*[Relacja/Samolot] Daimler-Benz F (Modelik 17/04)

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

Awatar użytkownika
PiterATS
Posty: 435
Rejestracja: pn lip 24 2006, 20:25
Lokalizacja: Opole
x 1

*[Relacja/Samolot] Daimler-Benz F (Modelik 17/04)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PiterATS »

Witam w mojej nowej relacji.

Plany nieco się zmieniły. Miał być waloryzowany i poprawiany T-34/76 od Hala, ale postanowiłem w ramach odpoczynku od walorki skleić jakiś prosty model w standardzie. Wybór padł na replikę niemieckiego samolotu- pocisku Daimler-Benz F z Modelika:

Obrazek

Model rzeczywiście jest bardzo prosty. Jak już wspomniałem wykonam go w standardzie. Poprawię tylko wlot i wylot silnika, ale o tym później.
Na razie zrobiłem nos samolotu, mieszczący zbiorniki paliwa i materiał wybuchowy w ilości 3 ton :!: :!: . Jak dotąd wszystko pasuje znakomicie:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dziś skleję tył kadłuba wraz z kabiną i zabiorę się za silnik.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz kwie 08 2007, 10:57 przez PiterATS, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
PiterATS
Posty: 435
Rejestracja: pn lip 24 2006, 20:25
Lokalizacja: Opole
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PiterATS »

Kadłub gotowy. Wszystko sklejało się bez problemów:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W dalszej kolejności zająłem się silnikiem BMW-018. Postanowiłem zwaloryzować wlot i wylot, wykonując wirniki sprężarki i turbiny wylotowej. Niestety przy budowie posiłkowałem się tylko jednym rysunkiem- przekrojem. W ogóle dokumentacja do tego silnika jest bardzo skąpa. Dlatego skorzystałem też z dokumentacji starszego silnika BMW-003, stosowanego powszechnie min. na He-162. Zresztą po porównaniu obu typów wywnioskowałem, że wloty i dysze wylotowe BMW-003 oraz 018 są konstrukcyjnie niemal w 100% identyczne.
Tak przebiegała budowa środkowego segmentu i wlotu powietrza:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I całość zmontowana na razie na sucho:

Obrazek

Następnym elementem do zrobienia będzie dysza wylotowa.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
PiterATS
Posty: 435
Rejestracja: pn lip 24 2006, 20:25
Lokalizacja: Opole
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PiterATS »

Silnik gotowy. Budowa dyszy wylotowej przebiegała analogicznie jak wlotu powietrza, więc nie ma sensu pokazywać drugi raz tego samego. Największą wadą tego modelu jest odwrócona swastyka, z lewej strony silnika, co widać na zdjęciach. Tym się jednak nie przejmuję.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kolejnym etapem budowy będą skrzydła. Właściwie jedno już jest gotowe, więc następne fotki już niebawem.
Awatar użytkownika
PiterATS
Posty: 435
Rejestracja: pn lip 24 2006, 20:25
Lokalizacja: Opole
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PiterATS »

Prace nad modelem przebiegają szybciej niż się spodziewałem. Za jednym razem wykonałem skrzydła, stateczniki poziome, osłonę kabiny i przyrządy celownicze. Najwięcej problemów sprawił mi montaż osłony kabiny, która w ogóle nie chciała się wpasować do reszty. Jestem z niej średnio zadowolony, ale jakoś to wyszło.
Tym samym model pocisku jest gotowy :) :

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Do wykonania pozostał jeszcze wózek startowy.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
OldMan
Posty: 573
Rejestracja: wt lip 06 2004, 16:27
Lokalizacja: Zadupie PRL-u

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OldMan »

Modelik bardzo sympatyczny :D .
Ale oprócz tej swastyki, krzyże na skrzydłach też coś nie teges ;-)
Pozdrawiam, Krzysztof "OldMan" Motyczyński
Awatar użytkownika
PiterATS
Posty: 435
Rejestracja: pn lip 24 2006, 20:25
Lokalizacja: Opole
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PiterATS »

Krzyże na skrzydłach to uproszczony wzór, stosowany prawie na wszystkich samolotach, pod koniec wojny. Przeważnie rezygnowano wtedy ze wszelkich dodatkowych ramek czy obwódek
Awatar użytkownika
OldMan
Posty: 573
Rejestracja: wt lip 06 2004, 16:27
Lokalizacja: Zadupie PRL-u

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OldMan »

Nie, nie chodzi mi o wzór krzyża, tylko o kąty pod jakimi są namalowane.
Ale to nie Twoja wina tylko projektanta, tak jak spartolona swastyka o której już wspomniałeś.
Ale i tak wykonanie jak zwykle super.
Pozdrawiam, Krzysztof "OldMan" Motyczyński
Awatar użytkownika
PiterATS
Posty: 435
Rejestracja: pn lip 24 2006, 20:25
Lokalizacja: Opole
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PiterATS »

Gdy się popatrzy z góry krzyże są idealnie równoległe do kadłuba. Po prostu obiektyw aparatu zdeformował obraz :idea: .

Dzięki za słowa uznania :D
Awatar użytkownika
OldMan
Posty: 573
Rejestracja: wt lip 06 2004, 16:27
Lokalizacja: Zadupie PRL-u

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OldMan »

PiterATS pisze:Gdy się popatrzy z góry krzyże są idealnie równoległe do kadłuba. Po prostu obiektyw aparatu zdeformował obraz :idea: .
No właśnie o to to chodzi, że powinny być równoległe/prostopadłe do krawędzi natarcia skrzydła.
Tu przykład na Me-262:

Obrazek

Poza tym zawsze mam wątpliwości, czy na tego typu pociskach w ogóle były malowane jakiekolwiek znaki przynależności państwowej.
Wszak to sprzęt jednorazowego użytku. Ale to temat "morze" i nie chciałbym tutaj rozpoczynać "fermentu".
Zresztą to problem projektanta i wydawcy modelu.
Pozdrawiam, Krzysztof "OldMan" Motyczyński
Awatar użytkownika
PiterATS
Posty: 435
Rejestracja: pn lip 24 2006, 20:25
Lokalizacja: Opole
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: PiterATS »

Pamiętaj, że model ten to ,,Luftwaffe 1946" i pozostał on niezrealizowanym projektem. Fikcyjne jest więc też malowanie i nie dam sobie uciąć ani ręki ani głowy, tym jak byłyby tutaj ułożone krzyże, gdyby samolot wszedł do produkcji. Model ten trzeba traktować z pewnym przymrużeniem oka, podobnie jak kamuflaż.
ODPOWIEDZ