*[Relacja/Kolej] Precyzyjny parowóz towarowy Ty2 -Dodatek
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Dziękuję wszystkim "komplemenciarzom" za miłe słowa. Fajnie jak ktoś docenia moją pracę nad tym modelem i że się komuś podoba.
Trochę się zdziwiłem, że fotka boku parowozu ze sprężarką zagościła na stronie głównej jako zdjęcie tygodnia. Zazwyczaj trafiają sie tam modele całkowicie wykonane. Zdjęcia modeli będących w trakcie budowy to rzadkość.
Rowin jak będziesz chciał zobaczyć moje modele, to zapraszam na majowy konkurs w Radomiu. Jakby nie było, do Radomia masz z Lublina o wiele bliżej niż do Wrocławia. Co do latadeł to mam w planach sklejenie łodzi latającej Short Sunderland, ale na razie leży na półce i czeka na swoją kolej.
Trochę się zdziwiłem, że fotka boku parowozu ze sprężarką zagościła na stronie głównej jako zdjęcie tygodnia. Zazwyczaj trafiają sie tam modele całkowicie wykonane. Zdjęcia modeli będących w trakcie budowy to rzadkość.
Rowin jak będziesz chciał zobaczyć moje modele, to zapraszam na majowy konkurs w Radomiu. Jakby nie było, do Radomia masz z Lublina o wiele bliżej niż do Wrocławia. Co do latadeł to mam w planach sklejenie łodzi latającej Short Sunderland, ale na razie leży na półce i czeka na swoją kolej.
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Witam
Sprężarka została już przyklejona na stałe, wszystkie rury podłączone. Dorobiłem jakiś zbiornik na rurze doprowadzającej parę (to coś podobne do tłumika), przedłużyłem tą rurę w okolice silników.
Następnie zabrałem się za zawory przy piasecznicy. Zrobiłem zdjęcie porównawcze z groszem. Przez swoją wielkość niepozornie wyglądają, ale pracy było przy nich sporo. Z jednej strony dorobiłem też pomost i stopnie.
Dorobiłem smarownicę, odchodzą od niej przewody olejowe do silników.
Położyłem też rurki, które kończą się w okolicach dymnicy, ale nie wiem do czego służą.
Pomosty boczne wzdłuż walczaka zostały już przyklejone na stałe.
Zrobiłem też podesty pod budką maszynisty.
A tutaj porównanie do wcześniej robionego parowozu TKp30, przy czy należy pamiętać, że do Ty2 będzie jeszcze podczepiony z tyłu tender, trochę dłuższy od tego małego parowozu.
Mam nadzieję, że moje relacje się Wam przydają, może nawet nie tylko zwolennikom sklejania lokomotyw. Czy modelarze robiący modele inne niż kolejowe mogą coś z moich relacji podpatrzyć i przenieść do swoich modeli ?
Będę wdzięczny za wasze komentarze, uwagi i sugestie dotyczące budowanego modelu.
Sprężarka została już przyklejona na stałe, wszystkie rury podłączone. Dorobiłem jakiś zbiornik na rurze doprowadzającej parę (to coś podobne do tłumika), przedłużyłem tą rurę w okolice silników.
Następnie zabrałem się za zawory przy piasecznicy. Zrobiłem zdjęcie porównawcze z groszem. Przez swoją wielkość niepozornie wyglądają, ale pracy było przy nich sporo. Z jednej strony dorobiłem też pomost i stopnie.
Dorobiłem smarownicę, odchodzą od niej przewody olejowe do silników.
Położyłem też rurki, które kończą się w okolicach dymnicy, ale nie wiem do czego służą.
Pomosty boczne wzdłuż walczaka zostały już przyklejone na stałe.
Zrobiłem też podesty pod budką maszynisty.
A tutaj porównanie do wcześniej robionego parowozu TKp30, przy czy należy pamiętać, że do Ty2 będzie jeszcze podczepiony z tyłu tender, trochę dłuższy od tego małego parowozu.
Mam nadzieję, że moje relacje się Wam przydają, może nawet nie tylko zwolennikom sklejania lokomotyw. Czy modelarze robiący modele inne niż kolejowe mogą coś z moich relacji podpatrzyć i przenieść do swoich modeli ?
Będę wdzięczny za wasze komentarze, uwagi i sugestie dotyczące budowanego modelu.
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Witam
Dzisiaj kolejny mały kroczek przy budowie modelu. Zrobiłem taki zawór znajdujący się na górze stojaka kotła:
Zrobiłem następne elementy układu sprężonego powietrza. Ten walcowaty zbiornik to chyba jakiś filtr albo odwadniacz sprężonego powietrza dopływającego ze sprężarki. Ale do czego służyła wężownica, to nie mam pojęcia. W innych parowozach nie spotkałem czegoś takiego.
Tutaj widoczek ogólny na ostatnio zrobione elementy:
A to mała ciekawostka, model o całkowitej długości 92 cm powstaje na stoliku o wymiarach 70 cm x 70 cm. Niestety na stoliku z powodu ciasnoty panuje ciągły chaos (żeby nie napisać bałagan). Jednym z urządzeń, jakie często używam w czasie pracy modelarskiej, jest pocket PC. Wyświetlam na nim zdjęcia detali prawdziwego parowozu, żeby móc je zrobić podobnie w moim modelu.
Będę wdzięczny za wasze komentarze, uwagi i sugestie dotyczące budowanego modelu.
Dzisiaj kolejny mały kroczek przy budowie modelu. Zrobiłem taki zawór znajdujący się na górze stojaka kotła:
Zrobiłem następne elementy układu sprężonego powietrza. Ten walcowaty zbiornik to chyba jakiś filtr albo odwadniacz sprężonego powietrza dopływającego ze sprężarki. Ale do czego służyła wężownica, to nie mam pojęcia. W innych parowozach nie spotkałem czegoś takiego.
Tutaj widoczek ogólny na ostatnio zrobione elementy:
A to mała ciekawostka, model o całkowitej długości 92 cm powstaje na stoliku o wymiarach 70 cm x 70 cm. Niestety na stoliku z powodu ciasnoty panuje ciągły chaos (żeby nie napisać bałagan). Jednym z urządzeń, jakie często używam w czasie pracy modelarskiej, jest pocket PC. Wyświetlam na nim zdjęcia detali prawdziwego parowozu, żeby móc je zrobić podobnie w moim modelu.
Będę wdzięczny za wasze komentarze, uwagi i sugestie dotyczące budowanego modelu.
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Pierwsze trzy zdjęcia to kwintesencja tego modelu - diabeł tkwi w szczegółach. Po obejrzeniu wcześniej zdjęć sprężarki długo dochodziłem do siebie.
Cylindryczny zbiornik to zdaje się odolejacz, a wężownica pełni funkcję skraplacza i chłodnicy. Sprężone powietrze silnie się ogrzewa w trakcie sprężania, a po ostygnięciu w zbiornikach zmniejszałoby swoje ciśnienie, przez co skuteczność hamowania byłaby gorsza. Dlatego też lepiej jest schłodzić je gdzieś po drodze, a przy okazji pozbyć się wilgoci, od której rdzewiałoby wnętrze zbiorników i cylindra hamulcowego. Podobne elementy były instalowane na parowozach Ty23 i Ty1.
Powodzenia w dalszej budowie!
Cylindryczny zbiornik to zdaje się odolejacz, a wężownica pełni funkcję skraplacza i chłodnicy. Sprężone powietrze silnie się ogrzewa w trakcie sprężania, a po ostygnięciu w zbiornikach zmniejszałoby swoje ciśnienie, przez co skuteczność hamowania byłaby gorsza. Dlatego też lepiej jest schłodzić je gdzieś po drodze, a przy okazji pozbyć się wilgoci, od której rdzewiałoby wnętrze zbiorników i cylindra hamulcowego. Podobne elementy były instalowane na parowozach Ty23 i Ty1.
Powodzenia w dalszej budowie!
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Adamowicz dzięki za miły komentarz i wyjaśnienie. Nie jestem jakimś super znawcą mechaniki parowozowej i zawsze takie uwagi poszerzają mój zakres wiedzy w tym temacie.
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Rozmiar śrub i nitów.
Właśnie zamawiam sobie Ty2. Jestem zafascynowany relacją. Mam małe pytanie, jaki rozmiar śrub i nitów jest potrzebny do tego modelu? Byłbym wdzięczny za orientacyjną ilość.
Śruby
Jak mogłem przegapić to w Pana relacji? Jeżeli nic się nie zmieniło, to potrzebne są śruby 1,5. Tak około 2000 szt. Nie wiem czy Pan wie, ale staje sie Pan powoli guru modelarstwa kolejowego. Tak powiedział jeden z moich młodych modelarzy w szkole. Nie zaprzeczyłem ...