Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią chciałbym zaprezentować kolejny model parowozu w skali HO (1:87) firmy Italieri.
![Obrazek](http://i1095.photobucket.com/albums/i472/martinus10/BR%2050%20model/th_BR_50_1.jpg)
Model jest już na ukończeniu. Obecnie trwają prace nad podstawkami do obu lokomotyw wg przepisu kolegi Rolanda.
Wkrótce też zostaną nałożone kalkomanie.
![Obrazek](http://i1095.photobucket.com/albums/i472/martinus10/BR%2050%20model/th_BR_50_2.jpg)
![Obrazek](http://i1095.photobucket.com/albums/i472/martinus10/BR%2050%20model/th_BR_50_3.jpg)
![Obrazek](http://i1095.photobucket.com/albums/i472/martinus10/BR%2050%20model/th_BR_50_4.jpg)
Model posiada części wspólne z drugim modelem tej firmy - BR 41 i na ramkach znajdują się części, których nie trzeba wykorzystywać.
Największym znalezionym błędem jest zastosowany w modelu mechanizm stawidłowy (jeśli się mylę co do nazwy to przepraszam), który jest krótszy w tym modelu, jednak otwory do jego poprawnego przyklejenia znajdują się w całkiem innym miejscu.
Co jest dziwne, ponieważ pomost w tym modelu jest inny (dłuższy) niż w BR 41.
![Obrazek](http://i1095.photobucket.com/albums/i472/martinus10/BR%2050%20model/th_BR_50_5.jpg)
Drugą znalezioną "usterką" jest przewidziana przez producenta, duża odległość pomiędzy lokomotywą a tendrem, prawdopodobnie w celu pokazania wnętrza budki lokomotywy.
Co do jej usuwania, pozostawiam sprawę otwartą.
Ja, po uwadze kolegi Tempesta, zmniejszyłem ją w modelu BR 41, dlatego w tym modelu uczyniłem podobnie.
Uwaga! Chociaż podwozie tendra w obu modelach jest takie same, w tym modelu tender na inne nadwozie, stąd odległość do skorygowania jest inna.
Pomimo opisanych wad polecam ten model, jak i BR 41. Skleja się przyjemnie, a duże uproszczenie modelu czyni go łatwym, nawet dla takich nowicjuszy jak ja.
Pozdrawiam