*[Relacja/Samochód] Nysa522 "Policja"-Modelik 18/06 w 1:25

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Odnośnie "lufy": silniki spalinowe tamtych lat były dość proste w obsłudze. Jedną z czynności obsługowych (sezonowych) było obrócenie wzmiankowanej lufy z położenia "do przodu" (zimne powietrze na lato) w położenie "do tyłu" (ogrzane wokół silnika powietrze na zimę). Tak było w Wartburgu, to i w Nysie może też ;-)
Awatar użytkownika
PiterATS
Posty: 435
Rejestracja: pn lip 24 2006, 20:25
Lokalizacja: Opole
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PiterATS »

Jam ma fiata 125p (pochwalę się- w rodzinie jest od nowości, od 1980r :chytry: ), w którym obudowa filtra też ma taką lufę. W tym samochodzie nie trzeba obracać jej do tyłu by ogrzać silnik. Swoje zadanie doskonale spełniają gumowe panele nakładane na atrapę chłodnicy. Kierowniku, czyżby wyjątek od reguły :?:
Awatar użytkownika
Aras45
Posty: 56
Rejestracja: ndz wrz 04 2005, 19:48
Lokalizacja: Krk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Aras45 »

Przyznam szczerze że model składam według projektu autora i nie zwracałem jako takiej uwagi na rzczywisty wygląd części.Ale narazie uważam sie za jeszcze "mało doświadczonego" :)

Pulpetto - koła mają bieżnik??Cos tam widać ale wole sie dowiedzieć dokładnie ;)

Pozdrawiam
Edmund_Nita
Posty: 2057
Rejestracja: pt sie 29 2003, 11:06
Lokalizacja: Koszalin
x 8

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Edmund_Nita »

Pozwolicie, że w sprawie filtra powietrza też wtrącę swoje trzy grosze.
W czasach zamierzchłych do nysy montowano silnik wyposażony w gaźnik Jikova. W tym wariancie filtr powietrza miał kształt cylindryczny, coś na kształt garnka i był zamocowany do przegrody przedziału silnikowego (po otwarciu maski widoczny był z lewej stony), a powietrze do gaźnika było doprowadzone przez papierową rurę karbowaną i króciec gaźnika.
Natomiast na zdjęciu załączonym przez Pulpetto jest przedstawiony filtr montowany do gaźnika Webera (takiego, jak w fiacie 125p). Filtr ten miał dwa dzióbki "zimowy" i "letni". Zimowy, to ten widoczny na zdjęciu. Letni jest skierowany do przodu i na zdjęciu jest niewidoczny, zasłania go blacha. Wewnątrz filtra zamontowana jest przesłona, którą uruchamia się przy pomocy uchwytu przesłony - na zdjęciu ledwo widoczny z lewej strony filtra, taka czarna gałeczka i pozioma, błyszcząca kreseczka (sprężyna) - który ma dwa położenia. Do przodu - położenie letnie. Do tyłu - położenie zimowe. Nie muszę chyba dodawać, że w położeniu "do przodu" zamknięty jest dzióbek zimowy, a w położeniu "do tyłu" dzióbek letni. Żeby kierowcy się nie myliło, na obudowie filtra znajdują się dwie strzałki - do przodu w kolorze czerwonym (lato) i do tyłu w kolorze niebieskim (zima). Żeby przestawić przesłonę trzeba wcisnąć uchwyt przesłony (pokonując opór sprężyny) i przesunąć go w pożądane położenie. Po puszczeniu uchwytu sprężyna spowoduje, że trzon uchwytu wskoczy w specjalne gniazdo, uniemożliwiające samoczynne przesunięcie się przesłony.
O czymś zapomniałem?
Awatar użytkownika
pulpetto
Posty: 672
Rejestracja: pt sty 30 2004, 9:26
Lokalizacja: Radom
x 20

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pulpetto »

Znaczy się lufa w krzokach. Chyba wiem już wszystko co chciałem wiedzieć na temat "luf" filtra powietrza. Pozostaje dorobić mi jeszcze jedną (w modelu jest jedna) i będzie git.
Aras - jest bieżnik. Opis produkcji opisany wcześniej.
Pozdrawiam.
Klub Modelarsko-Historyczny Sokół Radom
Awatar użytkownika
MB
Posty: 67
Rejestracja: sob wrz 02 2006, 22:21

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: MB »

Jak zobaczyłem fotkę kabiny z odsłoniętym silnikiem to mi się nawet smrodek benzyny i spalonego oleju przypomniał... W dzisiejszych radiowozach nie ma takich doznań zapachowych...
Awatar użytkownika
Konan Barbarzyńca
Posty: 618
Rejestracja: pn lut 28 2005, 12:53
Lokalizacja: Elbląg

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Konan Barbarzyńca »

Może i nie ma, ale poloneza i tak czasem na pych trzeba. :haha: Ale społeczeństwo pomoc oferuje często.
ZŁO SQUAD
Awatar użytkownika
pulpetto
Posty: 672
Rejestracja: pt sty 30 2004, 9:26
Lokalizacja: Radom
x 20

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pulpetto »

I super Nyssan stanął na własnych nogach, tzn. kołach. Ma też zamocowany silniczek, wał napędowy, rure dymiącą i tłumik. Kółka się mogą kręcić, ale są dość mocno ściśnięte i nie będę ryzykował ukręcenia zawieszenia. Nie robiłem też skrętnych przednich kół, a to z tego powodu, że samochodzik będzie sobie stał przyklejony do podstawki i kółeczka się skręcać nie będą ;-)

Oto fotki (jakość marna, bo robione w nocy, ze słabiutkim oświetleniem dodatkowym, jak mi się uda znaleźć chwilunię w dzień po pracy, to machnę nowe, a jak nie, to nie)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam
Klub Modelarsko-Historyczny Sokół Radom
Awatar użytkownika
Aras45
Posty: 56
Rejestracja: ndz wrz 04 2005, 19:48
Lokalizacja: Krk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Aras45 »

Witam!
No to teraz sie zacznie.Wnętrze, karoseria i te inne sprawy.A wracając do zdjęć to "czysto" wykonałes podwozie i to mi sie podoba :D
Oby tak dalej :)
Pozdro
Awatar użytkownika
wk82
Posty: 719
Rejestracja: wt lip 19 2005, 19:49
Lokalizacja: Sandomierz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wk82 »

Cześć!

Można powiedzieć, że pierwszy etap prac zakończony :) Teraz z każdym przyklejonym elementem będzie przybywać i nyssan się nam pojawi :)

Pozdrawiam, życzę powodzenia i kibicuję dalej
Moje relacje:
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
ODPOWIEDZ