KAMAZ 5511
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Witam szanownych kolegów
Po długiej przerwie przystąpiłem do kontynuacji prac nad modelem. Uwierzcie mi, że już nie mogłem się doczekać klejenia.
Na tapetę poszło wykańczanie wyposażenia ramy. Skleiłem parę zaworów, zamontowałem silnik, zbiornik paliwa, skrzynki na akumulatory i narzędzia.
Dodałem także trochę drutologii. Z tymi drutami to trochę roboty było. Zastosowałem drut miedziany, oraz nitkę tapicerską, taką z plastiku w czarnym kolorze.
A teraz kilka fotek. Nie wszystkie prezentują stan po malowaniu, bo zrobiłem je wcześniej.
Wiem też, że jakość zdjęć nie wykazuje górnych poziomów kunsztu fotograficznego, ale miałem kłopoty z aparatem.
-
-
Pozdrawiam SZAD
Po długiej przerwie przystąpiłem do kontynuacji prac nad modelem. Uwierzcie mi, że już nie mogłem się doczekać klejenia.
Na tapetę poszło wykańczanie wyposażenia ramy. Skleiłem parę zaworów, zamontowałem silnik, zbiornik paliwa, skrzynki na akumulatory i narzędzia.
Dodałem także trochę drutologii. Z tymi drutami to trochę roboty było. Zastosowałem drut miedziany, oraz nitkę tapicerską, taką z plastiku w czarnym kolorze.
A teraz kilka fotek. Nie wszystkie prezentują stan po malowaniu, bo zrobiłem je wcześniej.
Wiem też, że jakość zdjęć nie wykazuje górnych poziomów kunsztu fotograficznego, ale miałem kłopoty z aparatem.
-
-
Pozdrawiam SZAD
Witam
nowa aktualizacja tematu.
Pierwsza rzecz, którą sobie zrobiłem, tak dla poprawy warunków pracy to podstawka pod KAMAZA.
Kiedy stoi na kołach nie ma problemu, ale gdy muszę coś zmajstrować pod spodem to podstawka jest idealna, zrobiona na wymiar, tylko pod KAMAZA.
Uwalnia ręce, stabilizuje model i łagodzi zbolałe nerwy. Nie jest zbyt wyszukana, prosta, sklejona z byle czego, ot zwykłe kawałki tektury.
Teraz do rzeczy. Jak przewidział Łukasz_G skrzynia ładunkowa, czyli paka, normalny kiper.
Najważniejsze jest uzyskanie skosu burt w ich górnej części. Skos należy zrobić na wrędze. Samo zagięcie tektury uzyskałem przez jej nacięcie
w miejscu załamania.
Oczywiście machnąłem kleksa, przez pośpiech , błędne odczytanie rysunków , brak opisu wykonania burt Nieważne. Musiałem rozciąć jeż sklejone części, naciąć wręgę, wygiąć i skleić ponownie.
Przed
Po
Potem wszystko do kupy
następnie szpachlowanie, szlifowanie i podkład
Jak wyschnie to zostanie pomalowana.
SZAD
nowa aktualizacja tematu.
Pierwsza rzecz, którą sobie zrobiłem, tak dla poprawy warunków pracy to podstawka pod KAMAZA.
Kiedy stoi na kołach nie ma problemu, ale gdy muszę coś zmajstrować pod spodem to podstawka jest idealna, zrobiona na wymiar, tylko pod KAMAZA.
Uwalnia ręce, stabilizuje model i łagodzi zbolałe nerwy. Nie jest zbyt wyszukana, prosta, sklejona z byle czego, ot zwykłe kawałki tektury.
Teraz do rzeczy. Jak przewidział Łukasz_G skrzynia ładunkowa, czyli paka, normalny kiper.
Najważniejsze jest uzyskanie skosu burt w ich górnej części. Skos należy zrobić na wrędze. Samo zagięcie tektury uzyskałem przez jej nacięcie
w miejscu załamania.
Oczywiście machnąłem kleksa, przez pośpiech , błędne odczytanie rysunków , brak opisu wykonania burt Nieważne. Musiałem rozciąć jeż sklejone części, naciąć wręgę, wygiąć i skleić ponownie.
Przed
Po
Potem wszystko do kupy
następnie szpachlowanie, szlifowanie i podkład
Jak wyschnie to zostanie pomalowana.
SZAD