Kolej - co i jak?
Moderatorzy: kartonwork, kierownik
pyro4u: chyba 1XTa, ale głowy nie dam.
Pulemiot: tak, czasmi wózek zabezpiecza się przed wypadnięciem specjalnym sworzniem wystającym z czopa skrętu, ale przy tendrach rozwiązano to właśnie przy użyciu łańcuchów. Wystarczy się przyjrzeć każdej lokomotywie i od razu wychodzi na jaw, że wszystkie nakrętki "od spodu" są tylko po to, żeby się nic nie wysypało przy podnoszeniu. Normalnie całość utrzymuje się w kupie pod własnym ciężarem.
Pulemiot: tak, czasmi wózek zabezpiecza się przed wypadnięciem specjalnym sworzniem wystającym z czopa skrętu, ale przy tendrach rozwiązano to właśnie przy użyciu łańcuchów. Wystarczy się przyjrzeć każdej lokomotywie i od razu wychodzi na jaw, że wszystkie nakrętki "od spodu" są tylko po to, żeby się nic nie wysypało przy podnoszeniu. Normalnie całość utrzymuje się w kupie pod własnym ciężarem.
Wózek ze zdjęcia nie jest wózkiem 1XTa (nie ma dużych "pylonów" dla wieszaków resorowych) . Bardziej pasuje 1XT.
Łańcuszki: tender jest specyficznym rodzajem wagonu - ma krótki rozstaw osi wózków. Ewentualne wykolejenie (zdarzało się niestety) jest w takim przypadku trudne do usunięcia. Duży ciężar na krótkim odcinku. Kiedy z toru "wyjdą" obydwie osie wózka to może się on obrócić nawet w poprzek. Wtedy można zapomnieć o wkolejnicach czy podnośnikach. Lepiej użyć dźwigu.
Żeby wózki zabezpieczyć przed nadmiernym skrętem w sytuacjach awaryjnych stosuje się zatem łańcuchy.
Łańcuszki: tender jest specyficznym rodzajem wagonu - ma krótki rozstaw osi wózków. Ewentualne wykolejenie (zdarzało się niestety) jest w takim przypadku trudne do usunięcia. Duży ciężar na krótkim odcinku. Kiedy z toru "wyjdą" obydwie osie wózka to może się on obrócić nawet w poprzek. Wtedy można zapomnieć o wkolejnicach czy podnośnikach. Lepiej użyć dźwigu.
Żeby wózki zabezpieczyć przed nadmiernym skrętem w sytuacjach awaryjnych stosuje się zatem łańcuchy.
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Kierowniku widzę, że nie tylko znasz się na modelach, ale również świetnie się orientujesz w tematyce kolejowej, czy jest to tylko hobby, czy też wiedza z pracy - może byłeś lub jesteś kolejarzem ?
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
- Maverick33
- Posty: 420
- Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
- Lokalizacja: Opole
- x 4