[relacja] me 109 MM
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
[relacja] me 109 MM
Witam będzie to mój drugi samolot od powrotu do klejenia.
Wybrałem MM z sentymentu,ceny,tematu i malowania i kilku innych powodów.
Na tym modelu mam zamiar nauczyć się różnych patentów znajdujących się na tym forum
Co z tego wyjdzie zobaczymy
kilka zdjęć:
-kabina:
-kadłub:
Wybrałem MM z sentymentu,ceny,tematu i malowania i kilku innych powodów.
Na tym modelu mam zamiar nauczyć się różnych patentów znajdujących się na tym forum
Co z tego wyjdzie zobaczymy
kilka zdjęć:
-kabina:
-kadłub:
Ostatnio zmieniony czw paź 23 2008, 17:22 przez jjb89, łącznie zmieniany 1 raz.
bardzo mała aktualizacja:
Filtr:
drążek:
i kołpak,trzeba będzie go jeszcze zmatowić, na razie był glut i szlif,kilka razy ale jeszcze parę by się przydało:
Jeszcze pytanie o klapy.Wie ktoś może jaki kąt ma być (mniej-więcej) jeśli są wychylone do lądowania?i czy w ogóle klapy zostawały wychylone jak samolot już stał na stojance?
ps.następne zdjęcia pewnie znowu za miesiąc,ale dużo tu tych mało modelarzowych meśków,więc presji nie czuje
pzdr.
Filtr:
drążek:
i kołpak,trzeba będzie go jeszcze zmatowić, na razie był glut i szlif,kilka razy ale jeszcze parę by się przydało:
Jeszcze pytanie o klapy.Wie ktoś może jaki kąt ma być (mniej-więcej) jeśli są wychylone do lądowania?i czy w ogóle klapy zostawały wychylone jak samolot już stał na stojance?
ps.następne zdjęcia pewnie znowu za miesiąc,ale dużo tu tych mało modelarzowych meśków,więc presji nie czuje
pzdr.
Co to za materiał w tym filtrze?
Klapy miały zapewne parę stopni wychylenia. Pogugluj, tu masz np. dwa zdjęcia:
http://www.taphilo.com/photo/pictures/b ... 9-cowl.jpg
http://www.adlertag.de/bilder/g10chino2.jpg
Klapy miały zapewne parę stopni wychylenia. Pogugluj, tu masz np. dwa zdjęcia:
http://www.taphilo.com/photo/pictures/b ... 9-cowl.jpg
http://www.adlertag.de/bilder/g10chino2.jpg
Na Twoim miejscu nie bawiłbym się w wychylone klapy. Musiałbyś przerabiać dość radykalnie wyloty chłodnic glikolu (te pod skrzydłami), które stanowiły także elementy mechanizacji krawędzi spływu skrzydła. W tym modelu projektant zaprojektował je jako całkowicie zamknięte. Z tego co wiem nigdy nie były one całkowicie zamknięte, szczególnie gdy klapy były wychylone. Uniemożliwiała to konstrukcja owych wylotów. Wychylone klapy i wyloty chodnic można zrobić w modelu Bf-109 F-4 Trop wydawnictwa A.H, gdzie autor założył taka możliwość i odpowiednio zaprojektował owe chłodnice. Daj sobie spokój i rób w standardzie.
Jak masz jeszcze jakieś pytania to chętnie pomogę.
Pozdr.
Jak masz jeszcze jakieś pytania to chętnie pomogę.
Pozdr.
-Dziadku, ruskie w kosmos poleciały!
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
-Wszystkie?
-Nie, dwóch tylko.
-To co mi d... zawracasz!?
ZŁO SQUAD
materiał to kawałek rękawa koszuli(takiej bundeswerki-nie wiem jak się to piszę)na żywo wygląda trochę bardziej jak siatka.No właśnie z tymi klapami będzie trochę problemu,przerabiania itd,jeszcze się zastanowie nad tym,ale prawdopodobnie zrobię zamknięte,no może lekko uchylone chłodnice.
bo w sumie z góry założyłem,że sobie na tym modelu popróbuję różnych przeróbek.
dzięki za odp.
pytania na pewno będę miał,9podwozie i same opony)ale to póżniej
bo w sumie z góry założyłem,że sobie na tym modelu popróbuję różnych przeróbek.
dzięki za odp.
pytania na pewno będę miał,9podwozie i same opony)ale to póżniej
http://109lair.hobbyvista.com/index1024.htm
jest tu dużo o 109 w tym też g-2,klapy,wnętrze trochę podwozia.
Wstawiam link,bo dużo się tu 109-tek klei,wiec może się komuś przyda.
pzdr
jest tu dużo o 109 w tym też g-2,klapy,wnętrze trochę podwozia.
Wstawiam link,bo dużo się tu 109-tek klei,wiec może się komuś przyda.
pzdr