[Relacja] ORP Piorun MM - 2001r
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
[Relacja] ORP Piorun MM - 2001r
Witam wszystkich
i zapraszam do oglądania mojej kolejnej relacji z budowy modelu ORP Piorun wydawnictwa Mały Modelarz w skali 1:200.
ORP Piorun - niszczyciel brytyjski typu N przekazany Polskiej Marynarce Wojennej w dniu 5 listopada 1940 w zamian za utracony pod Narwikiem niszczyciel ORP Grom. Jego załogę stanowili w dużej części marynarze uratowani z tego właśnie niszczyciela. W maju 1941 brał udział w poszukiwaniach niemieckiego pancernika "Bismarck", podczas których wsławił się odnalezieniem "Bismarcka" i nawiązaniem z nim kontaktu bojowego. Po wojnie zwrócony Wielkiej Brytanii i przemianowany na HMS NOBLE
Ponad miesiąc powolutku buduje sobie ten model. Kadłub wykonuje po raz pierwszy metodą podposzycia wykonanego z 1 mm tektury tzw. piwnej. Przekonałem się ze to masakrycznie pracochłonna metoda nawet w tak małym okręcie.
Części szkieletu naklejono na tekturę 1 mm i odrysowane dwukrotnie na tekturze piwnej, pomniejszone i wycięte.
Obecnie jestem na etapie oklejania dennej częsci kadłuba.
Prosiłbym o odpowiedz na moje pytania:
1. Jakim papierem ściernym mam to szlifować.
2. Przed szlifowaniem czym to wszystko zabezpieczyć (lakier(jaki?) czy super glue)
3. Znacie jakieś patenty na kształtowanie kartonu zeby się nie łamał
4. W jaki sposób sklejać tekturę pierwszych segmentach dziobu.
i zapraszam do oglądania mojej kolejnej relacji z budowy modelu ORP Piorun wydawnictwa Mały Modelarz w skali 1:200.
ORP Piorun - niszczyciel brytyjski typu N przekazany Polskiej Marynarce Wojennej w dniu 5 listopada 1940 w zamian za utracony pod Narwikiem niszczyciel ORP Grom. Jego załogę stanowili w dużej części marynarze uratowani z tego właśnie niszczyciela. W maju 1941 brał udział w poszukiwaniach niemieckiego pancernika "Bismarck", podczas których wsławił się odnalezieniem "Bismarcka" i nawiązaniem z nim kontaktu bojowego. Po wojnie zwrócony Wielkiej Brytanii i przemianowany na HMS NOBLE
Ponad miesiąc powolutku buduje sobie ten model. Kadłub wykonuje po raz pierwszy metodą podposzycia wykonanego z 1 mm tektury tzw. piwnej. Przekonałem się ze to masakrycznie pracochłonna metoda nawet w tak małym okręcie.
Części szkieletu naklejono na tekturę 1 mm i odrysowane dwukrotnie na tekturze piwnej, pomniejszone i wycięte.
Obecnie jestem na etapie oklejania dennej częsci kadłuba.
Prosiłbym o odpowiedz na moje pytania:
1. Jakim papierem ściernym mam to szlifować.
2. Przed szlifowaniem czym to wszystko zabezpieczyć (lakier(jaki?) czy super glue)
3. Znacie jakieś patenty na kształtowanie kartonu zeby się nie łamał
4. W jaki sposób sklejać tekturę pierwszych segmentach dziobu.
☠Rock Honor Ojczyzna☠
- Globtrotter21
- Posty: 18
- Rejestracja: wt sie 26 2008, 23:32
- Lokalizacja: Lidzbark