[relacja] Budowa parowozu Pm2-34 1:25 - testowa
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
- Maverick33
- Posty: 420
- Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
- Lokalizacja: Opole
- x 4
[relacja] Budowa parowozu Pm2-34 1:25 - testowa
Witam
Po dłuższej przerwie w prowadzeniu relacji rozpoczynam dziś relacje z budowy modelu parowozu Pm2-34 w skali 1:25.
Autorem projektu jest Marcin Kowalski oraz Adrian Wandke, który już na forum Konradusa zaprezentował zdjęcia z budowy tego pięknego parowozu. Model budował w trakcie tworzenia projektu.
Dzięki autorowi mam możliwość skleić ten parowóz z jego projektu i sprawdzić go przed wydaniem na ewentualne błędy.
Kiedy pierwszy raz otrzymałem wstępne rysunki wiedziałem , że będzie to nowa jakość w projektach modeli kolejowych. Samych rysunków do parowozu (bez tendra ) jest ponad 100.
Parowóz będzie z numerem 34 i odwzorowywał oryginał który znajduje się w Warszawskim Muzeum Kolejnictwa ale w poprawnym malowaniu czyli czarnym.
A teraz troszke danych technicznych
Jest to lokomotywa pospieszna o układzie osi 2-3-1 niemieckiej znormalizowanej serii 03.
Po II wojnie światowej PKP przejęło prawdopodobnie 36 egzemplarzy parowozów 03 z których 34 w październiku 1946 otrzymało
oznaczenie Pm2 i numery inwentarzowe od 1do 34. Najwięcej było ich w DOKP Gdańsk (25 egzemplarzy) DOKP Poznań (8) i Wrocław (1).
Maszyna z numerem 34 zostałą wyprodukowana Maschinenbau-Actien-Gesellschaft (BMAG), dawny L. Schwartzkopff
Berlin 1936, nr fabryczny 10629
pozostałe dane techniczne odsyłam na strone <http://parowozy.net/parowozy/pm2>
A teraz przejdźmy do samej relacji.
Model wydrukowałem na drukarce atramentowej i w ramach oszczędności tuszu drukowałem w trybie oszczędnym.
Przy takim wydruku model będzie malowany.
Oto rzut generalny parowozu ( na tender przyjdzie później czas )
a to przykładowe rysunki
Budowe modelu rozpocząłem od sklejenia kotła do którego dokleiłem już komin, piasecznice, opaski
pieca
zbieralników pary
W miarę postępów prac będę zamieszczał kolejne zdjęcia z budowy.
Mam nadzieje że temat będzie interesujący dla was.
Po dłuższej przerwie w prowadzeniu relacji rozpoczynam dziś relacje z budowy modelu parowozu Pm2-34 w skali 1:25.
Autorem projektu jest Marcin Kowalski oraz Adrian Wandke, który już na forum Konradusa zaprezentował zdjęcia z budowy tego pięknego parowozu. Model budował w trakcie tworzenia projektu.
Dzięki autorowi mam możliwość skleić ten parowóz z jego projektu i sprawdzić go przed wydaniem na ewentualne błędy.
Kiedy pierwszy raz otrzymałem wstępne rysunki wiedziałem , że będzie to nowa jakość w projektach modeli kolejowych. Samych rysunków do parowozu (bez tendra ) jest ponad 100.
Parowóz będzie z numerem 34 i odwzorowywał oryginał który znajduje się w Warszawskim Muzeum Kolejnictwa ale w poprawnym malowaniu czyli czarnym.
A teraz troszke danych technicznych
Jest to lokomotywa pospieszna o układzie osi 2-3-1 niemieckiej znormalizowanej serii 03.
Po II wojnie światowej PKP przejęło prawdopodobnie 36 egzemplarzy parowozów 03 z których 34 w październiku 1946 otrzymało
oznaczenie Pm2 i numery inwentarzowe od 1do 34. Najwięcej było ich w DOKP Gdańsk (25 egzemplarzy) DOKP Poznań (8) i Wrocław (1).
Maszyna z numerem 34 zostałą wyprodukowana Maschinenbau-Actien-Gesellschaft (BMAG), dawny L. Schwartzkopff
Berlin 1936, nr fabryczny 10629
pozostałe dane techniczne odsyłam na strone <http://parowozy.net/parowozy/pm2>
A teraz przejdźmy do samej relacji.
Model wydrukowałem na drukarce atramentowej i w ramach oszczędności tuszu drukowałem w trybie oszczędnym.
Przy takim wydruku model będzie malowany.
Oto rzut generalny parowozu ( na tender przyjdzie później czas )
a to przykładowe rysunki
Budowe modelu rozpocząłem od sklejenia kotła do którego dokleiłem już komin, piasecznice, opaski
pieca
zbieralników pary
W miarę postępów prac będę zamieszczał kolejne zdjęcia z budowy.
Mam nadzieje że temat będzie interesujący dla was.
Ostatnio zmieniony pt paź 05 2007, 14:35 przez Maverick33, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie
Sm48 1:25 - 100-%
Parowóz Ty51 - 60%
Jelcz P662D.43 1:25 - 100%
Sm48 1:25 - 100-%
Parowóz Ty51 - 60%
Jelcz P662D.43 1:25 - 100%
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Jak zwykle zasiadam w pierwszym rzędzie.
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
- Maverick33
- Posty: 420
- Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
- Lokalizacja: Opole
- x 4
Witam
Dziś parę zdjęc
Skleiłem i dokleiłem do kotła zbieralniki pary
połączyłem piec z kotłem
skleiłem i zamocowałem pod kotłem zawory odmulacza
tu brakuje jescze paru drobiazgów
skleiłem popielnik ( w drukarce zabrakło jednego koloru i wyszedł zamiast brązowatego - taki czerwonawy )
nastęnym krokiem będzie złożenie wszelkich zaworów które znajdują się na kotle
Dziś parę zdjęc
Skleiłem i dokleiłem do kotła zbieralniki pary
połączyłem piec z kotłem
skleiłem i zamocowałem pod kotłem zawory odmulacza
tu brakuje jescze paru drobiazgów
skleiłem popielnik ( w drukarce zabrakło jednego koloru i wyszedł zamiast brązowatego - taki czerwonawy )
nastęnym krokiem będzie złożenie wszelkich zaworów które znajdują się na kotle
Na warsztacie
Sm48 1:25 - 100-%
Parowóz Ty51 - 60%
Jelcz P662D.43 1:25 - 100%
Sm48 1:25 - 100-%
Parowóz Ty51 - 60%
Jelcz P662D.43 1:25 - 100%
- Maverick33
- Posty: 420
- Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
- Lokalizacja: Opole
- x 4
Prace przy Pm2 trwają
WYkonałem troszkę drobiazgów, zaworków, zaworów, poręczy, rur, stopni, komin.
przednia klapa dymnicy prawie gotowa - brakuje tylko uchwytów mocujących
Rozpocząłem też prace nad budką maszynisty
powstały też bryły silników - trwają mozolne prace nad wyposażeniem
Sklejona została skrzynia poddymniczna
główne zbiorniki powietrza
oraz przedni zderzak
Teraz skupiłem swoją uwagę nad pozostałymi rurami, przewodami znajdującymi się na kotle. Po skończeniu rurologi kotła zabieram się za ostoje.
WYkonałem troszkę drobiazgów, zaworków, zaworów, poręczy, rur, stopni, komin.
przednia klapa dymnicy prawie gotowa - brakuje tylko uchwytów mocujących
Rozpocząłem też prace nad budką maszynisty
powstały też bryły silników - trwają mozolne prace nad wyposażeniem
Sklejona została skrzynia poddymniczna
główne zbiorniki powietrza
oraz przedni zderzak
Teraz skupiłem swoją uwagę nad pozostałymi rurami, przewodami znajdującymi się na kotle. Po skończeniu rurologi kotła zabieram się za ostoje.
Na warsztacie
Sm48 1:25 - 100-%
Parowóz Ty51 - 60%
Jelcz P662D.43 1:25 - 100%
Sm48 1:25 - 100-%
Parowóz Ty51 - 60%
Jelcz P662D.43 1:25 - 100%
- Maverick33
- Posty: 420
- Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
- Lokalizacja: Opole
- x 4
- Maverick33
- Posty: 420
- Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
- Lokalizacja: Opole
- x 4
- Maverick33
- Posty: 420
- Rejestracja: śr cze 22 2005, 14:28
- Lokalizacja: Opole
- x 4
Witam
Prace przy Pm2 posuwają się do przodu. Powstaje przedni wózek.
Aktualnie stan pracy prz wózku wygląda następująco
pozostało skleić resory oraz układ hamulcowy nad którym aktualnie przesiaduje - dość dużo części do wydziargania
Prace przy Pm2 posuwają się do przodu. Powstaje przedni wózek.
Aktualnie stan pracy prz wózku wygląda następująco
pozostało skleić resory oraz układ hamulcowy nad którym aktualnie przesiaduje - dość dużo części do wydziargania
Na warsztacie
Sm48 1:25 - 100-%
Parowóz Ty51 - 60%
Jelcz P662D.43 1:25 - 100%
Sm48 1:25 - 100-%
Parowóz Ty51 - 60%
Jelcz P662D.43 1:25 - 100%