*[Relacja/Samolot] - F/A-18F Super Hornet (Modelik nr 3/06)
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Marzen - dziękuję za wyjaśnienia i za dobre słowo
Witku,
Znam trzy źródła pozyskiwania folii:
1. Zakup w sklepie Gomix - bardzo dobra folia, w arkuszach o bardzo wygodnym rozmiarze; polecam.
2. Folia, której używa się na okładki bindowanych materiałów - np. taka; ja jednak nie kupowałem takiej folii - po prostu wypiąłem sobie okładkę z materiałów, które mam z jakiegoś szkolenia czy konferencji.
3. Folia z opakowań po zabawkach - np. lalki są pakowane w tekturowe pudełka z przezroczystą przednią ścianką, ukazującą zawartość opakowania; w takich opakowaniach używa się różnej grubości folii, nie każda się nadaje, ale jak się ma córeczkę, to jest w czym wybierać...
Wszystkie te trzy rodzaje folii wypróbowałem z powodzeniem podczas tłoczenia kabinki do Super Horneta - wszystkie pod wpływem temperatury stawały się plastyczne. Myślę, że jedyna, która się nie nadaje, to ta do drukarek laserowych - ona z założenia musi być odporna na wysoką temperaturę, bo przecież wędruje po rozgrzanym bębnie.
Witku,
Znam trzy źródła pozyskiwania folii:
1. Zakup w sklepie Gomix - bardzo dobra folia, w arkuszach o bardzo wygodnym rozmiarze; polecam.
2. Folia, której używa się na okładki bindowanych materiałów - np. taka; ja jednak nie kupowałem takiej folii - po prostu wypiąłem sobie okładkę z materiałów, które mam z jakiegoś szkolenia czy konferencji.
3. Folia z opakowań po zabawkach - np. lalki są pakowane w tekturowe pudełka z przezroczystą przednią ścianką, ukazującą zawartość opakowania; w takich opakowaniach używa się różnej grubości folii, nie każda się nadaje, ale jak się ma córeczkę, to jest w czym wybierać...
Wszystkie te trzy rodzaje folii wypróbowałem z powodzeniem podczas tłoczenia kabinki do Super Horneta - wszystkie pod wpływem temperatury stawały się plastyczne. Myślę, że jedyna, która się nie nadaje, to ta do drukarek laserowych - ona z założenia musi być odporna na wysoką temperaturę, bo przecież wędruje po rozgrzanym bębnie.
Ostatnio zmieniony sob paź 10 2009, 12:58 przez ZbyszekS, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie: Leopard 2A5, J6K1 Jinpu
Zawieszone: Pogoria, XP-61E
Archiwum: Saab J35 Draken, Pietropawłowsk, F/A-18F Super Hornet, Churchill, MiG-21, Mirage III EA, Bf-109 K-4
-----------------------------
Wspieram .oO R357
Zawieszone: Pogoria, XP-61E
Archiwum: Saab J35 Draken, Pietropawłowsk, F/A-18F Super Hornet, Churchill, MiG-21, Mirage III EA, Bf-109 K-4
-----------------------------
Wspieram .oO R357
Jak zwykle dbałość o szczegóły i staranność dają piękne efekty.
Owiewka jest super. Jak zabezpieczyłeś gips przed połamaniem podczas naciągania gorącej folii?
Owiewka jest super. Jak zabezpieczyłeś gips przed połamaniem podczas naciągania gorącej folii?
- Do not try to make a model. Instead only try to realize the truth.
- What truth?
- There is no model. Then you will see that it's not the model that you make, it is only yourself.
- What truth?
- There is no model. Then you will see that it's not the model that you make, it is only yourself.
lehcyfer - nie zabezpieczałem w jakiś szczególny sposób gipsu, ponieważ nie wydaje mi się, aby tak masywny element (ok. 10 x 2,5 x 2 cm) mógl się złamać. Natomiast obawiałem się, że krawędzie się wykruszą i aby temu zapobiec, polakierowałem gipsowy odlew. Czy to coś pomogło - trudno powiedzieć...
-- -----------------------
No cóż, najwyższa pora ogłosić KONIEC BUDOWY!
W podsumowaniu relacji zwykło się oceniać opracowanie. Ja myślę, że to opracowanie broni się samo, więc co ja tu będę ględził - zapraszam po prostu do obejrzenia gotowego modelu:
Jeszcze dwie uwagi dotyczące tego, co widać na zdjęciach. Po pierwsze: brakuje osłon anten na statecznikach pionowych - przeoczyłem ten drobiazg, wyszedł dopiero przy analizie zdjęć; trzeba to będzie uzupełnić. Druga sprawa: podwozie główne ma tendencję do rozjeżdżania się na boki pod ciężarem modelu (na zdjęciach to nawet trochę widać). Nie wiem już, ile razy je naprawiałem. Prawdopodobnie powinienem był użyć grubszego i bardziej sztywnego drutu - zwracam na to uwagę tym, którzy zechcą model budować.
Na koniec jeszcze jedno zdjęcie - tak wygląda moje prymitywne atelier fotograficzne :
Serdecznie dziękuję Wam za zainteresowanie relacją, słowa zachęty i wszelkie pomysły. Szczególne podziękowania kieruję pod adresem Rafała Ciesielskiego, który pełniąc "nadzór autorski" służył mi nieocenioną pomocą podczas prac.
-- -----------------------
No cóż, najwyższa pora ogłosić KONIEC BUDOWY!
W podsumowaniu relacji zwykło się oceniać opracowanie. Ja myślę, że to opracowanie broni się samo, więc co ja tu będę ględził - zapraszam po prostu do obejrzenia gotowego modelu:
Jeszcze dwie uwagi dotyczące tego, co widać na zdjęciach. Po pierwsze: brakuje osłon anten na statecznikach pionowych - przeoczyłem ten drobiazg, wyszedł dopiero przy analizie zdjęć; trzeba to będzie uzupełnić. Druga sprawa: podwozie główne ma tendencję do rozjeżdżania się na boki pod ciężarem modelu (na zdjęciach to nawet trochę widać). Nie wiem już, ile razy je naprawiałem. Prawdopodobnie powinienem był użyć grubszego i bardziej sztywnego drutu - zwracam na to uwagę tym, którzy zechcą model budować.
Na koniec jeszcze jedno zdjęcie - tak wygląda moje prymitywne atelier fotograficzne :
Serdecznie dziękuję Wam za zainteresowanie relacją, słowa zachęty i wszelkie pomysły. Szczególne podziękowania kieruję pod adresem Rafała Ciesielskiego, który pełniąc "nadzór autorski" służył mi nieocenioną pomocą podczas prac.
Ostatnio zmieniony sob paź 10 2009, 12:59 przez ZbyszekS, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie: Leopard 2A5, J6K1 Jinpu
Zawieszone: Pogoria, XP-61E
Archiwum: Saab J35 Draken, Pietropawłowsk, F/A-18F Super Hornet, Churchill, MiG-21, Mirage III EA, Bf-109 K-4
-----------------------------
Wspieram .oO R357
Zawieszone: Pogoria, XP-61E
Archiwum: Saab J35 Draken, Pietropawłowsk, F/A-18F Super Hornet, Churchill, MiG-21, Mirage III EA, Bf-109 K-4
-----------------------------
Wspieram .oO R357