Witam!
Panowie
ESP i
yaa! Jak czytam wasze posty, to mi się scyzoryk otwiera w kieszeni! Widać z waszych wpisów, że nie za bardzo się znacie na rzeczy, ale się wypowiadacie. Bardzo dobrze, że chcecie pomóc koledze, który nie jest pewien niektórych rzeczy, a mimo to dobrze zgadł do czego te instalacje służą, ale róbcie to w tematach, na których się znacie.
Nie traktujcie proszę tego wpisu jako atak na Was, bo nie jest moja intencją wszczynanie tu jakichś burd, a jedynie konstruktywna dyskusja-naprawdę
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zajmijmy się teraz wirnikiem
![zeby :zeby:](./images/smilies/icon_zeby.gif)
Ja nie będę ukrywał, że instrukcji obsługi Seahawka na oczy nie widziałem, ale na tym zdjęciu sporo widać!
![Obrazek](http://images20.fotosik.pl/128/93bdf9ef21794da5.jpg)
Na żółto zaznaczyłem siłowniki hydrauliczne, które są widoczne z przewodami zasilającymi. Raczej nie są to siłowniki pneumatyczne, ale głowy za to nie dam. Są też zamocowane na panewkach, więc najprawdopodobniej służą do sterowania skokiem łopat wirnika głównego-UH-60 to spory śmigłowiec.
W niebieskiej ramce zaznaczyłem system przeciwoblodzeniowy na krawędzi natarcia łopaty.
Czerwone ramki to zabezpieczenie przed złożeniem się łopat w locie. Jak na mój gust jest to realizowane zamkami elektromagnetycznymi, bo idą też do nich przewody. Ewentualnie to też może być zamknięcie realizowane hydrauliką, choć te przewody są wg. mnie za cienkie jak na instalację hydrauliczną.
Został już tylko kolor zielony. W tej ramce zaznaczyłem sworzeń mocujący łopatę do głowicy wirnika. Mało prawdopodobne, żeby rozkładanie łopat było realizowane jakimś napędem-w necie na szybko nic o tym nie znalazłem.
Mam nadzieję, że ten post co nieco wyjaśni.
Pozdrawiam!
PS. Model i relacja bardzo fajne-sam czytam, bo w plastikach jestem kompletnym laikiem!