Ponieważ jest to jeden z pierwszych moich postów i do tego pierwszych "na poważnie" proszę o wyrozumiałość.
Mam zamiar zaprezentować moje potyczki z MM 6/99 czyli Samolotem Myśliwskim Notrhrop F-5 E Tigerr II.
Na początek trochę historii:
F-5 E firmy Northtop powstał w wyniku poszukiwań samolotu uniwersalnego, możliwie taniego oraz prostego w obsłudze i eksploracji, z zastosowaniem jednak najnowocześniejszych ówcześnie technologii. W wersji treningowej (dwumiejscowej) był najliczniej użytkowanym samolotem we wszystkich rodzajach sił powietrznych Stanów Zjednoczonych (USAF, Navy, Marines) i wielu innych krajów. (za PW WAM).
Dane techniczne:
Rozpiętość - 8,13m;
Długość - 14,68m;
Masa własna - 4410kg;
Masa start. maks. - 11240kg;
Prędkość maks. - Ma 1,56;
Pułap prakt. - 15790m;
Promień działania - 890km;
Zasięg maks. - 2863km;
Napęd dwa silniki odrzutowe General Electric J 85-21 o ciągu 1560daN (bez dopalania) każdy;
Uzbrojenie dwa działka M39 A3 kal.20 mm z zapasem 280 pocisków na lufę różne zestawy pocisków rakietowych i bomb o łącznej masie do 3275kg
(również za PW WAM).
W charakterze ciekawostki, można przypomnieć, że 3 F-5E i jeden F-5F należące do NFWS, przemalowane w charakterystyczny czarny kamuflaż, zaliczyły występ w znanym filmie „Top Gun” gdzie odegrały rolę, fikcyjnych „MiGów-28”.
Oto okładka nr-u:
![Obrazek](http://i207.photobucket.com/albums/bb6/KickAssPL/F5E/th_ac59e39b.jpg)
PRACE:
Prace nad wręgami rozpocząłem jakieś pół roku temu. Wkleiłem je BCG
na 2 mm tekturę i niedawno wyciąłem.
![Obrazek](http://i207.photobucket.com/albums/bb6/KickAssPL/F5E/th_P4280170.jpg)
![Obrazek](http://i207.photobucket.com/albums/bb6/KickAssPL/F5E/th_P4280169.jpg)
![Obrazek](http://i207.photobucket.com/albums/bb6/KickAssPL/F5E/th_P4280171.jpg)
Cięcia wykonałem ostrzem skalpela Nr24 z ręki. Cięcie a'la Wiwit "na piętnaście razy, aż samo ustąpi". Krawędzie przed szlifowaniem wzmocniłem klejem sekundowym "Second Glue" (coś jak kropelka). Szlifowane papierem #180 tak, żeby "świadek został".