[Relacja] Kawanishi N1K2-J Shiden Model Hobby

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

Awatar użytkownika
Schiller
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 15 2008, 11:59
Lokalizacja: POLSKA

[Relacja] Kawanishi N1K2-J Shiden Model Hobby

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Schiller »

Witam gorąco wszystkich modelarzy i nie tylko...

Strasznie wolno sklejam i długo odpoczywam.
Ale dość już tego dobrego.
Czas na moją drugą relację a pierwszą po umieszczeniu fotek sklejonego Bf-109 T1 na tym forum.

Obrazek

Do modelu dokupiłem wszystko co tylko się dało. Na zdjęciach nie ma szkieletu. Odbieram go w poniedziałek.

Obrazek

Mam to szczęście że posiadam oba warianty modelu. Wydanie na kredzie i offsecie. Opłacało się wcześniej zarezerwować model. :wink:
Wydawca zastosował dużą ilość nowinek o których pisał w zapowiedzi a które faktycznie są bardzo ciekawe. Moją uwagę przyciągnęło kilka drobiazgów o których dokładniej będę pisać w relacji. To co warte jest uwagi na tym etapie to:
1. Fenomenalna moim zdaniem jakość wydruku offsetowego
2. Zastosowanie innego rodzaju papieru kredowego niż dotychczas stosowane u wydawców.
3. Model wydrukowano na cieńszym i bardziej miękkim kartonie. Początkowo obawiałem się tego ale po bliższym zapoznaniu się z konstrukcją modelu i samym kartonem użycie go okazało się całkowicie uzasadnione i wręcz konieczne.

Na chwile obecną mam tylko jedną uwagę.
Opis budowy jest dość skromny, to typowe dla opracowań Łukasza i modeli przeznaczonych dla doświadczonych modelarzy. Uzupełnienie opisu stanowi 45 rysunków złożeniowych. Model jest bardzo skomplikowany w wariancie "full wypas" i radzę 3 razy pomyśleć zanim coś się sklei.
Tak jak w poprzedniej relacji tak i tym razem przygotowałem sobie dokładną dokumentację dotyczącą tego tematu. Gdyby ktoś miał jakieś pytania to można śmiało pisać. Ja w miarę możliwości będę umieszczać pomocne fotki w trakcie budowy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Offset jest tak atrakcyjny że na chwile obecną nie wiem jeszcze który model trafi do sklejania. Dobrze że nie mam jeszcze wręg. Model zacznę od sklejania silnika, to da mi czas na zastanowienie się który wariant będzie sklejany.

Sorki że zaczynam relację od fotek wycinanki ale pomyślałem że taki mały wstęp na temat nowej wycinanki na rynku będzie trafiony.
Jutro obiecuję umieścić pierwsze fotki z prac.

Pozdrawiam
Schiller
NACHTFLUG

NACHTFLUG
NA WARSZTACIE: N1K2-J Shiden
UKOŃCZONE: Bf-109 T1



Obrazek
Awatar użytkownika
Schiller
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 15 2008, 11:59
Lokalizacja: POLSKA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Schiller »

No i zeszło mi dłużej niż zakładałem...

Wypracowanie koncepcji wykonania silnika i jego dodatków przy tym 18 cylindrowcu to masakra. Ale coś już mi świta i mam nawet testowy cylinderek. W zasadzie ograniczyłem się do zapożyczenia rozwiązań od takich autorytetów jak Sicore i Qn. Nawiasem mówiąc trudno wymyśleć coś więcej niż to co Oni pokazali...


Oto drobnica wszystkie części potrzebne do wykonania cylindrów 144 szt.

Obrazek

+ 36 które sobie dorobiłem. W silniku Homare 21 pokrywy zaworów były wypukłe i wyglądały właśnie tak.

Obrazek


A tak wygląda pierwszy testowy cylinder, pomalowany na czarno. Cylinder podobnie jak blok wykonany jest ze skanu. Sam cylinder w standardzie skleja się dobrze i wszystko doskonale do siebie pasuje.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tutaj po naniesieniu drugiej warstwy farby ( srebrnej ) mam zamiar powycierać pędzelkiem częściowo to srebro żeby imitować zużycie. Nie mam jednak pojęcia czy zostawić cylindry czarne czy srebrne....

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak macie jakieś uwagi chłopaki to piszcie. Teraz jeszcze wszystko mogę zmienić.
NACHTFLUG

NACHTFLUG
NA WARSZTACIE: N1K2-J Shiden
UKOŃCZONE: Bf-109 T1



Obrazek
Awatar użytkownika
madteam19
Posty: 255
Rejestracja: sob cze 09 2007, 21:13
Lokalizacja: Radom

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: madteam19 »

ale nic zmieniać nie trzeba, jest super=)
Na warsztacie:
zwodowany:Dziarski, Despatch
W garażu:Bumar-Łabędy, Star 12.185
Awatar użytkownika
Schiller
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 15 2008, 11:59
Lokalizacja: POLSKA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Schiller »

O matko, ledwo znalazłem tą swoją relację...

Pewnie zawiodę tych którzy myślą że mam już połowę modelu za sobą, ale postanowiłem pokazać kilka fotek.

Obrazek

Tutaj suszą się fajki świec na druciku o średnicy 0,1mm

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jest już gotowe wyposażenie umieszczone na reduktorze.

Obrazek

Obrazek

A oto blok silnika i sam reduktor.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tutaj mamy osłonę przewodów elektrycznych znajdującą się na reduktorze.


Co zaś tyczy się samego modelu to pasowania są idealne. Wszystko świetnie do siebie pasuje. Kartonik profiluje się milutko. Nie napotkałem rozwarstwień lub innych mankamentów na tym polu. Dwie uwagi. Jeśli będziecie wyoblać kolektor to koniecznie podczas wycinania części 93 musicie to uwzględnić i zamiast kantu wyjść lekkim łukiem.
I drugi drobiazg - o ile planujecie zrobić osłonę przewodów i gniazda tak jak ja to musicie użyć znacznie grubszego drutu. W wycinance szablon pełnił tylko funkcję informacyjną i był za cienki by umieścić na nim dwa rzędy gniazd.

Pozdrawiam
Schiller
NACHTFLUG

NACHTFLUG
NA WARSZTACIE: N1K2-J Shiden
UKOŃCZONE: Bf-109 T1



Obrazek
Awatar użytkownika
Schiller
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 15 2008, 11:59
Lokalizacja: POLSKA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Schiller »

Witam,
Znowu coś skleiłem przy silniku. Teraz wygląda to tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Do walorki zgodnie użyłem techniki suchego pędzla.

Prawdopodobnie tą samą techniką dokonam waloryzacji pokryw zaworów.

Pozdrawiam
Schiller
NACHTFLUG

NACHTFLUG
NA WARSZTACIE: N1K2-J Shiden
UKOŃCZONE: Bf-109 T1



Obrazek
Awatar użytkownika
Tomasz D.
Admin
Posty: 2430
Rejestracja: wt lip 01 2003, 9:56
Lokalizacja: Nowogard
x 143

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tomasz D. »

Na samolotach nie znam się zupełnie ale sądząc po okładce modelu to niewiele z tego silnika będzie widać po skończeniu modelu ;-)
Swoją drogą silnik wyszedł rewelacyjnie, może by tak pokusić się o jakieś częściowe odsłonięcie osłony silnika ?
Awatar użytkownika
Tempest
Posty: 3281
Rejestracja: sob maja 10 2003, 0:15
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
x 104

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Tempest »

Silnik faktycznie jest bardzo ładnie wykonany ale razi mnie dysonans pomiędzy zwaloryzowanymi cylindrami i 'standardowym' korpusem silnika. Ja bym go pomalował.
Pozdrawiam
Tempest

Szukajcie a znajdziecie...
Awatar użytkownika
Schiller
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 15 2008, 11:59
Lokalizacja: POLSKA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Schiller »

To znowu ja... ale już ostatni raz w tym tygodniu.

Tomasz D - mam pewien plan na pokazanie tego silnika, inaczej bym tego wszystkiego nie robił. ;-)
Tempest - myślałem nad pomalowaniem ale jestem konserwatystą i farbę traktuję jako ostateczność. Narazie poskładam całość do kupy a potem pomyślę.

Wczoraj poskładałem do kupy osprzęt na reduktorze i sprawiłem silniczkowi instalację elektryczne.
Dziś zajmę się przewodami olejowymi i na tą chwilę kończę z silnikiem.
Jednak gdy kadłub zostanie skończony to silnik wraca na warsztat.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz biorę się za bardziej widowiskową kabinę pilota.
NACHTFLUG

NACHTFLUG
NA WARSZTACIE: N1K2-J Shiden
UKOŃCZONE: Bf-109 T1



Obrazek
salmon
Posty: 90
Rejestracja: sob lis 12 2005, 21:21
Lokalizacja: Poznań
x 2

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: salmon »

Na poprzednich zdjęciach jakoś ten silnik mnie nie zachwycił, obecne pokazują jak bardzo się myliłem!!!! Fantastyczna robota
Awatar użytkownika
Schiller
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 15 2008, 11:59
Lokalizacja: POLSKA

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Schiller »

Dziękuję wszystkim za dobre słowa.
Po długiej walce z silnikiem kabina stała się bardzo miłym urozmaiceniem.
Fotel pilota mam już za sobą. Pozostały do przyklejenia jeszcze tylko dwa wsporniki i system regulacji wysokości, ale to już na wrędze kabiny.

Aby nie było że jestem gołosłowny - podsyłam pierwszą fotkę pokazującą oryginał.
Na jej podstawie wzorowałem się wykonując fotel.

Obrazek

Zdjęcia są zrobione w dużym makro i pokazują dokładnie wszystkie moje słabości.
Na szczęście nie widać tego gołym okiem. Uff... :roll:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Postanowiłem dodać jeszcze kilka drobiazgów od siebie... :grin:
Wykonałem przetłoczenia na bokach fotela które maskowały śruby mocowania fotela. Dodałem również trasowanie otworów pod zatrzaski poduszki oparcia fotela pilota i główki sworzni do których były przymocowane klamry pasów pilota.
Mam nadzieję że coś widać na tych zdjęciach.
NACHTFLUG

NACHTFLUG
NA WARSZTACIE: N1K2-J Shiden
UKOŃCZONE: Bf-109 T1



Obrazek
ODPOWIEDZ