurricane
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
- VIPER GTS-R
- Posty: 109
- Rejestracja: sob lut 04 2006, 12:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska<->Warszawa
- x 1
Witam ponownie!
Jak zwykle wyjazd i znowu nici z klejenia przez tydzień. Ale wczoraj wieczorem i dziś rano nie dałem odpocząć Albatrosowi
Dorobił się osłony silnika i steru kierunku.
Osłona silnika:
Niestety posiada z przodu element półokrągły sklejany z "listków". Nie mam sposobu na takie elementy. Zawsze mi wychodzą do bani
Rury wydechowe zrobiłem z izolacji.
Efekty mych zmagań:
Ster kierunku:
Trochę uplastyczniony-zrobiony jest jako ruchomy. Trochę zabawy było z przetykaniem aluminiowych pasków (szerokości milimetra), aby ster był ruchomy, ale jakoś to wyszło.
Na tym etapie cały model wygląda następująco.
Pozdrawiam!
Jak zwykle wyjazd i znowu nici z klejenia przez tydzień. Ale wczoraj wieczorem i dziś rano nie dałem odpocząć Albatrosowi
Dorobił się osłony silnika i steru kierunku.
Osłona silnika:
Niestety posiada z przodu element półokrągły sklejany z "listków". Nie mam sposobu na takie elementy. Zawsze mi wychodzą do bani
Rury wydechowe zrobiłem z izolacji.
Efekty mych zmagań:
Ster kierunku:
Trochę uplastyczniony-zrobiony jest jako ruchomy. Trochę zabawy było z przetykaniem aluminiowych pasków (szerokości milimetra), aby ster był ruchomy, ale jakoś to wyszło.
Na tym etapie cały model wygląda następująco.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony pn mar 12 2007, 21:39 przez VIPER GTS-R, łącznie zmieniany 1 raz.
Hangar:Hurricane
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
- VIPER GTS-R
- Posty: 109
- Rejestracja: sob lut 04 2006, 12:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska<->Warszawa
- x 1
Witam!
Samolot cały czas rośnie. Dziś skończyłem ogon-kolejny etap to skrzydła.
Fotki:
Cały kadłub prezentuje się tak:
Trochę problemów było ze spasowaniem steru wysokości. Ale po kombinacjach alpejskich udało się wszystko dograć.
Pozdrawiam!
Samolot cały czas rośnie. Dziś skończyłem ogon-kolejny etap to skrzydła.
Fotki:
Cały kadłub prezentuje się tak:
Trochę problemów było ze spasowaniem steru wysokości. Ale po kombinacjach alpejskich udało się wszystko dograć.
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony pn mar 12 2007, 21:50 przez VIPER GTS-R, łącznie zmieniany 1 raz.
Hangar:Hurricane
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
- VIPER GTS-R
- Posty: 109
- Rejestracja: sob lut 04 2006, 12:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska<->Warszawa
- x 1
Witam ponownie!
Do mojego Albatrosa dołączyłem dziś płaty dolne. Niestety trochę mi nie wyszło łączenie ich z dołem kadłuba. Pierwszy raz robiłem też zapadnięcia płótna. Efekty pracy macie na fotkach:
I zbliżenie na przetłoczenia:
Pozdrawiam!
Do mojego Albatrosa dołączyłem dziś płaty dolne. Niestety trochę mi nie wyszło łączenie ich z dołem kadłuba. Pierwszy raz robiłem też zapadnięcia płótna. Efekty pracy macie na fotkach:
I zbliżenie na przetłoczenia:
Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony pn mar 12 2007, 22:00 przez VIPER GTS-R, łącznie zmieniany 1 raz.
Hangar:Hurricane
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
hej bardzo ucieszyla mnie relacja, bo wlasnie tez kleje ten modelik
niestety pomimo niewielu czesci calosc idzie jak krew z nosa, bo elementy (glownie kadlub) sa bardzo niedopasowane i wymagaja licznych poprawek, a i tak nie idzie idealnie dopasowac - tak, aby elementy podzialowe kadluba schodzily sie idealnie w jedna linie
czekam na dalsze relacje i powodzenia!
niestety pomimo niewielu czesci calosc idzie jak krew z nosa, bo elementy (glownie kadlub) sa bardzo niedopasowane i wymagaja licznych poprawek, a i tak nie idzie idealnie dopasowac - tak, aby elementy podzialowe kadluba schodzily sie idealnie w jedna linie
czekam na dalsze relacje i powodzenia!
- VIPER GTS-R
- Posty: 109
- Rejestracja: sob lut 04 2006, 12:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska<->Warszawa
- x 1
Witam Kajtek85!
Jeśli masz jakieś fotki to możesz je tu pokazać. Co do kadłuba, to ten w Albatrosie nie jest jeszcze taki zły. Są o wiele gorzej spasowane modele w MM. Przypomniałeś mi też o jednym istotnym problemie w kadłubie. Segment
nr.6 (z kokpitem) jest dość ciężko dopasować. Ja na przykład musiałem podnieść wręgę K o 1,5 mm i wyrównać część R1, aby można było dalej kleić. Nie wiem jak jest z tą częścią u Ciebie.
Pozdrawiam i powodzenia!
Jeśli masz jakieś fotki to możesz je tu pokazać. Co do kadłuba, to ten w Albatrosie nie jest jeszcze taki zły. Są o wiele gorzej spasowane modele w MM. Przypomniałeś mi też o jednym istotnym problemie w kadłubie. Segment
nr.6 (z kokpitem) jest dość ciężko dopasować. Ja na przykład musiałem podnieść wręgę K o 1,5 mm i wyrównać część R1, aby można było dalej kleić. Nie wiem jak jest z tą częścią u Ciebie.
Pozdrawiam i powodzenia!
Hangar:Hurricane
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
Ach, ten Albatros...
To był mój drugi model. Pamiętam te czasy. Jako dziesięciolatek nie miałem prawie pojęcia a klejeniu modeli. Ten akurat był klejony zwykłym klejem papierniczym i szybko wylądował w koszu.
A co do tego to bardzo mi się ta technika z fotelem spodobała. Zamierzam za jakiś czas stworzyć sobie małą kolekcję takich latadełek, więc na pewno skorzystam z twojej metody.
BTW, czym wyciąłeś te małe otworki w ogonie
To był mój drugi model. Pamiętam te czasy. Jako dziesięciolatek nie miałem prawie pojęcia a klejeniu modeli. Ten akurat był klejony zwykłym klejem papierniczym i szybko wylądował w koszu.
A co do tego to bardzo mi się ta technika z fotelem spodobała. Zamierzam za jakiś czas stworzyć sobie małą kolekcję takich latadełek, więc na pewno skorzystam z twojej metody.
BTW, czym wyciąłeś te małe otworki w ogonie
A kto umarł, ten nie żyje... a czy mogą być wyjątki?