Most kolejowy
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
- nebucadneccar
- Posty: 74
- Rejestracja: ndz lip 24 2011, 18:12
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Dzięki za wszystkie informacje Na pewno was kiedyś wykorzystam bo już wiem, że to nie mój ostatni most. A poniżej przedstawiam to co udało mi się do tej pory osiągnąć. Projektuje w skali 1:1 dla ułatwienia. Potem przeskaluję. Zobaczymy jak wyjdzie. Dzięki dla Stacha B. za materiały. Nie mogę na razie odpisać na priv bo mam za mało postów Ale jak możesz to zerknij na to co stworzyłem i oceń.
- nebucadneccar
- Posty: 74
- Rejestracja: ndz lip 24 2011, 18:12
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- nebucadneccar
- Posty: 74
- Rejestracja: ndz lip 24 2011, 18:12
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Ciąg dalszych prac projektowych.
Jednak brnę dalej we własny projekt. Wiem, że niektórzy będą mnie krytykować, że odbiega on od rzeczywistości. Chociaż moim zdaniem nie do końca bo na fotkach w Internecie widać konstrukcje które są spawane i jednocześnie nitowane. Ja upraszczam trochę konstrukcję żeby łatwo go było wykonać. I tak będzie dość skomplikowany. Do zrobienia zostały mi jeszcze usztywnienia dolnej kratownicy, mocowania podkładów, podpory podestów, barierki i jakieś tam drobiazgi. Na pewno następny mój projekt będzie bardziej zbliżony do rzeczywistości
Jednak brnę dalej we własny projekt. Wiem, że niektórzy będą mnie krytykować, że odbiega on od rzeczywistości. Chociaż moim zdaniem nie do końca bo na fotkach w Internecie widać konstrukcje które są spawane i jednocześnie nitowane. Ja upraszczam trochę konstrukcję żeby łatwo go było wykonać. I tak będzie dość skomplikowany. Do zrobienia zostały mi jeszcze usztywnienia dolnej kratownicy, mocowania podkładów, podpory podestów, barierki i jakieś tam drobiazgi. Na pewno następny mój projekt będzie bardziej zbliżony do rzeczywistości
- nebucadneccar
- Posty: 74
- Rejestracja: ndz lip 24 2011, 18:12
- Lokalizacja: Kołobrzeg
No i powiedzmy, że dotarłem do końca projektu-przynajmniej tak mi się wydaje.
Niestety na wizualizacji nie widać wszystkich nitów-musiałem z nich zrezygnować ponieważ wyszło ich ponad 2000 i mój program nie ogarniał tak dużej liczby krzywizn co powodowało przycinanie się programu. Jednak nity będą wszędzie tam gdzie powinny być. Co do zgodności konstrukcji z rzeczywistością to po przeanalizowaniu mnóstwa zdjęć i kilku dokumentacji stwierdzam, że most jest dość realny. Co do usztywnień i wytrzymałości konstrukcji to w wersji kartonowej na pewno wytrzyma W realu - nie wiem. Być może niektóre łączenia nie są odpowiednie. Postanowiłem jednak zrealizować ten most do końca. Następny na pewno będzie konkretną repliką więc nie powinno być takich problemów. Tutaj i tak musiałem mój projekt nieco przerobić. Okazało się, że przeoczyłem ważny element jakim jest skrajnia! W tej chwili jest to już poprawione i jest OK, ale zdenerwowanie było wielkie ponieważ ten projekt wymagał ode mnie mnóstwa pracy. Teraz zabieram się powoli za rysowanie formatek do druku i postaram się pokazać wam relację z budowy tego co wymyśliłem.
Co do tego o czym mówił gnam to moim zdaniem most bez pociągu będzie jakby niepełny, a model na moście zyska na atrakcyjności, mimo tego, że będzie częściowo zasłonięty.
Dla zainteresowanych:
długość w skali 1:1 -> 26464mm / 1:25 -> 1059mm
szerokość zew. w skali 1:1 -> 4440mm / 1:25 -> 178mm
wysokość zew. z rolkami w skali 1:1 -> 7320mm / 1:25 -> 293mm
Mam jeszcze pytanie: Jak wykonujecie tory? Są może gotowe w skali 1:25 czy robicie sami?
Niestety na wizualizacji nie widać wszystkich nitów-musiałem z nich zrezygnować ponieważ wyszło ich ponad 2000 i mój program nie ogarniał tak dużej liczby krzywizn co powodowało przycinanie się programu. Jednak nity będą wszędzie tam gdzie powinny być. Co do zgodności konstrukcji z rzeczywistością to po przeanalizowaniu mnóstwa zdjęć i kilku dokumentacji stwierdzam, że most jest dość realny. Co do usztywnień i wytrzymałości konstrukcji to w wersji kartonowej na pewno wytrzyma W realu - nie wiem. Być może niektóre łączenia nie są odpowiednie. Postanowiłem jednak zrealizować ten most do końca. Następny na pewno będzie konkretną repliką więc nie powinno być takich problemów. Tutaj i tak musiałem mój projekt nieco przerobić. Okazało się, że przeoczyłem ważny element jakim jest skrajnia! W tej chwili jest to już poprawione i jest OK, ale zdenerwowanie było wielkie ponieważ ten projekt wymagał ode mnie mnóstwa pracy. Teraz zabieram się powoli za rysowanie formatek do druku i postaram się pokazać wam relację z budowy tego co wymyśliłem.
Co do tego o czym mówił gnam to moim zdaniem most bez pociągu będzie jakby niepełny, a model na moście zyska na atrakcyjności, mimo tego, że będzie częściowo zasłonięty.
Dla zainteresowanych:
długość w skali 1:1 -> 26464mm / 1:25 -> 1059mm
szerokość zew. w skali 1:1 -> 4440mm / 1:25 -> 178mm
wysokość zew. z rolkami w skali 1:1 -> 7320mm / 1:25 -> 293mm
Mam jeszcze pytanie: Jak wykonujecie tory? Są może gotowe w skali 1:25 czy robicie sami?
Te górne blachy węzłowe są jednością z górnym ceownikiem ? Bo jakoś to dziwne jest. Dałem to ojcu do obejrzenia (bawił się kiedyś w projektowanie mostów) i w sumie trochę pokręcił nosem na jeszcze jedną rzecz - nie bardzo widać co trzyma ten most przed chwianiem się na boki, reszta ujdzie
PS. 1:25 jest tak naprawdę trochę nietypowa dla kolejnictwa - jakoś tak się przyjęła dla modeli kartonowych u nas. Ci co sie chwalili do tej pory modelami (i ja też) robią od podstaw. Najbliższa by była skala II (1:22.5) ale nie widziałem na razie ofert torów w tej skali, przynajmniej u nas...
PS. 1:25 jest tak naprawdę trochę nietypowa dla kolejnictwa - jakoś tak się przyjęła dla modeli kartonowych u nas. Ci co sie chwalili do tej pory modelami (i ja też) robią od podstaw. Najbliższa by była skala II (1:22.5) ale nie widziałem na razie ofert torów w tej skali, przynajmniej u nas...
- nebucadneccar
- Posty: 74
- Rejestracja: ndz lip 24 2011, 18:12
- Lokalizacja: Kołobrzeg
Co do górnych dźwigarów to jest to powiedzmy belka zespawana z czterech blach o odpowiednim kształcie. Widziałem na zdjęciach w necie takie rozwiązanie. A jeśli chodzi o chwianie się a boki to nie bardzo rozumiem. Połączenie górnych dźwigarów zrobiłem podobne do tych w moście w pierwszym moim poście. Oczywiście te C i T-owniki które są na górze są nitowane do dźwigarów. Zwróć też uwagę na to jak masywne są połączenia dolnej kratownicy. Wyjaśnij o co chodzi z tym chwianiem się na boki bo nie bardzo ogarniam.
Skalę 1:25 przyjąłem ze względu na model parowozu. Chciałem żeby zostały zachowane proporcje. Jak przeglądałem nasz polskie modele kolejowe to we wszystkich jest 1:25 (Modelik, GPM itp.) Owszem są też inne skale ale w tej jest najwięcej modeli które chcę zrobić.
Skalę 1:25 przyjąłem ze względu na model parowozu. Chciałem żeby zostały zachowane proporcje. Jak przeglądałem nasz polskie modele kolejowe to we wszystkich jest 1:25 (Modelik, GPM itp.) Owszem są też inne skale ale w tej jest najwięcej modeli które chcę zrobić.