P-47N kokpit od podstaw [mini RELACJA]

inne techniki modelarskie - plastik, żywica, drewno itd.

Moderatorzy: kartonwork, Tempest, Edmund_Nita

irQ
Posty: 119
Rejestracja: czw gru 09 2004, 5:37
Lokalizacja: EPBC

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: irQ »

koziej ławki!!! koziej!
--
Awatar użytkownika
Gienek
Posty: 397
Rejestracja: sob mar 20 2004, 14:09
Lokalizacja: Gdańsk

P-47N [RELACJA] stary Revell 1/32

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Gienek »

Oj! Strach się przyznać – pół roku bezczynności (nie licząc sporadycznie jakiś „kurdupli” w 1/72 (jak choćby "Dam Buster")
Ale dziś wyciągnąłem starannie zapakowane pudełko sprzed miesięcy z tym Thunderboltem a i właśnie przypominam sobie co dalej mam robić :-?
A w pudełku takie rzeczy z dawien dawna:
1. przerobione linie podziałowe z wypukłych oraz „pogniecione blachy” - dla szpanu :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

2. na nowo uformowana (do właściwego kształtu) osłona silnika:
Obrazek

3. rozgrzebany motor:
a) powstaje w wyniku zrobienia i klonowania (x18 cylindry itd.) elementów:
Obrazek Obrazek
b) pomalowania ;-)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
c) i sklejenia:
Obrazek Obrazek
(oczywiście to stan surowy bez osprzętu i okablowania jeszcze)
Ale ja to już chyba wszystko pokazywałem ?! :evil:
Obiecuję (sobie?), że lada moment prace ruszą .... (jak zarzucę te nieudolne wypociny w 1/72)
Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin G.
Posty: 75
Rejestracja: pn sty 08 2007, 12:58
Lokalizacja: Gdynia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marcin G. »

Coś wspaniałego, Gienek :) Miło oko przyłożyć...
Pozdrawiam!
------------------------------------------------------------------------------
"Życie projektanta byłoby piękniejsze, gdyby karton nie miał grubości..."
Awatar użytkownika
Rutek63
Posty: 756
Rejestracja: pn paź 25 2004, 20:03
Lokalizacja: Scarsdale, NY
x 1

Re: P-47N [RELACJA] stary Revell 1/32

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Rutek63 »

Gienek pisze: a) powstaje w wyniku zrobienia i klonowania (x18 cylindry itd.)
Ale numer, a ja się męczę z wycinaniem pojedynczych dysków na wszystkie cylindry. Gienek, z czego, i w jaki sposób zrobiłeś pierwszy model cylindra? I co to za technika jest? Odlew połówek cylindrów? Jeżeli tłumaczyłeś to wcześniej, to daj proszę jakiegoś linka czy coś.

Pozdrawiam,
Piotr
Obraz jest wart tysiąca słów. Model wart jest miliona.
Awatar użytkownika
Gienek
Posty: 397
Rejestracja: sob mar 20 2004, 14:09
Lokalizacja: Gdańsk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Gienek »

Piotrze, niestety muszę Ciebie rozczarować. Nic nie odkryłem a metody standardowe: patyczki, pręciki polistyrenowe, arkusze 0,10 i 0,25. Jedyną innowacją to wiele elementów wykonywane zamiast z żywicy (np. poxipolu) wykonywałem z wypełnień stomatologicznych (twardszy i gładszy materiał). Oczywiście krążki wybijakami (w tym z igieł).
Narzędzia? Nic nowego:
Obrazek.
Kopiowania nie ma co opisywać bo temat ogólnie znany (Gumosil itd.).
Oczywiście świadomość, że można coś klonować pozwala skupić się na jednym elemencie wiedząc, że wykonujemy go raz. Gdybym miał to robić x18 to nigdy, przenigdy!
I TO SEDNO CAŁEJ SPRAWY.
Ale prawda jest też taka, że pierwszy model wykonywałem ponad miesiąc, 11 razy, powstały 3 prototypy. Najlepszy uległ zniszczeniu przy wyciąganiu z formy za którymś tam razem (no, ale miałem już kopie).
Inna sprawą jest to, że w mojej skali silnik R-2800 w niezłej postaci dostępny jest w modelach Hasegawy (P-47) a w szczególności Trumpetera (P-47 Razorback, Bubbletop, a niedługo w F8F). Generalnie właśnie z tego powodu wyszło mi to za pracochłonnie i nieopłacalnie drogo. Dziś raczej kupiłbym któryś z tych modeli i sobie skopiował :)
Marcin G. pisze:Coś wspaniałego, Gienek :) Miło oko przyłożyć...
z ust mistrza pochwała podwójna. Dzięki.
Obrazek
Awatar użytkownika
Gienek
Posty: 397
Rejestracja: sob mar 20 2004, 14:09
Lokalizacja: Gdańsk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Gienek »

Naszły mnie takie głupawe myśli: jeśli blachy poszycia stykają się ze sobą to linia styku nie może być wypukła. OK - zeszlifowałem je w starym Revellu. Ale jak wyskrobałem nowe to są rowki. Jak się blachy mają stykać to niech się stykają.
I znów folia alu i nitowanko i farba (ster kierunku będzie właśnie żółty w tym Thunderbocie):
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Łukasz K.
Posty: 925
Rejestracja: wt paź 07 2003, 18:08
Lokalizacja: Gdańsk

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Łukasz K. »

:razz: :pice: :spoko:
wojtek_fajga
Posty: 76
Rejestracja: ndz lip 08 2007, 22:08
Lokalizacja: EPBY

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wojtek_fajga »

Nie, no Gienek, idziesz jak Pudzianowski :D


Gienek pisze:...metody standardowe: patyczki, pręciki polistyrenowe, arkusze 0,10 i 0,25.Oczywiście krążki wybijakami (w tym z igieł).
Ciekawi mnie jak ożebrowanie na głowicy zrobiłeś? Wygląda bardzo równo...
Awatar użytkownika
greatgonzo
Posty: 295
Rejestracja: pt lis 30 2007, 22:45
Lokalizacja: Giżycko
x 12

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: greatgonzo »

Się postarał.
Myślałem, żeby poczekać do końca budowy, ale co tu czekać!? Szkoda czasu. Pokłon i szacunek !!
Awatar użytkownika
Yunior
Posty: 570
Rejestracja: śr paź 20 2004, 23:16
Lokalizacja: warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Yunior »

Robi wrazenie.
Obrazek
USMC 3rd Force Recon Company Reenactor
ODPOWIEDZ