Kolej - co i jak?

technika, historia, dokumentacja, linki itp

Moderatorzy: kartonwork, kierownik

cieciwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cieciwa »

Kadzie do przewozu płynnego metalu?
Albo sypkiego cementu?
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Nie ma dobrej odpowiedzi - nie ma nagrody :cry:

Takich wagonów wiosną 1940 roku wyprodukowano 50 sztuk w Wielkiej Brytanii. Służą do przewozu śmigieł samolotowych. Na tym wagonie ze zdjęcia są akurat zapakowane śmigła do Wellingtona.

Nagroda pocieszenia dla biorących udział w zgadywance - jednocześnie temat na dioramkę:

Obrazek
Awatar użytkownika
Pulemiot
Posty: 55
Rejestracja: pt sie 19 2005, 13:11
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pulemiot »

Kurcze - wiedziałem, że to Angole. Oni mieli jakieś potworne problemy mentalne z hamulcami. szukając odpowiedzi trafiłem na takie oto obrazki wagonów o podobnych szatańskich konstrukcjach dźwigniowych:
Obrazek

Obrazki zawarte są na przeciekawej stronie:
http://gallery6801.fotopic.net/

P.
powrót do źródeł
Awatar użytkownika
Adamowicz
Posty: 153
Rejestracja: pt lut 18 2005, 8:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Adamowicz »

A propos samolotów i kolei:
Obrazek
Zdjęcie pochodzi z broszury "MiG-15 in action"
Kiedys pokazywałem to na Martelu: Mig-15 na platformie bodajże Pdk31. Zgadnijcie do czego miało to służyć?
Awatar użytkownika
Precyzyjny
Posty: 538
Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
Lokalizacja: Polska
x 25

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Precyzyjny »

Sądząc po zimowej scenerii maszyneria ta mogła służyć do rozmrażania torów i roztapiania śniegu.
Pozdrawiam
Precyzyjny

Na warsztacie: parowóz Pu29

Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30

* * *
Obrazek
cieciwa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cieciwa »

Sa dwie możliwości[*]:
- do testowania charakterystyk silnika
- do nauki obsługi silnika odrzutowego.

[*] Zdjęcie było gdzieś prezentowane wraz z opisem, na jakiejś stronie internetowej i nie pamiętam już do jakich wniosków doszli.
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Gdyby chodziło o testy ciągu czy cuś silnik byłby inaczej zamocowany. To jest próba użycia do odmrażania, jak w MPK Częstochowa:

Obrazek
Awatar użytkownika
Adamowicz
Posty: 153
Rejestracja: pt lut 18 2005, 8:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Adamowicz »

Zgadza się: PKP-owska odpowiedź na zimę '60 - odrzutowa odmrażarka rozjazdów. Jakby lepiej przymocować samolot do wagonu to byłaby dodatkowo samobieżna :D
Ze względu na paliwożerność i (podobno) wydmuchiwanie podsypki pomysł został zarzucony.
Ze zdjęcia pokazanego przez Kierownika widzę, że był to chyba popularny pomysł na zagospodarowanie silników z wycofywanych MiG-ów i Lim-ów...
Awatar użytkownika
Pulemiot
Posty: 55
Rejestracja: pt sie 19 2005, 13:11
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pulemiot »

Z cyklu odrzutowa kolej:

Obrazek

Obrazek

a tak to pomykało:

Obrazek

P.
powrót do źródeł
Awatar użytkownika
Adamowicz
Posty: 153
Rejestracja: pt lut 18 2005, 8:28
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Adamowicz »

Dzisiaj przeglądając trochę galerii kolejowych natrafiłem na takie coś:
http://www.kolej.lodz.pl/show.php?id=67 ... t=10&il=10
http://www.kolej.lodz.pl/show.php?id=65 ... st=0&il=10
Zaraz w ruch poszły Wytyczne Budowy Urządzeń Sterowania Ruchem Kolejowym WTBE10 i zauważyłem, że żaden ze schematów sygnalizatorów nie przewiduje więcej niż pięć komór. Nie pomogły także ustalenia przejściowe instrukcji E1 - dotyczą poniemieckich sygnalizatorów tzw. "choinek", tymczasem tutaj semafor ma jak najbardziej typową dla PKP budowę.
Na drugim zdjęciu widać, że trzecia komora od dołu jest czerwona, więc układ licząc od dołu powinien być: białe-żółte-czerwone-żółte-zielone-... i coś. Odpada, że szósta komora robi za tzw. pas świetlny, bo jest na samej górze.

Może ktoś wie do czego służy szósta komora i do czego potrzebny jest/był taki sygnalizator?
ODPOWIEDZ