[Relacja] Betjuszka dla Miszy
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
-
- Posty: 1000
- Rejestracja: pt gru 09 2005, 14:34
- Lokalizacja: GDYNIA
- x 1
Witaj
Powiem krótko, to piękne i bardzo profesjonalne modelarstwo.
Może kilka słów o farbkach, których używasz.
Pozdrawiam
Powiem krótko, to piękne i bardzo profesjonalne modelarstwo.
Może kilka słów o farbkach, których używasz.
Pozdrawiam
Ol49;Cid21;Od2;Px48;Coalbrookdale Loc. - R. Trevithicka; Tyn6 - modele ukończone.
W modelarstwie nie ma dróg na skróty. Może być albo dobrze, albo źle!!!
W modelarstwie nie ma dróg na skróty. Może być albo dobrze, albo źle!!!
Witam. Dzięki za komentarze. Ktoś to jednak ogląda.
Grzegorzu75.
Jak raczył wspomnieć kolega QN-u staram się korzystać z możliwości jakie daje forum. Nie ukrywam Wujkowe relacje są dla mnie wciąż inspiracją.
niki68
Dzięki za uznanie. Zawsze podziwiałem Twoją około modelarską wiedzę na temat wykonywanych detali. Dążenie do poznania zasady funkcjonowania określonych mechanizmów pozwala na ich wierne odtworzenie. To uważam za pełen profesjonalizm. Ja jestem na początku tej drogi.
Co do malowania to główne elementy jak wspomniałem (korpusy silnika i przekładni) malowane są farbą w sprayu firmy Dupli Iron Mica silver. Wentylator i sprzęgło główne Dupli Bronze . Resztę detali farbami Pactra. Brudzenie to mieszanka czarnej, brązowej, szarej i czerwonej kredki akwarelowej firmy Bellcolor, startych na papierze ściernym i mieszanych w rożnych proporcjach w zależności od potrzeb. W połączeniu z wodą stawały się matową farbką. Ostatnim etapem było przetarcie niektórych elementów metodą suchego pędzla proszkiem ze startego ołówka.
Grzegorzu75.
Jak raczył wspomnieć kolega QN-u staram się korzystać z możliwości jakie daje forum. Nie ukrywam Wujkowe relacje są dla mnie wciąż inspiracją.
niki68
Dzięki za uznanie. Zawsze podziwiałem Twoją około modelarską wiedzę na temat wykonywanych detali. Dążenie do poznania zasady funkcjonowania określonych mechanizmów pozwala na ich wierne odtworzenie. To uważam za pełen profesjonalizm. Ja jestem na początku tej drogi.
Co do malowania to główne elementy jak wspomniałem (korpusy silnika i przekładni) malowane są farbą w sprayu firmy Dupli Iron Mica silver. Wentylator i sprzęgło główne Dupli Bronze . Resztę detali farbami Pactra. Brudzenie to mieszanka czarnej, brązowej, szarej i czerwonej kredki akwarelowej firmy Bellcolor, startych na papierze ściernym i mieszanych w rożnych proporcjach w zależności od potrzeb. W połączeniu z wodą stawały się matową farbką. Ostatnim etapem było przetarcie niektórych elementów metodą suchego pędzla proszkiem ze startego ołówka.
Zima 1938 roku nie zapowiadała się inaczej od innych. Betka popadła w wielkie przygnębienie a i stan fizyczny pozostawiał wiele do życzenia. Z marazmu i melancholii wyrwały ją energiczne kroki nieznanych jej wojaków. Oględziny oficera były nad wyraz skrupulatne, a Betka miała niedobre przeczucia. Po dłuższej chwili na słowa: „Brać ją” Betce zawirowało przed lampami, a koła się pod nią ugięły…cdn.
Kadłub powoli zaczyna wypełniać się żelastwem:
I na dokładkę chłodnice jeszcze bez makijażu:
Kadłub powoli zaczyna wypełniać się żelastwem:
I na dokładkę chłodnice jeszcze bez makijażu:
-
- Posty: 2058
- Rejestracja: pt sie 29 2003, 11:06
- Lokalizacja: Koszalin
- x 8
Miałem ogromną przyjemność oglądając tę pracę w Goleniowie. I jedno mogę powiedzieć, żadne z przedstawionych w wątku zdjęć nie ukazuje rzeczywistej wspaniałości wykonawczej Michała. Jeżeli pozostała część modelu będzie wykonana na tym samym poziomie, to - nie przesadzam - szykuje się Mistrzostwo Świata.
Trzymam kciuki ,
Edmund
Trzymam kciuki ,
Edmund
Pierwsza klasa, aż za dokładnie jak na model radzieckiej konserwy Mam 2 pytania:
- czy płyty z których zbudowany jest kadłub modelu (+ wręga) są ustalane za pomocą jakichś wcięć jak to się zwykle spotyka w szkieletach? Czy po prostu klejone na styk i wzmacniane kątownikami?
- z czego zrobiłeś nity?
Podglądam dalej i się uczę.
- czy płyty z których zbudowany jest kadłub modelu (+ wręga) są ustalane za pomocą jakichś wcięć jak to się zwykle spotyka w szkieletach? Czy po prostu klejone na styk i wzmacniane kątownikami?
- z czego zrobiłeś nity?
Podglądam dalej i się uczę.
MrJedi poszczególne elementy składowe kadłuba sklejane są na styk. Nie stosowałem zamków zakładając, że kątowniki wzmocnią miejsca łączeń. Jak na razie to nie zauważyłem niczego niepokojącego.
O nitach było już trochę. Wycinane są igłami lekarskimi z kartki bloku technicznego. Kolor kartonu, z którego wycinane są nity ułatwia ich naklejanie na białym tle. Klejone są, jak w zasadzie wszystko co z kartonu, klejem BCG.
A to taki mały bonus. Oczywiście chłodnice jeszcze nie podłączone z układem chłodzenia:
O nitach było już trochę. Wycinane są igłami lekarskimi z kartki bloku technicznego. Kolor kartonu, z którego wycinane są nity ułatwia ich naklejanie na białym tle. Klejone są, jak w zasadzie wszystko co z kartonu, klejem BCG.
A to taki mały bonus. Oczywiście chłodnice jeszcze nie podłączone z układem chłodzenia: