[Relacja] Kamaz 5511 z ADW Model
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Witam wszystkich zainteresowanych po przerwie, tym razem trochę krótszej.
Jako, że ponownie wpadłem w ciąg prac ręcznych, modelik coraz szybciej nabiera kształtu.
Zmontowałem piasty tylne i dociski kół.
Po przymocowaniu do mostów wygląda to tak;
Do przednich zwrotnic przymocowałem końcówki drążka kierowniczego i drążek wzdłużny.
Teraz już bez przeszkód mogłem zamocować koła
Po przyklejeniu elementów połamanych w czasie klejenia mostów mogę cieszyć się efektem końcowym
Bez ogródek mogę uznać ramę i zawieszenie za zakończone, a nieskromnie wspomnę, że efekt bardzo mnie cieszy. Trochę się namęczyłem i teraz wiem, że dało by się to zrobić w łatwiejszy sposób.
Teraz mogę zbierać siły do rozpoczęciem pracy nad silnikiem i powiem, że to mój ulubiony etap pracy. Mam nadzieję, że efekt będzie miły dla oka.
Do zobaczenia za parę dni, mam przynajmniej taką nadzieję.
Jako, że ponownie wpadłem w ciąg prac ręcznych, modelik coraz szybciej nabiera kształtu.
Zmontowałem piasty tylne i dociski kół.
Po przymocowaniu do mostów wygląda to tak;
Do przednich zwrotnic przymocowałem końcówki drążka kierowniczego i drążek wzdłużny.
Teraz już bez przeszkód mogłem zamocować koła
Po przyklejeniu elementów połamanych w czasie klejenia mostów mogę cieszyć się efektem końcowym
Bez ogródek mogę uznać ramę i zawieszenie za zakończone, a nieskromnie wspomnę, że efekt bardzo mnie cieszy. Trochę się namęczyłem i teraz wiem, że dało by się to zrobić w łatwiejszy sposób.
Teraz mogę zbierać siły do rozpoczęciem pracy nad silnikiem i powiem, że to mój ulubiony etap pracy. Mam nadzieję, że efekt będzie miły dla oka.
Do zobaczenia za parę dni, mam przynajmniej taką nadzieję.
Części samochodowe, opony i inne. http://autosklep-serwis.cba.pl/
Witajcie.
Jak wyżej napisałem, rozpocząłem pracę nad silniczkiem.
Wolno mi to idzie, oj wolno.
Co by silnik wyglądał bardziej realnie, byłem zmuszony skrócić blok, przez to zyskałem miejsce, aby zrobić sprzęgło hydrokinetyczne (to coś dziwne z przodu z kołem pasowym) pompę wody, z tyłu zrobiłem imitację obudowy rozrządu. Pompę wtryskową również przerobiłem. Pompa wspomagania nie wymagała przeróbek. Stworzyłem sprężarkę od podstaw.
Ogólnie robota bez sensu, gdyż nie będzie to widoczne.
Teraz czas na mały pokaz.
Na chwilę obecną tyle, do zobaczenia za parę dni.
Jak wyżej napisałem, rozpocząłem pracę nad silniczkiem.
Wolno mi to idzie, oj wolno.
Co by silnik wyglądał bardziej realnie, byłem zmuszony skrócić blok, przez to zyskałem miejsce, aby zrobić sprzęgło hydrokinetyczne (to coś dziwne z przodu z kołem pasowym) pompę wody, z tyłu zrobiłem imitację obudowy rozrządu. Pompę wtryskową również przerobiłem. Pompa wspomagania nie wymagała przeróbek. Stworzyłem sprężarkę od podstaw.
Ogólnie robota bez sensu, gdyż nie będzie to widoczne.
Teraz czas na mały pokaz.
Na chwilę obecną tyle, do zobaczenia za parę dni.
Części samochodowe, opony i inne. http://autosklep-serwis.cba.pl/
Witam po krótkiej przerwie.
Prace nad silnikiem nadal nie ubłaganie trwają.
Wyżej napisałem, że nie będzie tego widać, trochę za bardzo uogólniłem. tylko niektórych elementów nie widać, gdyż będą zasłonięte innymi elementami.
Na chwilę obecną uzbroiłem silnik w kolektor wodny, obudowę termostatów, kolektor ssący i pokrywy zaworów.
Z grubsza silnik złożony, teraz zacznę pracę nad skrzynią biegów i czas na uzbrojenie i zamontowanie silnika.
A oto efekty paru dni dłubaniny;
Prace nad silnikiem nadal nie ubłaganie trwają.
Wyżej napisałem, że nie będzie tego widać, trochę za bardzo uogólniłem. tylko niektórych elementów nie widać, gdyż będą zasłonięte innymi elementami.
Na chwilę obecną uzbroiłem silnik w kolektor wodny, obudowę termostatów, kolektor ssący i pokrywy zaworów.
Z grubsza silnik złożony, teraz zacznę pracę nad skrzynią biegów i czas na uzbrojenie i zamontowanie silnika.
A oto efekty paru dni dłubaniny;
Części samochodowe, opony i inne. http://autosklep-serwis.cba.pl/
Witam po krótkiej przerwie.
Prace powoli posuwają się na przód, lecz efekty są mało widoczne.
Silnika nadal nie skończyłem, chociaż zaczął przypominać to co przypominać powinien. Trochę pozmieniałem miejsca przyklejenia paru elementów na wzór oryginału, mam tylko nadzieję, że nie przysporzy mi to problemów przy klejeniu całości.
Jako że małomówny jestem, kończę bazgranie i pokazuję co zrobiłem.
Sądzę, że za parę dni silnik uznam za zakończony.
Pozdrawiam
[Michel]
Prace powoli posuwają się na przód, lecz efekty są mało widoczne.
Silnika nadal nie skończyłem, chociaż zaczął przypominać to co przypominać powinien. Trochę pozmieniałem miejsca przyklejenia paru elementów na wzór oryginału, mam tylko nadzieję, że nie przysporzy mi to problemów przy klejeniu całości.
Jako że małomówny jestem, kończę bazgranie i pokazuję co zrobiłem.
Sądzę, że za parę dni silnik uznam za zakończony.
Pozdrawiam
[Michel]
Części samochodowe, opony i inne. http://autosklep-serwis.cba.pl/
Witajcie.
Prace nad silnikiem uznałem za zakończone, nie było to takie proste jak mi się na początku wydawało, lecz efekt końcowy wielce mnie uradował. Mam tylko nadzieję, że kabina ładnie się spasuje.
Teraz efekty wielogodzinne dłubaniny;
Do zobaczenia.
Prace nad silnikiem uznałem za zakończone, nie było to takie proste jak mi się na początku wydawało, lecz efekt końcowy wielce mnie uradował. Mam tylko nadzieję, że kabina ładnie się spasuje.
Teraz efekty wielogodzinne dłubaniny;
Do zobaczenia.
Części samochodowe, opony i inne. http://autosklep-serwis.cba.pl/
Witam ponownie.
Cieszę się, że komuś się podobają moje eksperymenty modelarskie.
Co do zdjęć zdaję sobie sprawę z ich niedoskonałości, ale cóż inaczej nie potrafię, zdjęcia robione wieczorową porą, przy świetle od lampki biurowej, aparat z allegro za 100zł, no i najważniejsze, zero talentu fotograficznego.
Wracając do moich prac, to tak naprawdę nie wiele się zmieniło. Zrobiłem chłodnicę i wstawiłem ją na swoje miejsce;
Oprócz tego rozpocząłem prace nad mechanizmem kipra, czyli zrobiłem zbiornik oleju, cewki wywrotu, zawór sterowania, no i oczywiście siłownik kipra. Zdjęcia nie oddają tego efektu, ale elementy siłownika oklejone są taśmą aluminiową i wyglądają jak metalowe. Najwięcej zabawy zajęły mi ograniczniki, aby poszczególne elementy siłownika nie wypadały podczas podnoszenia, a także same przeguby kulowe zrobione z łepków od szpilki.
Zresztą sami osądźcie;
Na chwilę obecną to tyle, do zobaczenia.
Cieszę się, że komuś się podobają moje eksperymenty modelarskie.
Co do zdjęć zdaję sobie sprawę z ich niedoskonałości, ale cóż inaczej nie potrafię, zdjęcia robione wieczorową porą, przy świetle od lampki biurowej, aparat z allegro za 100zł, no i najważniejsze, zero talentu fotograficznego.
Wracając do moich prac, to tak naprawdę nie wiele się zmieniło. Zrobiłem chłodnicę i wstawiłem ją na swoje miejsce;
Oprócz tego rozpocząłem prace nad mechanizmem kipra, czyli zrobiłem zbiornik oleju, cewki wywrotu, zawór sterowania, no i oczywiście siłownik kipra. Zdjęcia nie oddają tego efektu, ale elementy siłownika oklejone są taśmą aluminiową i wyglądają jak metalowe. Najwięcej zabawy zajęły mi ograniczniki, aby poszczególne elementy siłownika nie wypadały podczas podnoszenia, a także same przeguby kulowe zrobione z łepków od szpilki.
Zresztą sami osądźcie;
Na chwilę obecną to tyle, do zobaczenia.
Części samochodowe, opony i inne. http://autosklep-serwis.cba.pl/