Czy wie ktoś w jaki sposób realizowany jest obrót śmigłowca w układzie KAMOWA w trakcie zawisu, kiedy to ze względu na brak prędkości postępowej nie występują siły aerodynamiczne na statecznikach pionowych i sterach kierunku? W klasycznym układzie z wirnikiem ogonowym jest to proste a jak to jest w tym przypadku?
AWOT
Sterowanie śmigłwcami Kamowa w zawisie*
Moderator: kartonwork
- Sleepwalker
- Posty: 185
- Rejestracja: śr maja 19 2004, 18:25
- Lokalizacja: Singapore
W dużym skrócie. Dwa rotory wirujące w przeciwnych kierunkach wytwarzają wzajemnie kasujące się momenty obrotowe - dlatego nie potrzeba wirnika na ogonie śmigłowca. W momencie gdy zmienia się kąt natarcia wirników (zwiększa jednego, zmniejszając drugiego) wytwarza się niezrównoważony moment obrotowy, który obraca śmigłowiec.
And somewhere/There's someone who cares/With a heart of gold/To have and to hold