Tym razem tematem odcinka będą koła.
Koła nośne z wózkami są bardzo proste, ale same się nie zrobią:
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/T1E1/th_IMG_3295.jpg)
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/T1E1/th_IMG_3306.jpg)
Koła napędowe wymagają trochę wysiłku, szczególnie przy wycinaniu zębów. Reszta jest raczej prosta. Konstrukcja jest ciekawa, ponieważ koła te mają nieparzystą liczbę zębów a w gąsienice "wchodzą" dwa zęby.
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/T1E1/th_IMG_3309.jpg)
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/T1E1/th_IMG_3310.jpg)
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/T1E1/th_IMG_3311.jpg)
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/T1E1/th_IMG_3312.jpg)
W koła napinających małym wyzwaniem jest sklejenie cienkich obręczy, które wylądują na bokach tarcz kół. Pomogłem sobie odpowiedniej średnicy 1mm krążkiem, na którym skleiłem dwa paski. Takie krążki później dokleiłem do tarcz. Koła te są mocowane podobnie jak w rowerach, przy użyciu "widelca" i prostego mechanizmu napinającego. Zrobię to na końcu, jak będę miał już gąski.
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/T1E1/th_IMG_3318.jpg)
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/T1E1/th_IMG_3317.jpg)
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/T1E1/th_IMG_3320.jpg)
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/T1E1/th_IMG_3319.jpg)
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/T1E1/th_T1E1_18.jpg)
Koła podtrzymujące są podobne do nośnych.
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/T1E1/th_IMG_3335.jpg)
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/T1E1/th_IMG_3336.jpg)
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/T1E1/th_IMG_3337.jpg)
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/T1E1/th_IMG_3338.jpg)
W przeciwieństwie do nowszych pojazdów gąsienicowych koła poruszają się po żeberkach ogniw gąsienicy a nie po ich płaskiej powierzchni, a wystająca tarcza kół nośnych, podtrzymujących i napinających wchodzi w przerwę w sworzniach:
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/T1E1/th_T1E1_25.jpg)
![Obrazek](http://img.photobucket.com/albums/v471/mrafalsk/T1E1/th_T1E1_29.jpg)
No, a w ten weekend plan przewiduje sklejenie wszystkich ogniwek.
Michał