[Budowa] Jelcz-c317D skala 1:10 metal

inne techniki modelarskie - plastik, żywica, drewno itd.

Moderatorzy: kartonwork, Tempest, Edmund_Nita

Szymon CKM
Posty: 6
Rejestracja: pn gru 28 2009, 22:59
Lokalizacja: Ciechanów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Szymon CKM »

Witam

Koniecznie wrzuć elektronikę i wpadnij we wrześniu na zawody RC do Ciechanowa ;)

CO do aluminium... to jest to materiał moim zdaniem wyjątkowo perfidny do zastosowań modelarskich... po pierwsze stosunkowo ciężko się łączy - ciężko szlifuje(a raczej maże jak w przypadku PA38)... i co najgorsze - fatalnie maluje ( malowanie alu to bardzo skomplikowany proces - chyba ze calosz bedziesz anodowal)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
stazi
Posty: 132
Rejestracja: śr lip 14 2004, 22:40
Lokalizacja: Iława

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: stazi »

Witam.

Pablo wstaw proszę miniaturkę tego olbrzymiego planu Jelcza, bo mi komputer umiera podczas otwierania pierwszej strony tej relacji z ogromnym ponad półtorejmegowym obrazkiem.

edit: w odniesieniu do postu poniżej:
dzięki;-)
Ostatnio zmieniony wt lut 02 2010, 23:13 przez stazi, łącznie zmieniany 1 raz.
Pablo12345
Posty: 26
Rejestracja: ndz lis 27 2005, 20:45
Lokalizacja: Skierniewice

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pablo12345 »

Proszę bardzo

Obrazek
Pablo12345
Posty: 26
Rejestracja: ndz lis 27 2005, 20:45
Lokalizacja: Skierniewice

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pablo12345 »

Szymon CKM pisze:
CO do aluminium... to jest to materiał moim zdaniem wyjątkowo perfidny do zastosowań modelarskich...
- po pierwsze stosunkowo ciężko się łączy
- ciężko szlifuje(a raczej maże jak w przypadku PA38)... i co najgorsze
- fatalnie maluje ( malowanie alu to bardzo skomplikowany proces - chyba ze calosz bedziesz anodowal)
1.Aluminium da się nawet lutować zwykłą cyną i lutownicą --sprawdzałem dzisiaj fotka niżej
mamy jeszcze połączenia śrubowe

2. Szlifowanie -- zleży właśnie jaki gatunek o ale jakoś to będzie do tej pory z tym co mam nie miałem problemów

3. maluje się tak samo jak każdy inny metal z tą różnicą że podkład trzeba dać specjalny na powierzchnie aluminiowe. Robiliśmy kiedyś osłonę paska do maszyny była właśnie z alu i z pomalowaniem nie było problemu.

Obrazek
Zlutowane dwa elementy pasek alu z paskiem miedzi przy użyciu zwykłej lutownicy i cyny może nie wyszło i nie wygląda to najlepiej ale to była próba czy da rade tak zlutować no i się okazało że się da jak widać. :D
Szymon CKM
Posty: 6
Rejestracja: pn gru 28 2009, 22:59
Lokalizacja: Ciechanów

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Szymon CKM »


1.Aluminium da się nawet lutować zwykłą cyną i lutownicą --sprawdzałem dzisiaj fotka niżej
mamy jeszcze połączenia śrubowe
Ten pasek aluminiowy to nie jest czasem cześć jakiejś instalacji elektrycznej? - bo jeśli tak - to jest to zupełnie inny stop, stosowany zazwyczaj na profile ( z reguły wspomniane PA38 )
2. Szlifowanie -- zleży właśnie jaki gatunek o ale jakoś to będzie do tej pory z tym co mam nie miałem problemów

3. maluje się tak samo jak każdy inny metal z tą różnicą że podkład trzeba dać specjalny na powierzchnie aluminiowe. Robiliśmy kiedyś osłonę paska do maszyny była właśnie z alu i z pomalowaniem nie było problemu.
To chyba masz jakieś wyjątkowe aluminium ;) CO prawda - są specjalnego podkłady do aluminium (zupełnie inna baza chemiczna niż do stali) ale raczej dodatkowa warstwa niszczy szczegóły konstrukcji

Nie widziałem jeszcze, aluminium pomalowanego tak (nie mówię o malowaniu proszkowym i czy z aktywatorami) którego powłoka lakiernicza, nie dałaby się uszkodzić paznokciem....
Pablo12345
Posty: 26
Rejestracja: ndz lis 27 2005, 20:45
Lokalizacja: Skierniewice

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pablo12345 »

Próbna przymiarka dwóch nowych elementów do ramy, które będą poddane jeszcze dalszej obróbce.

Obrazek
Pablo12345
Posty: 26
Rejestracja: ndz lis 27 2005, 20:45
Lokalizacja: Skierniewice

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pablo12345 »

Troszkę podłubałem doczepiłem wsporniki z przodu i dokleiłem tylne wzmocnienia.
Wszystkie te połączenia co były na śrubki m3 zastąpiłem nitami fi 3 co widać na fotce z wzmocnieniami.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
zygamun
Posty: 71
Rejestracja: sob sty 02 2010, 16:15
Lokalizacja: Zwierzyniec
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zygamun »

Ale te nity nie będą widoczne po malowaniu :roll: ? Czy będziesz waloryzował ramę,dając imitację nitów i śrub ?
W budowie: C4P
metal 1:17
Archiwum:wz.34
metal 1:17
Pablo12345
Posty: 26
Rejestracja: ndz lis 27 2005, 20:45
Lokalizacja: Skierniewice

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pablo12345 »

nie będą widoczne bo jeszcze je poszpachluje
Grzegorz75
Posty: 1000
Rejestracja: pt gru 09 2005, 14:34
Lokalizacja: GDYNIA
x 1

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Grzegorz75 »

Zdjęcia niestety są koszmarne , rób je na jakimś jednolitym tle , bo ogólnie widać jeden wielki bajzel.

Nie lepiej byłoby użyć do budowy polistyrenu ? Wykonanie modelu z metalu to naprawdę wyższa szkoła jazdy i bez odpowiedniego zaplecza maszynowo-narzędziowego efekty bedą mało zadowalające .

Polistyren latwo się obrabia , tnie się go nożykiem modelarskim przy linijce , co gwarantuje w miarę równe wycinanie elementów ( popatrz choćby na wsporniki z przodu ramy- są niedokładnie wycięte ) . Klei się go klejami agresywnymi do plastiku albo CA . Ima się go szpachlówka , łatwo wypełnia ubytki itp . Jest elastyczny , można ksztaltować go w łuki itp bez żadnych kopyt i tym podobnych wynalzków . Pomijając wszystko , w domowych warunkach to co zrobiłeś zajęłoby dwie godziny od postaci 2d do postaci 3d albo i krócej , a do tego łatwiej i przyjemniej .
ODPOWIEDZ