Relacja z budowy BMW R75 - ITALERI 1/35

inne techniki modelarskie - plastik, żywica, drewno itd.

Moderatorzy: kartonwork, Tempest, Edmund_Nita

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
OldMan
Posty: 573
Rejestracja: wt lip 06 2004, 16:27
Lokalizacja: Zadupie PRL-u

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OldMan »

Nie, wg mnie przewód włącznika zapłonu powinien dochodzić do kluczyka w lampie.
Tymczasem na schemacie jest poprowadzony w okolice amortyzatora ciernego przy kierownicy.
Pozdrawiam, Krzysztof "OldMan" Motyczyński
Awatar użytkownika
Marudek
Posty: 82
Rejestracja: śr lip 04 2007, 9:47

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marudek »

Dzieki OldMan!

No pewnie, ze elektryka tez bedzie (taka skala zobowiazuje :D ). Ten szkic ze schematem juz dawno mam wydrukowany i doloczony do dokumentacji, ale pozostalymi dwoma fotkami mile mnie zaskoczyles. Ten blad z kablem zaplonu juz dawno mnie zastanawial. Nie do konca jeszcze wysledzilem gdzie osadzona jest skrzynak bezpiecznikow. Ale to z czasem... Teraz jszcze walcze za rama :cool:

zxcvbnm1971, ale z ta tylna lampa tez chyba masz racje. Na skrzynce bezpiecznikow jest wtyczka do wozka bocznego, jest kabel do wlacznika stop, ale do tylnej lampy nie ma...
Awatar użytkownika
OldMan
Posty: 573
Rejestracja: wt lip 06 2004, 16:27
Lokalizacja: Zadupie PRL-u

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OldMan »

zxcvbnm1971 pisze: Czyżby chodziło o to, że zamiast "Do świateł do wózka bocznego" powinno być "Do tylnej lampy" przy opisie skrzynki bezpieczników?
Małe sprostowanie: masz rację z tym opisem, swoją odpowiedź pisałem tuż przed wyjściem z domu i skupiłem się tylko na tym przewodzie zapłonu.

Marudek: wg mnie skrzynka bezpieczników to poz. nr 10 na środkowym zdjęciu.
Pozdrawiam, Krzysztof "OldMan" Motyczyński
Awatar użytkownika
OldMan
Posty: 573
Rejestracja: wt lip 06 2004, 16:27
Lokalizacja: Zadupie PRL-u

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OldMan »

I jeszcze parę zdjęć.
Przydadzą się do uszczegółowienia (trudne słowo :lol: ) modelu.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Pozdrawiam, Krzysztof "OldMan" Motyczyński
Awatar użytkownika
zxcvbnm1971
Posty: 413
Rejestracja: pn lut 13 2006, 23:31

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zxcvbnm1971 »

Nie jestem pewien, ale coś mi się zdaje, że w lampie jest tylko przełącznik świateł. Wyłącznik zapłonu może być rzeczywiście na górnej półce, czyli jak na schemacie.
Obrazek
"Trochę więcej wiedzy oświeci naszą drogę" Yoda
Awatar użytkownika
OldMan
Posty: 573
Rejestracja: wt lip 06 2004, 16:27
Lokalizacja: Zadupie PRL-u

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OldMan »

zxcvbnm1971 pisze:Nie jestem pewien, ale coś mi się zdaje, że w lampie jest tylko przełącznik świateł. Wyłącznik zapłonu może być rzeczywiście na górnej półce, czyli jak na schemacie.
Chyba masz rację, widać to na tym zdjęciu.

Obrazek
Pozdrawiam, Krzysztof "OldMan" Motyczyński
Awatar użytkownika
Marudek
Posty: 82
Rejestracja: śr lip 04 2007, 9:47

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marudek »

Witam po weekendzie!

zxcvbnm1971, OldMan dzieki za pomoc. Bylem swiecie przekonany, ze zaplon ma jak Wueska - na lampie...

Udalo mi sie skonczyc klamry dociskajace wieka skrzynek. Efekt mizerny. Kazda z klamr sklada sie z 5 czesci, ale nie potrafie ich zrobic mniejszych. Teraz jedna klamra razem z gumowym kolkiem, ktore jest zaraz pod nia, siegaja prawie do polowy wysokosci skrzynki. Wczesniej – w pierwszej wersji klamry, skladajacej sie jedynie z dwoch czesci przynajmniej wymiarowo bylem blizej oryginalu. Wydaje mi sie, ze zrobie jeszcze jedno podejscie. Klamry ogranicze do 4 czesci, a kolka pod nimi zrobie z koszulki drutu o mniejszej srednicy.

Obrazek Obrazek Obrazek

A tak bylo wczesniej:

Obrazek

Co myslicie o nich? Pierwsza wersja, gdyby miala pare detali wiecej bylaby lepsza, prawda?
Awatar użytkownika
Marudek
Posty: 82
Rejestracja: śr lip 04 2007, 9:47

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marudek »

Hej!

Dzis rano rozpoczalem prace nad klamrami w wersji 3.1 :lol: No i kupa... W pracy docialem za dlugie paski do kalmer, i bede musial zrobic nowe a bez nich nie ma sensu robic reszty.

Zabralem sie wiec za dzwignie zmiany biegow. Dorobilem prowadnice/oslone dzwigni, ktora jest blizej baku. Wczesniej musialem zeszlifowac to co ITALERI tam napapralo... Wydrukowalem tez na papierze samoprzylepnym przeskalowane zdjecie obu dzwigni. Potem nakleje zadrukowany papier na jakis cienki arkusz (jeszcze nie wiem czy uzyc aluminium) i wytne.
Awatar użytkownika
Marudek
Posty: 82
Rejestracja: śr lip 04 2007, 9:47

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marudek »

Witam po urlopie!

Po powrocie od razu zabralem sie do roboty. Nie mam jeszcze jak skonczyc kalmer wiec wzialem sie za dzwignie zmiany biegow. Wydaje mi sie, ze galka jest zbyt duza. Po powrocie z pracy ja wymienie (mam juz odpowiedniej wielkosci ziarana). Druga wajcha jest juz na miejscu - zapomnialem tylko strzelic fotki z obiema... Na razie tak to wyglada:

Obrazek
Awatar użytkownika
Marudek
Posty: 82
Rejestracja: śr lip 04 2007, 9:47

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Marudek »

Hej!

Dzwignie zmiany biegow skonczone. Klamry zresza tez, ale nie przykleilem ich jeszcze do skrzynek. Mam nadzieje, ze nie bede musial ich wiecej robic. Trzy razy wystarczy…

Obrazek
ODPOWIEDZ