Relacja - Peugeot 206 wrc '03

inne techniki modelarskie - plastik, żywica, drewno itd.

Moderatorzy: kartonwork, Tempest, Edmund_Nita

Awatar użytkownika
SWRT
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 09 2005, 20:57
Lokalizacja: Zabrze

Relacja - Peugeot 206 wrc '03

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: SWRT »

Witam,
po prawie trzyletniej przerwie w sklejaniu modeli, postanowiłem zamieścić relację z budowy kolejnej rajdówki w skali 1:24.

Model ten bardzo długo czekał na swoją kolej, ponieważ zakupiłem go chyba jeszcze w 2005 r. a zabrałem się do jego budowy dopiero pod koniec Lipca tego roku.

Wszystko to z braku czasu a gdyby nie pewien "splot" wydarzeń, pewnie w dalszym ciągu byłby przykryty grubą warstwą kurzu...a tak postanowiłem go wykonać jako prezent (nieprzypadkowy) dla swojej ukochanej sfAni i niedawno ujrzał światło dzienne...

Ale po kolei:

Zestaw modelu był bardzo bogaty, oprócz modelu Tamiya 206 wrc 2002:

Obrazek

zawierał również tzw grade up parts: zestaw drzwi żywicznych razem z progami i elementami fototrawionymi firmy Renaissance:

Obrazek

oraz elementy fototrawione Studio 27:

Obrazek

a także farby Tamiya, TS 49 oraz biały podkład:

Obrazek

Części te kupiłem od innego modelarza, który zrezygnował z jego sklejenia a model był już częściowo złożony, tzn miał w większości sklejone podwozie, częściowo przerobioną deskę i klatkę oraz przyklejone progi:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Odkupiłem również kalkę Studio 27 dla Peugeota 206 wrc z rajdów Katalonii i San Remo, jednak w końcowej fazie plany się nieco zmieniły i kalka nie została wykorzystana...
Niech egzergia będzie z Wami!
Awatar użytkownika
Seweryn
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 15 2003, 13:42
Lokalizacja: Ustroń
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Seweryn »

Zrób go dobrze :) Poszedł w dobre ręce, powodzenia.
Seweryn Obrazek
Awatar użytkownika
SWRT
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 09 2005, 20:57
Lokalizacja: Zabrze

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: SWRT »

W pierwszych krokach zabrałem się za szpachlowanie nadwozia, tak aby uzyskać odpowiedni kształt progów, nadkoli oraz drzwi. Z tego też powodu podwozie zostało częściowo rozebrane, ze względu na konieczność ciągłego dopasowywania z nadwoziem:

Obrazek

Jak się szybko zorientowałem, po wycięciu drzwi model stracił słupki boczne (niestety nie dostałem wyciętych drzwi), a samochód jak również model posiada w swojej konstrukcji szyby boczne, które powinny opierać się na tychże słupkach...

Trzeba było więc odtworzyć wspomniane słupki boczne oraz uszczelki słupka A:

Obrazek

Obrazek
Niech egzergia będzie z Wami!
Awatar użytkownika
SWRT
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 09 2005, 20:57
Lokalizacja: Zabrze

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: SWRT »

Pozdrawiam Seweryn, mam nadzieję, że się spodoba!
Niech egzergia będzie z Wami!
Awatar użytkownika
SWRT
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 09 2005, 20:57
Lokalizacja: Zabrze

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: SWRT »

w międzyczasie małe poprawki bardzo fajnie zrobionej przez poprzednika klatki:

Obrazek

i częściowo ukończony słupek (jeszcze bez możliwości zamontowania na nim szyby:

Obrazek

Obrazek
Niech egzergia będzie z Wami!
Awatar użytkownika
SWRT
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 09 2005, 20:57
Lokalizacja: Zabrze

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: SWRT »

a tutaj już dokończone obydwa słupki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Niech egzergia będzie z Wami!
Awatar użytkownika
SWRT
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 09 2005, 20:57
Lokalizacja: Zabrze

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: SWRT »

Po skończeniu szpachlowania nadwozia (progi do wersji z otwartymi drzwiami) przyszła kolej na konwersję podstawowych elementów nadwozia na rocznik 2003.

Na pierwszy ogień poszły odatkowe wloty powietrza na masce wykonane przez wycięcie otworów oraz doklejenie elementów fototrawionych i zaszpachlowanie:

Obrazek

Obrazek

Na nadwozie w międzyczasie nałożyłem kilka cieniutkich warstw białej farby podkładowej tak aby całość przeszlifować na gotowo, bo jak wiadomo podkład "odsłania" wszelkie niedoskonałości malowanych powierzchi.
Niech egzergia będzie z Wami!
Awatar użytkownika
SWRT
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 09 2005, 20:57
Lokalizacja: Zabrze

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: SWRT »

Znacznie trudniejszą sprawą okazała się przeróbka tylnego spoilera, tzn montaż pięciu lotek na górnej "płetwie".

Początkowo chciałem skorzystać ze wszystkich elementów fototrawionych Studio27 tzn lotek i tylnej poprzeczki do której należało przykleić lotki, jednak po zeszlifowaniu poprzeczki nie dało się odpowiednio zamocować fototrawionej części...

dlatego też najpierw musiałem na nowo odtworzyć poprzeczkę formując odpowiedni kształt za pomocą szpachlówki a następnie zamocować do niej fototrawione lotki. Aby części te były stabilne postanowiłem wyciąć w plastiku i szpachli cieniutkie rowki w które wpasowałem i przykleiłem blaszki. Potem tylko wystarczyło zlikwidować odciski z wypraski na tyłach spoilera i pomalować podkładem:

Obrazek

Obrazek

Prace nad samym tylko spoilerem trwały aż 2 dni ale jestem jak najbardziej zadowolony z rezultatu:

Obrazek
Niech egzergia będzie z Wami!
Awatar użytkownika
Seweryn
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 15 2003, 13:42
Lokalizacja: Ustroń
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Seweryn »

Spoiler dalej ma zły kształt... Sorry ale napisze to bo reszta perfect i psułoby efekt. Zobacz na zdjęcia boczne ramiona nie są proste jak w modelu ale po łuku. Zobacz foty pofabrycznego 206. Idealny spoiler robi Rennesaince ale niedostępny od jakiegoś czasu. Proponuje to przerobić, z twoimi umiejetnościami rzeźbienioa nie powinno być problemu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Seweryn Obrazek
Awatar użytkownika
SWRT
Posty: 30
Rejestracja: wt sie 09 2005, 20:57
Lokalizacja: Zabrze

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: SWRT »

Fakt, tego nie zauważyłem, ale trochę już za późno na poprawki...a dałoby się i to poprawić.

Oglądałem jednak element Renaissance i też mały szczegół jest wykonany troszkę inaczej niż powinien wyglądać ale jego poprawka byłaby bardzo prosta.

Model jednak jak napisałem na początku w założeniu nie miałbyć rajdówką z konkretnego rajdu (brak kalki) ale jak najlepiej wykonanym modelem z otwartymi drzwiami a przy okazji konwersja na 2003, jednak ramy czasowe oraz brak niektórych części nie pozwoliły na odtworzenie wszystkiego zgodnie ze specyfikacją.

Myślę jednak, że efekt końcowy nie będzie taki zły...
Niech egzergia będzie z Wami!
ODPOWIEDZ