[relacja?] fiat621 poż.

wszystko o modelach kartonowych

Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hurragan76
Posty: 188
Rejestracja: sob wrz 12 2009, 10:44
Lokalizacja: Bemowo

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Hurragan76 »

...no fajnie, z tematu o fiacie zrobił się temat o syrenie :D
:pomoc: Naprawdę nikt nie ma dostępu do "mojego" fiata621 i nie może mnie wspomóc kilkoma fotkami??? :pomoc:

P.S.
OSTOJA, zapomniałem Ci podziękować za pomysł impregnacji kartonu caponem. Jest to (dla mnie) "jedyna słuszna koncepcja". Tylko ten zapach w domu, za który zona nie pochwaliła :bojka:
Ostatnio zmieniony ndz gru 27 2009, 10:45 przez Hurragan76, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 1216
Rejestracja: pt gru 19 2008, 14:08
Lokalizacja: Mielec (Ostróda, Iława)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: OSTOJA »

Ceva pisze:Niestety Syrena od początku produkcji miała podłogę metalową.
Widocznie pamiętam jakąś Syrenkę, której właściciel po stwierdzeniu, że może hamować piętami, deskami załatał dziurę w podłodze, albo był zmuszony wymienić całą metalową "przegniłą" podłogę na deski. To było tak dawno - późne lata pięćdziesiąte - wczesne sześćdziesiąte. Pozdrawiam.
STEP BY STEP
Pośpiech jest wskazany tylko przy jedzeniu ze wspólnej miski.
W imadle:
Dorobek
Awatar użytkownika
Hurragan76
Posty: 188
Rejestracja: sob wrz 12 2009, 10:44
Lokalizacja: Bemowo

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Hurragan76 »

Miejsce pana Zdzicha niemal gotowe:
Obrazek
ponieważ tyłek pana Zdzicha ma pochodzenie hrabioskie, będzie on miał pikowaną kanapę ze smoczej skóry Made in Komodo
Obrazek

:?: :?: :?:
Wyjaśniła się kwestia podłogi: "Nadwozie o konstrukcji całkowicie metalowej, typu otwartego (...)"
ale pojawiła się kolejna wątpliwość: "Samochód stanowiska ognoiowego, który przy dobrym zaopatrzeniu wodnym może spełniać rolę autopogotowia przeciwpożarowego" (...) "Kolor nadwozia ochronny, o ile umowa nie przewiduje inaczej"
Kolor ochronny - czyli jaki? Khaki - jak w to w wojsku?
(cytaty z "WARUNKI TECHNICZNE MATERIAŁÓW WOJSKOWYCH. Samochód pożarniczy dla straży garnizonowych na podwoziu "Polski fiat" model 621L", MSW, Wa-wa 1937r)
:?: :?: :?:
Awatar użytkownika
jjacek
Posty: 27
Rejestracja: ndz sie 14 2005, 21:16
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jjacek »

Witam, pozwolę sobie dodać fotkę przedziału kierowcy Fiata pożarniczego z Muzeum Straży w Mysłowicach:
Obrazek

Widać część podłogi.
Pozdr. jjacek
Awatar użytkownika
Hurragan76
Posty: 188
Rejestracja: sob wrz 12 2009, 10:44
Lokalizacja: Bemowo

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Hurragan76 »

jjacek jesteś wielki!!!
OGROMNE DZIĘKI, masz tego więcej? Będę bardzo wdzięczny.
(Hym! Podłoga jednak drewniana)
Ostatnio zmieniony pn lut 08 2010, 15:28 przez Hurragan76, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jjacek
Posty: 27
Rejestracja: ndz sie 14 2005, 21:16
Lokalizacja: Kraków

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jjacek »

Witam ponownie, dorzucam jeszcze kilka zdjęć Fiata:
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdr. jjacek
Awatar użytkownika
Hurragan76
Posty: 188
Rejestracja: sob wrz 12 2009, 10:44
Lokalizacja: Bemowo

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Hurragan76 »

Błotniki - mimo, że ulepiłem je chyba zgodnie z kanonami sztuki klejenia, nie zadawala mnie ich estetyka
:pomoc: ...a może zrobiłem coś nie tak? może jest inna technika wykonania ładnych wyobleń krawędzi (bez szpachlowania)? :pomoc:
Za uwagi z góry dziękuję.
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Obrazek
:pomoc:
Awatar użytkownika
wk82
Posty: 719
Rejestracja: wt lip 19 2005, 19:49
Lokalizacja: Sandomierz

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: wk82 »

Ja bym Hurraganie tak nie dramatyzował, bo przecież nie jest źle :)
Z pewnością jest wiele możliwości, żeby to poprawić odrobinę - osobiście bym nasączył nieco cyjanoakrylem i podszlifował - myślę, że obyłoby się bez szpachli - choć każdy robi jak lubi :)

Pozdrawiam
Moje relacje:
www.kartonwork.pl/forum/viewtopic.php?t=(XXXXX)
UKOŃCZONE:
Przyczepa PN 1,5 (8691); Schienenwolf (15903); H.L. Hunley (12780); Katapulta (12916); T-24 (13216); TKW (14149); Kapliczka (14675); Ł-34
W BUDOWIE:
P. Kolei Wilanowskiej; BM-13 "Katiusza"
szymon01
Posty: 10
Rejestracja: wt mar 16 2010, 21:52

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: szymon01 »

Witam

Przy posiłkowaniu się samochodem z Mysłowic trzeba wziąć poprawkę na to, że tych samochodów było wyprodukowanych niewiele i każdy w zasadzie był inny.

Widać to na porównaniu samochodu z CMP (notabene przekazanego tam z mojej Straży Pożarnej) z modelem (zupełnie inna konstrukcja tylnych schowków i przedziału motopompy, różnice w samych schowkach pod ławkami itp.

Niestety nie dysponuję starymi fotkami Fiata, jako historyk OSP mam tylko opis techniczny gdybyś go potrzebował. Ja korzystałem z tej kartonówki do tworzenia modelu 3D (podobnie jak "Bystrego" pierwszego wozu z mojej OSP) i teraz przerabiam FIATA by Modelik na Fiata by OSP Pilica.
Awatar użytkownika
kierownik
Posty: 2025
Rejestracja: pn kwie 07 2003, 10:33
Lokalizacja: Ruda Śląska
x 11

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: kierownik »

Samochodów wyprodukowano stosunkowo dużo. Ale opuszczały fabrykę jako podwozia ze ścianą grodziową (do wysokości okien) i maską silnika. Reszta była domeną firm karosujących - ja czytałem o trzech. Dodatkowo w poszczególnych firmach konstrukcje też różnicowano w zależności od zamówienia i przeznaczenia. Pojazdy np. straży garnizonowych były nieco odmienne od cywilnych. Różnicę widać na pierwszy rzut oka w przednich błotnikach, naturalnie jak wspomniałeś tył to już całkiem sporo różnic.
ODPOWIEDZ