Relacja (Spitfire Mk VB MM3/05)
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Znawcom samolotów nie jestem, ale temat mnie zaintrygował. I dobrze bo może dowiem sie czegoś nowego. Znalazłem na tej stronie www.aeroplaneart.com.au/JSJ_Spitfires.htm
zdjęcie opisane jako Supermarine Spitfire Mk VB
ten faktycznie kształt ramy osłony kabiny ma podobny do tego pokazanego na rysunkach, ale ma ścięte końcówki skrzydeł. Wydaje mi się że takie końcówki skrzydeł występowały tylko w wersji Mk. III i IV.
i w końcu na innej www.midwaysailor.com/photos/spitfire.html
drugie interesujacego nas Supermarine Spitfire Mk VB
Tu rama kabiny ma już kształt jak przypuszczam właściwy.
A może koledzy, którzy maja lepsze rozeznanie w temacie wyjaśnia nam gdzie tkwi błąd.
zdjęcie opisane jako Supermarine Spitfire Mk VB
ten faktycznie kształt ramy osłony kabiny ma podobny do tego pokazanego na rysunkach, ale ma ścięte końcówki skrzydeł. Wydaje mi się że takie końcówki skrzydeł występowały tylko w wersji Mk. III i IV.
i w końcu na innej www.midwaysailor.com/photos/spitfire.html
drugie interesujacego nas Supermarine Spitfire Mk VB
Tu rama kabiny ma już kształt jak przypuszczam właściwy.
A może koledzy, którzy maja lepsze rozeznanie w temacie wyjaśnia nam gdzie tkwi błąd.
I słusznie mówisz, że Ci się wydaję. Ścięte końcówki skrzydeł występowały w wersjach Spitfire'ów przeznaczonych do ataków naziemnych, miały między innymi trochę zwiększać prędkość na niskich pułapach. Więc takie końcówki występowały m.in. dla wersji V, IX, XVI...Piterski pisze:Wydaje mi się że takie końcówki skrzydeł występowały tylko w wersji Mk. III i IV
a samoloty z takimi skrzydłami były oznaczane LF (od Low Fighter).
Czyli samolot z 316 Dywizjonu pokazany przez Ciebie to Spitfire Mk. LF VB
To jest replika i do dość kiepsko zrobiona.Tu rama kabiny ma już kształt jak przypuszczam właściwy.
Na tym zdjęciu wygląda jakby osłona była zaokrąglona. Może stosowane dwa typy osłon?
Ostatni model
Spitfire mk Vb
Spitfire mk Vb
- macias13_84
- Posty: 106
- Rejestracja: pt sty 06 2006, 18:45
- Lokalizacja: Śmiechowice koło Opola/Opole
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... d6ef4.html
co prawda IX ,ale jeszcze dziś może jutro przetrząsne dysk twardy i postaram cię znaleźć zdjęcia JH-A z Duxford w wysokiej rozdzielczości
co prawda IX ,ale jeszcze dziś może jutro przetrząsne dysk twardy i postaram cię znaleźć zdjęcia JH-A z Duxford w wysokiej rozdzielczości
Czym sie różni rosyjski żołnierz od Amorka???...
Zupełnie niczym... Jest tak samo goły,bosy ale uzbrojony po zęby...
a strzelając do Ciebie mówi, że to z miłości
Zupełnie niczym... Jest tak samo goły,bosy ale uzbrojony po zęby...
a strzelając do Ciebie mówi, że to z miłości
Spitfire Mk.VC latający obecnie w Wlk. Brytanii, w dodatku w barwach 317 Dywizjonu...
http://www.airliners.net/open.file/1127487/L/
To zdjęcie powinno rozwiać problem wyprofilowania przodu owiewki.
http://www.airliners.net/open.file/1127487/L/
To zdjęcie powinno rozwiać problem wyprofilowania przodu owiewki.
- macias13_84
- Posty: 106
- Rejestracja: pt sty 06 2006, 18:45
- Lokalizacja: Śmiechowice koło Opola/Opole