Niestety (dla mnie) masz rację!ESP pisze:Ajajajaj!
Ten "celownik" to tak naprawdę wyświetlacz przezierny - znany raczej pod angielskim skrótem HUD (od Head Up Display). I niestety jest przyklejony odwrotnie!
[Relacja] F-14 Tomcat, Kartonowy Arsenał 2-3/1995, 1:33
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2206
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 169
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2206
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 169
Dzięki wszystkim za korektury natury terminologicznej, materiały które ja posiadam są w języku niemieckim.
Rysunek montażowy mechanizmu ustawienia skrzydeł jest raczej coś dla inżynierów albo techników, którzy na codzień zajmują się tym zawodowo, dla mnie jest raczej mało zrozumiały. Bez pomocy z sieci chyba bym się dalej nie posunął z pracą. Wręga W8G jest „za długa“ w stosunku do oznaczenia (zdj. 37), tak samo część 9A.
Sam mechanizm składa się z „trzech pięter“¸ parter to dwie symetryczne części W 12 (zdj. 38), piętro górne to W 11 (zdj. 39), pomiędzy jest ten właściwy mechanizm zmiany ustawienia skosu skrzydła z „przekładnią zębatą“ (zdj. 40), wszystko to połączone osią obrotu (strzałka na zdj. 39).
Rysunek montażowy mechanizmu ustawienia skrzydeł jest raczej coś dla inżynierów albo techników, którzy na codzień zajmują się tym zawodowo, dla mnie jest raczej mało zrozumiały. Bez pomocy z sieci chyba bym się dalej nie posunął z pracą. Wręga W8G jest „za długa“ w stosunku do oznaczenia (zdj. 37), tak samo część 9A.
Sam mechanizm składa się z „trzech pięter“¸ parter to dwie symetryczne części W 12 (zdj. 38), piętro górne to W 11 (zdj. 39), pomiędzy jest ten właściwy mechanizm zmiany ustawienia skosu skrzydła z „przekładnią zębatą“ (zdj. 40), wszystko to połączone osią obrotu (strzałka na zdj. 39).
Ostatnio zmieniony ndz maja 13 2018, 12:12 przez Heinrich Kosmala, łącznie zmieniany 2 razy.
- 19zbyniu95
- Posty: 453
- Rejestracja: wt kwie 28 2009, 17:52
- Lokalizacja: Tychy
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2206
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 169
Zbyniu, szkielet widoczny na zdjęciach nie jest jeszcze sklejony i przyklejony do konstrukcji kadłuba, chciałem na razie tylko pokazać (i sam zobaczyć) „na sucho“ i prowizorycznie, jak to wszystko pasuje i działa. Skrzydła będą miały oczywiście taki sam kąt wychylenia po obu stronach kadłuba.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- 19zbyniu95
- Posty: 453
- Rejestracja: wt kwie 28 2009, 17:52
- Lokalizacja: Tychy
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2206
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 169
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2206
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 169
Witam ponownie i od razu prośba o pomoc – poradę, chodzi o część W 15 (rys. 41);
Dla mnie wygląda to tak, że trzeba by płytę W 11 („dach“ konstrukcji mechanizmu zmiany ustawienia skrzydeł) naciąć, żeby można było tam zamontować część W 15 tak jak na rysunku montażowym. W opisie budowy można przeczytać; „wklejamy część 15 – do górnej jej krawędzi i do górnej linii przerywanej przyklejamy odpowiednio odgięte cz. W11, a do dolnej krawędzi i do dolnej linii przerywanej – W 12“. Ja niestety tego nie rozumiem.
Ta część służy zapewne do zapewnienia odpowiedniego odstępu między W 11 i W 12, żeby skrzydło mogło się bez oporów obracać, jednocześnie jest to też częściowe oprofilowanie górnego poszycia kadłuba.
Ale jeżeli tak, to dlaczego tak skomplikowanie? Można by przecież rozciąć część W 15 wzdłuż przeze mnie na rysunku na zielono zaznaczonej linii i tak powstałe dwie części bez problemów przykleić od góry i od dołu, albo założyć podkładki odstępowe na osi obrotu skrzydła.
Inne interpretacje, pomysły, porady?
Dla mnie wygląda to tak, że trzeba by płytę W 11 („dach“ konstrukcji mechanizmu zmiany ustawienia skrzydeł) naciąć, żeby można było tam zamontować część W 15 tak jak na rysunku montażowym. W opisie budowy można przeczytać; „wklejamy część 15 – do górnej jej krawędzi i do górnej linii przerywanej przyklejamy odpowiednio odgięte cz. W11, a do dolnej krawędzi i do dolnej linii przerywanej – W 12“. Ja niestety tego nie rozumiem.
Ta część służy zapewne do zapewnienia odpowiedniego odstępu między W 11 i W 12, żeby skrzydło mogło się bez oporów obracać, jednocześnie jest to też częściowe oprofilowanie górnego poszycia kadłuba.
Ale jeżeli tak, to dlaczego tak skomplikowanie? Można by przecież rozciąć część W 15 wzdłuż przeze mnie na rysunku na zielono zaznaczonej linii i tak powstałe dwie części bez problemów przykleić od góry i od dołu, albo założyć podkładki odstępowe na osi obrotu skrzydła.
Inne interpretacje, pomysły, porady?
Ostatnio zmieniony ndz maja 13 2018, 12:13 przez Heinrich Kosmala, łącznie zmieniany 2 razy.
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2206
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 169
Póki co skleiłem skrzydła, podstawa mechanizmu zmiany geometrii skrzydeł jest też już przyklejona do szkieletu kadłuba.
Pokrycie powierzchni skrzydeł jest z jednego kawałka papieru, czyli bardzo duże; przez to też wiotkie i mało wytrzymałe, bardzo łatwo jest je „nadłamać“, co już mi się raz zdarzyło – na szczęście bez widocznych skutków. W „następnym życiu“ albo wzmocniłbym konstrukcję cienkim brystolem (wbrew pozorom bardzo trudna operacja!), albo przedłużyłbym szkielet skrzydła.
Na ostatnim zdjęciu przymiarka na sucho.
Pokrycie powierzchni skrzydeł jest z jednego kawałka papieru, czyli bardzo duże; przez to też wiotkie i mało wytrzymałe, bardzo łatwo jest je „nadłamać“, co już mi się raz zdarzyło – na szczęście bez widocznych skutków. W „następnym życiu“ albo wzmocniłbym konstrukcję cienkim brystolem (wbrew pozorom bardzo trudna operacja!), albo przedłużyłbym szkielet skrzydła.
Na ostatnim zdjęciu przymiarka na sucho.
Ostatnio zmieniony ndz maja 13 2018, 12:14 przez Heinrich Kosmala, łącznie zmieniany 2 razy.