*[Relacja/Samolot] F-16
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Trochę zaniedbałem budowę, ale podyktowane to było brakiem czasu a nie żebym się zraził.
Ostatnio się tak złożyło że miałem kilka chwil więc popracowałem trochę na tą nieszczęsną "16 ". Szczerze powiedziawszy to nie bardzo jest się czym chwalić ale jak się powiedziało "a" to trzeba powiedzieć i "b" i tak do końca. :):)
Przepraszam za słabe naświetlenie fotek ale zdjęcia robiłem w nocy i jak na złość wysiadła mi jeszcze lampka.
Na chwilę obecna model wygląda tak
Miałem robić odchylony dziób z widocznym radarem ale się rozmyśliłem.
Tak że model będzie czysto standardowy.
Udało mi się także poskładać do kupy "silnik" no może raczej dyszę wylotową nad którą była ostatnio ostra dyskusja. :):)
Pewnie nie jest to poskładane dobrze ale zrobiłem to według jednego z niewielu rysunków montażowych.
Nie jest to nic specjalnego tym bardziej że zbrakło mi już cierpliwości do ukształtowania "wirnika"(chyba tak to można nazwać) i wyszło tak jak wyszło.
C.D.N.
Ostatnio się tak złożyło że miałem kilka chwil więc popracowałem trochę na tą nieszczęsną "16 ". Szczerze powiedziawszy to nie bardzo jest się czym chwalić ale jak się powiedziało "a" to trzeba powiedzieć i "b" i tak do końca. :):)
Przepraszam za słabe naświetlenie fotek ale zdjęcia robiłem w nocy i jak na złość wysiadła mi jeszcze lampka.
Na chwilę obecna model wygląda tak
Miałem robić odchylony dziób z widocznym radarem ale się rozmyśliłem.
Tak że model będzie czysto standardowy.
Udało mi się także poskładać do kupy "silnik" no może raczej dyszę wylotową nad którą była ostatnio ostra dyskusja. :):)
Pewnie nie jest to poskładane dobrze ale zrobiłem to według jednego z niewielu rysunków montażowych.
Nie jest to nic specjalnego tym bardziej że zbrakło mi już cierpliwości do ukształtowania "wirnika"(chyba tak to można nazwać) i wyszło tak jak wyszło.
C.D.N.
Panie strzeż mnie przed przyjaciółmi - z wrogami poradzę sobie sam.
Człowiek jest tyle wart ile może dać z siebie innym.
Znowu udało mi się kilka części połączyć w całość.
Dokleiłem silnik i udało mi się zamontować ster kierunku.
Na temat baboli, pasowania części i takich tam nie wypowiadam się:).
Początkujący ze mnie modelarz i pewnie 80% błędów powstało z mojej winy a może i 100%.
W każdym bądź razie za cel postawiłem sobie model dokończyć z jak najlepszym skutkiem.
Nie jest łatwo to zrobić ale nikt nie mówił że będzie łatwo . Trzeba zacisnąć zęby, naostrzyć nożyczki, wymienić nożyk i brnąć dalej.
Udało mi się przygotować do dalszej obróbki szkielet dyszy wlotowej powietrza.
I na tym na razie prace stanęły.
Załoga jak się wyśpi to powróci na miejsca pracy.
I jak zwykle przepraszam za jakość fotek ale tak to jest jak się zdjęcia robi po nocach.
C.D.N.
Dokleiłem silnik i udało mi się zamontować ster kierunku.
Na temat baboli, pasowania części i takich tam nie wypowiadam się:).
Początkujący ze mnie modelarz i pewnie 80% błędów powstało z mojej winy a może i 100%.
W każdym bądź razie za cel postawiłem sobie model dokończyć z jak najlepszym skutkiem.
Nie jest łatwo to zrobić ale nikt nie mówił że będzie łatwo . Trzeba zacisnąć zęby, naostrzyć nożyczki, wymienić nożyk i brnąć dalej.
Udało mi się przygotować do dalszej obróbki szkielet dyszy wlotowej powietrza.
I na tym na razie prace stanęły.
Załoga jak się wyśpi to powróci na miejsca pracy.
I jak zwykle przepraszam za jakość fotek ale tak to jest jak się zdjęcia robi po nocach.
C.D.N.
Panie strzeż mnie przed przyjaciółmi - z wrogami poradzę sobie sam.
Człowiek jest tyle wart ile może dać z siebie innym.
Witam koleżanki i kolegów.
Mam mały dylemat może pomożecie mi go rozstrzygnąć i pewne sprawy wytłumaczyć.
Przedstawię dwa zdjęcia i wytłumaczę o co mi chodzi.
Chodzi mi o ułożenie tylnych płatów. Powinny być wysunięte tj. równo z dyszą wylotową tak jak jest na zdjęciu pierwszym czy cofnięte tak jak na zdjęciu drugim.; Powiem szczerze że spotkałem się ze zdjęciami w obu pozycjach i nie wiem czym to jest podyktowane?! Czy zależy to od Mk. ?? (modelu) czy od jakiś innych czynników. Może mógłby mi to ktoś wytłumaczyć jak czterolatkowi.
A przy okazji widzicie że już gotowe są tylne płaty (nie wiem jak je fachowo nazwać ). Z wierzchu wyglądają całkiem dobrze ale od spodu zostały troszkę powichrowane przez BCG.
A wygląda to tak
Nie wiem jak kleić tym klejem większych powierzchni żeby nie robiły się takie nie miłe niespodzianki. Pewnie jest to kwestia wprawy.
Ciąg dalszy niebawem
Mam mały dylemat może pomożecie mi go rozstrzygnąć i pewne sprawy wytłumaczyć.
Przedstawię dwa zdjęcia i wytłumaczę o co mi chodzi.
Chodzi mi o ułożenie tylnych płatów. Powinny być wysunięte tj. równo z dyszą wylotową tak jak jest na zdjęciu pierwszym czy cofnięte tak jak na zdjęciu drugim.; Powiem szczerze że spotkałem się ze zdjęciami w obu pozycjach i nie wiem czym to jest podyktowane?! Czy zależy to od Mk. ?? (modelu) czy od jakiś innych czynników. Może mógłby mi to ktoś wytłumaczyć jak czterolatkowi.
A przy okazji widzicie że już gotowe są tylne płaty (nie wiem jak je fachowo nazwać ). Z wierzchu wyglądają całkiem dobrze ale od spodu zostały troszkę powichrowane przez BCG.
A wygląda to tak
Nie wiem jak kleić tym klejem większych powierzchni żeby nie robiły się takie nie miłe niespodzianki. Pewnie jest to kwestia wprawy.
Ciąg dalszy niebawem
Panie strzeż mnie przed przyjaciółmi - z wrogami poradzę sobie sam.
Człowiek jest tyle wart ile może dać z siebie innym.
- VIPER GTS-R
- Posty: 109
- Rejestracja: sob lut 04 2006, 12:46
- Lokalizacja: Biała Podlaska<->Warszawa
- x 1
Witaj uri!
Na wstępie chcę Ci pogratulować twojego zapału. Obserwowałem jak powstawało twoje Zero i teraz też z wielką przyjemnością śledzę postępy przy budowie F 16. Nie narzekasz, że coś nie pasuje, tylko robisz to najlepiej jak potrafisz dobrze się przy tym bawiąc-właśnie o to w tym wszystkim chodzi! Twoja postawa powinna być wzorem dla wszystkich na tym forum.
Co do nazwy-te tylne płaty to są stery wysokości.
Pozdrawiam i czekam na więcej !
Na wstępie chcę Ci pogratulować twojego zapału. Obserwowałem jak powstawało twoje Zero i teraz też z wielką przyjemnością śledzę postępy przy budowie F 16. Nie narzekasz, że coś nie pasuje, tylko robisz to najlepiej jak potrafisz dobrze się przy tym bawiąc-właśnie o to w tym wszystkim chodzi! Twoja postawa powinna być wzorem dla wszystkich na tym forum.
Co do nazwy-te tylne płaty to są stery wysokości.
Pozdrawiam i czekam na więcej !
Hangar:Hurricane
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
Gotowy:1P11c
2Albatros3Ansaldo 4F1 Benetton Ford 5Chevrolet Monte Carlo SS-skala 1:18
Jeśli chodzi o pozycję stateczników poziomych, to prawidłowe ich położenie pokazuje zdjęcie pierwsze. Model przedstawia samolot z numerem 86-0262 ze 162FS (dywizjony myśliwskiego). Czyli jest to block 30D. Te maszyny miały stateczniki lekko przesunięte względem hamulców aerodynamicznych. Tak jak na fotce poniżej:
[/URL]
Nie wiem tylko, dlaczego miałeś w tej kwestii jakieś wątpliwości, gdyż wszystko wyraźnie pokazują rysunki montażowe:
[/URL]
Na stronie www.f-16.net jest trochę informacji o tym egzemplarzu oraz kilka fotek. Na przykład TUTAJ.
Powodzenia w budowie. Życzę jak najlepszych efektów i będę nadal obserwował postępy.
[/URL]
Nie wiem tylko, dlaczego miałeś w tej kwestii jakieś wątpliwości, gdyż wszystko wyraźnie pokazują rysunki montażowe:
[/URL]
Na stronie www.f-16.net jest trochę informacji o tym egzemplarzu oraz kilka fotek. Na przykład TUTAJ.
Powodzenia w budowie. Życzę jak najlepszych efektów i będę nadal obserwował postępy.
Widzisz ukasso wszystko było Ok do momenty przymiarki tych sterów.ukasso pisze:Nie wiem tylko, dlaczego miałeś w tej kwestii jakieś wątpliwości, gdyż wszystko wyraźnie pokazują rysunki montażowe:
Po przymiarce wyszło mi ze mają być równo z hamulcami aerodynamicznymi.
Całość podczas przymiarki jak powyżej.
Strzałki pokazują otwory na drut wzmacniający.
Czyli jest odstępstwo między rysunkiem a rzeczywistością. I stąd wzięły się moje wątpliwości. Zacząłem więc wertować w internecie, książkach i tu dopiero się narobiło bo było i tak i tak. W końcu postanowiłem poprosić was o pomoc.
I do końca nie wiem od czego to zależy, że w jednym modelu są na równi z hamulcami a w drugim są cofnięte.
Ale już zdecydowałem , że stery wysokości będę cofnięte względem hamulców.
Całość na chwilę obecną.
Udało mi się przykleić skrzydła z którymi nie było żadnych problemów wszystko pasowało idealnie w przeciwieństwie do innych elementów. Po nieudanych próbach klejenia dużych powierzchni klejem BCG, płaty posklejałem klejem szewskim rozcieńczonym rozpuszczalnikiem. I tak jak widać na zdjęciu nic się nie pozapadało ało nie powychodziło na wierzch.
Kurczę muszę coś zrobić z tą moją lampką bo te foty wychodzą coraz gorzej.
Panie strzeż mnie przed przyjaciółmi - z wrogami poradzę sobie sam.
Człowiek jest tyle wart ile może dać z siebie innym.
Prace trwają i po następnej nocnej sesji 16 wygląda jak 16, z góry z dołu i z boku, a przynajmniej tak mi się wydaje .
Zamontowałem dyszę wlotową. Strasznie jest schrzaniona ale cóż zrobić, starłem się jak mogłem , chciałem jak najlepiej i oczywiście wyszło jak zawsze:).
i rzut oka na całość
Jeszcze tylko wyrzutnie, uzbrojenie, podwozie, gablota i można myśleć o następnym modelu .
C.D.N.
Zamontowałem dyszę wlotową. Strasznie jest schrzaniona ale cóż zrobić, starłem się jak mogłem , chciałem jak najlepiej i oczywiście wyszło jak zawsze:).
i rzut oka na całość
Jeszcze tylko wyrzutnie, uzbrojenie, podwozie, gablota i można myśleć o następnym modelu .
C.D.N.
Panie strzeż mnie przed przyjaciółmi - z wrogami poradzę sobie sam.
Człowiek jest tyle wart ile może dać z siebie innym.
świerzutkie... hahahaha już z MoN'u poszła reklamacja do amerykanów bo F-16 nie zdoałay bez awarii doleciec do Polski...
wybrali sobie najlepszy myśliwiec z oferowanych
i teraz bedzie 30 w serwisie 2 lataja a offsetu jak nie bylo tak nie ma...
wybrali sobie najlepszy myśliwiec z oferowanych
i teraz bedzie 30 w serwisie 2 lataja a offsetu jak nie bylo tak nie ma...
Mama Just killed the man...
put the gun against his head...
push the triggle....
now he's dead...
put the gun against his head...
push the triggle....
now he's dead...