*[Relacja/Samolot] Brewster "Buffalo" Mk.I

Zakończone relacje i galerie gotowych modeli.

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Andrzej S.
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 13 2005, 13:59

*[Relacja/Samolot] Brewster "Buffalo" Mk.I

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Andrzej S. »

Brewster ”Buffalo” Mk.I –model z Kartonowej Kolekcji Pawła Mistewicza. Pięknie wydana wycinanka, świetny opis budowy uzupełniony przejrzystymi rysunkami. Wszystko to zapowiada miło spędzony czas podczas budowy. Autor daje możliwość wyboru wersji – łatwiejszej i dla bardziej zaawansowanych modelarzy. Odważyłem się wybrać drugą opcję. I osobista refleksja- żałuję tylko że model nie jest w malowaniu „singapurskim”, ciągle działa na mnie, po wielu latach od jej przeczytania, magia książki „Cena życia” Bohdana Arcta.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Piterski
Posty: 1009
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piterski »

Ja się chciałem podpytać w sprawie retuszu. Jakich kolega używa farb i czy wykonuje go przed czy po.
Zastanawia mnie to w świetle tych nieomal niewidocznych linii łączenia segmentów.
Na tapecie:GAZ 69M;PGM17.
Andrzej S.
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 13 2005, 13:59

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Andrzej S. »

Do retuszu używam wyłącznie farb akrylowych. Kiedyś stosowałem retusz krawędzi przed sklejeniem elementów. Obecnie różnie, modele takie jak Buffalo, czyli bez śladów eksploatacji, retuszuję po wycięciu elementu. Modele z naniesionymi śladami eksploatacji retuszuję przed lakierowaniem lub między kolejnymi warstwami lakieru. Generalnie kilka warstw lakieru łagodzi różnice w tonacji farby drukarskiej i użytej farby do retuszu.
Pozdrawiam
Andrzej
Grabciu
Posty: 167
Rejestracja: pn lis 22 2004, 17:35
Lokalizacja: Dębica

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Grabciu »

Poczytałem Andrzeju troche o Twojej impregnacji (dzięki za opis) - czy model ze zdjęć był już jechany lakierem czy to capon robi taki fajny połysk ? Na raz zaimpregnowanym arkuszu nie ma smug ? Pewnie sie jutro wybiore po puszeczke tego cuda.

p.s. wspaniale Cię znowu widzieć w akcji.
Andrzej S.
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 13 2005, 13:59

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Andrzej S. »

Witaj Grabciu!
Na modelik położyłem warstwę rzadkiego cyjanoakrylu i dwie warstwy semi-gloss clear Model Masera- po ludzku mówiąc pół-błyszczący akrylowy lakier bezbarwny. I tutaj tkwi sedno problemu. Dlaczego akryl -bo szybko schnie i nie śmierdzi. W czym problem- dużo w tym "wody" która lubi duże powierzchnie deformować. Sama wstępna impregnacja nie wystarcza. I dlatego cyjanoakryl. Ponieważ ani on zdrowy ani przyjemny w zapachu, kombinuję czym go skutecznie zastąpić.
Pozdrawiam
Andrzej
Andrzej S.
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 13 2005, 13:59

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Andrzej S. »

Odkurzyłem model i relację-czas na jej zamknięcie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Piterski
Posty: 1009
Rejestracja: wt sty 11 2005, 19:17
Lokalizacja: Warszawa

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piterski »

Mam pytanie dotyczące lakierowania właśnie.
Kadłub mojego Zera polakierowałem Model Masterem, olejnym, połysk. teraz mam zamiar położyć lakier matowy lub półmat. Jedyne doświadczenie jakie miałem to Pactra matowa na modelu Ła-7. Niestety nie uniknąłem tam smug. Lakieruje oczywiście pędzlem. Stąd moje pytanie jak Ty to robisz, że uzyskujesz taką ładna powierzchnię. Ja się zastanawiałem już nad kupnem opóźniacza do akryli lub nabyciem Lakieru innej firmy np. właśnie MM.
Proszę o jakieś wskazówki.
Na tapecie:GAZ 69M;PGM17.
Andrzej S.
Posty: 103
Rejestracja: ndz lut 13 2005, 13:59

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Andrzej S. »

Nie mam zamiaru namawiać Cię na wydawanie pieniędzy w tych trudnych czasach, ale jeśli nie zadowala Cię poziom lakierowania pędzlem, żaden specyfik tego nie zmieni. Prostym, jednofunkcyjnym aerografem uzyskasz efekt dużo lepszy niż eksperymentując z doborem lakieru i pędzli.
Oprócz lakierowania powierzchni świetnie radzi sobie z malowaniem kół i innych drobnych elementów- bez zacieków i smug.
Pozdrawiam
Andrzej
ODPOWIEDZ