*[Relacja/Samolot] Grumman F6F-3 Hellcat - KA 3-4/2000

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

Kroolo
Posty: 98
Rejestracja: sob lut 25 2006, 11:45
Lokalizacja: Lublin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kroolo »

Zrobiłem kilka segmentów tyłu kadłuba.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I połączyłem segment 10 z 11. Teraz trzeba w to jakoś wkleić wnękę tylnego kółka.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
teraz na macie: LTM-1040.2

a najlepsze modele dopiero przed nami :-)
pozdrawiam!
Kroolo
Posty: 98
Rejestracja: sob lut 25 2006, 11:45
Lokalizacja: Lublin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kroolo »

Przy połączeniu segmentu 10 z 9 wyszło mi że 10 jest za duży o jakiś prawie mm. rozciąłem po szwie i skróciłem obwód. Tak to wyszło:
Obrazek

Jako że Hellcat ma płaski kadłub po bokach, wkleiłem do środka kawałki tekturki aby tą płaskość jakoś zachować.

Obrazek

A żeby kadłub zbyt płaski nie był to porobiłem takie coś:
Obrazek

prawie w ogóle tego nie widać i pewnie całkiem zniknie po lakierowaniu, ale co tam ;-) Szkoda też że linie się ze sobą nie zgrywają.
teraz na macie: LTM-1040.2

a najlepsze modele dopiero przed nami :-)
pozdrawiam!
Kroolo
Posty: 98
Rejestracja: sob lut 25 2006, 11:45
Lokalizacja: Lublin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kroolo »

Samolocik ze zlepionymi segmentami:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czymś takim robiłem "nity" :oops: :
Obrazek
teraz na macie: LTM-1040.2

a najlepsze modele dopiero przed nami :-)
pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Glutation
Posty: 149
Rejestracja: pt wrz 09 2005, 8:41
Lokalizacja: Łódź

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Glutation »

Cześć,
Co to za piekielne kółko? ;-) Czy rozstaw ząbków pozwala na robienie nitów w pożądanych miejscach kropek na modelu, czy w nieco innych?
Pozdrawiam
Glutation
"No, kończ Władziu i robimy"
Awatar użytkownika
JaCkyL
Posty: 785
Rejestracja: śr wrz 01 2004, 23:12
Lokalizacja: Lublin
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JaCkyL »

Dziadek szuka zegarka, a Kroolo wydłubał z niego zębatkę i się bawi :haha: Czy nie jest tak że na takim kółku ząbkowanym, końce zębów są prostokątami (ewentualnie kwadratami)? Nity przeważnie bywają okrągłe...
Coś za bardzo kombinuje, sprawdziłem na zdjęciu i widać, że końcówki są ostre niczym szpileczki, czyli robią dziurki. Taki wynalazek by się przydał ale odbijający kółeczka (takie jak nity w modelach z AH :D )
Pozdrawiam :pice:
Kroolo
Posty: 98
Rejestracja: sob lut 25 2006, 11:45
Lokalizacja: Lublin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kroolo »

Wtedy gdy widoczne są te nakłucia (czyli pod odpowiednim kątem) nie widać tych nadrukowanych - nie widać przesunięcia które jest, owszem można dobrać odpowiedni rozstaw. Nakłucia są okrągłe, może dlatego że to z drukarki a nie z zegarka ;-) W miejscach gdzie to porobiłem nadruk jest w postaci kropek, nie okręgów - te wygniatam tępą igłą. Zresztą: 20cm od modelu i tak nic nie widać żeby było coś kombinowane...
teraz na macie: LTM-1040.2

a najlepsze modele dopiero przed nami :-)
pozdrawiam!
Kroolo
Posty: 98
Rejestracja: sob lut 25 2006, 11:45
Lokalizacja: Lublin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kroolo »

Zrobiłem silnik:

Obrazek
teraz na macie: LTM-1040.2

a najlepsze modele dopiero przed nami :-)
pozdrawiam!
Kroolo
Posty: 98
Rejestracja: sob lut 25 2006, 11:45
Lokalizacja: Lublin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kroolo »

Silnik jest to trzeba go w czymś schować. Oto wersja beta osłony (jeszcze lakierowanie i dopieszczanie):

Obrazek

A tak wyglądała wersja alfa ;-) :

Obrazek

Ten glut co teraz mam ma wyjątkową tendencję do zabielania ;-) Pozdrawiam!
teraz na macie: LTM-1040.2

a najlepsze modele dopiero przed nami :-)
pozdrawiam!
Awatar użytkownika
JaCkyL
Posty: 785
Rejestracja: śr wrz 01 2004, 23:12
Lokalizacja: Lublin
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JaCkyL »

To nie super-glut ma tendencje do zabielania tylko Ty nałożyłeś go zbyt grubą warstwę na raz. Spokojne da się to zeszlifować, jak widać na zdjęciach. Następnym razem lepiej nakładaj kilka cienkich warstw niż jedna grubą. Unikniesz stresu :haha:
Pozdrawiam :pice:
Kroolo
Posty: 98
Rejestracja: sob lut 25 2006, 11:45
Lokalizacja: Lublin

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Kroolo »

Zauważ jednak że czasem można lać go sporo i nic nie robi się białe - w tym przypadku tak nie było, jakiś lewy Bond mi się trafił ;-) Jak nim przyklejam maleńką pierdółkę to naokoło mam białe okopcenie - ten typ tak ma chyba po prostu. Nic mi to nie przeszkadza bo po lakierowaniu wspomniane okopcenia znikają.

Osłona w zasadzie na ukończeniu - pozostało wsadzić silnik. Na koniec może dorobię jakieś odrapania czy cuś, ale to jeszcze nic pewnego. Pozdrawiam!
teraz na macie: LTM-1040.2

a najlepsze modele dopiero przed nami :-)
pozdrawiam!
ODPOWIEDZ