[relacja] MIG-25 Foxbat

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

mores
Posty: 136
Rejestracja: ndz wrz 18 2005, 17:25
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mores »

Relacji ciąg dalszy.
Żeby zacząć sklejać wloty powietrza do silników musiałem dorobić resztę przedniej części kadłuba. Skleiłem dwa segmenty:
Obrazek
Obrazek
ObrazekObrazek
Segment mieszczący kabinę pilota oraz wnękę podwozia przedniego został odpowiednio wzmocniony.
Następnie połączyłem to z resztą kadłuba. Oczywiście jedynym słusznym klejem był poxipol (epoksydowy), gwarantujący bardzo sztywną spoinę.
Tak wygląda całość dotychczasowej pracy nad Foxbatem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
A tu dla porównania wielkości Miga-25, zdjęcie z 29-tką. Duże to to bedzie.
Obrazek
Teraz na warsztat idą wloty powietrza, a następnie wezmę się za wykończenie spodu kadłuba.
mores
Posty: 136
Rejestracja: ndz wrz 18 2005, 17:25
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mores »

Cześć
Aż mi się wierzyć nie chce, że od ostatniego postu w tej relacji minęło rok i cztery miesiące. To tyle tytułem wstępu :)
Zatem po prawie półtorarocznej przerwie, relacji ciąg dalszy. Budowa poszła w nieco innym kierunku niż to pisałem ostatnio. Mianowicie zrobiłem tylną część kadłuba (bez dysz), owiewkę na grzbiecie kadłuba, usterzenie pionowe i skrzydła.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Szkielet stateczników i skrzydeł został mocno rozbudowany w stosunku do tego co oferowała wycinanka.
Kanały wlotowe uzupełniłem o kierownice strugi powietrza.
Obrazek
No to tyle na dziś.
mores
Posty: 136
Rejestracja: ndz wrz 18 2005, 17:25
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mores »

Spód kadłuba na odcinku wlotów powietrza i wnęk podwozia uległ znacznym przeróbkom. W wycinance ten fragment kadłuba, jak dla mnie, był zbyt mocno uproszczony. Na poniższej fotografii fragment oznaczony jako „2” w modelu odwzorowany był jako płaska powierzchnia, podobnie „1”, choć mniej spłaszczona.
Obrazek
Wzorując się powyższą fotografią przystąpiłem do wykończenia spodu po swojemu. Pierwszym etapem było przygotowanie oklejki, polegające na oddzieleniu od jej powierzchni, która ma być płaska, fragmentów oprofilowania kanałów wlotowych jak na fotografii poniżej:
Obrazek
Wbrew pozorom prosty zabieg, jednak sporo się namyślałem. Miałem tylko jedno podejście w końcu :) .
Następnie dorobienie podłużnic i przyklejenie płaskiej części oklejki:
Obrazek
Poprawki i wykończenie wnęk podwozia głównego:
Obrazek
Na zakończenie doklejenie oprofilowania kanałów wlotowych:
Obrazek.
No to narazie :papa:
mores
Posty: 136
Rejestracja: ndz wrz 18 2005, 17:25
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mores »

Prezentuję rezultaty prac nad wlotami powietrza.
Nie są jeszcze skończone. Do zrobienia zostało mi jeszcze oprofilowanie przejścia wlot- kadłub od spodu oraz wnętrze samych wlotów.
Obrazek
Obrazek,Obrazek
ODPOWIEDZ