[R] Morris LRC Mk.I (skala 1:25)
Moderatorzy: kartonwork, Edmund_Nita, Tempest
- PITERPANZER
- Posty: 518
- Rejestracja: sob mar 19 2005, 18:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- x 1
He, trzeba było podczas lania żywicy zalać jakieś druciki po prostu w formie resorowej - problem byłby z głowy. Po prostu zrób toto jeszcze raz i tyle. W końcu detale nie są aż takie duże jak u mnie kurde
, żywicy i gumy aż tyle nie poleci, a i sumienie ciut czyściejsze jakby .....
Projekt zacny - nie powiem - szkoda że kurduplasta skala
Andrzej
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Projekt zacny - nie powiem - szkoda że kurduplasta skala
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Andrzej
Już ten momęcik na 7 TP
http://bigtank120.blogspot.com/
http://bigtank120.blogspot.com/
no, cienkie stalowe drutki załatwiły by sprawę wytrzymałości.
Po przemyśleniu i poustawianiu doszedłem do wniosku, że nie będę już robił od nowa bo:
1. trzymać się będzie stabilnie,
2. robienie od nowa mocno cofnęłoby mnie w czasie (czytaj: nie chce mi się
) a tym łatwiej dogadać się z sumieniem bo
3. nie będzie tego widać. Dojdą jeszcze nadkola więc mocowanie przednie nie będzie widoczne, a do tylnego dojdą jeszcze takie dwa "wałki", które zasłonią całkowicie uchwyty resorów.
![Obrazek](http://img850.imageshack.us/img850/2244/m87e.jpg)
pzdr Grzegorz
Po przemyśleniu i poustawianiu doszedłem do wniosku, że nie będę już robił od nowa bo:
1. trzymać się będzie stabilnie,
2. robienie od nowa mocno cofnęłoby mnie w czasie (czytaj: nie chce mi się
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
3. nie będzie tego widać. Dojdą jeszcze nadkola więc mocowanie przednie nie będzie widoczne, a do tylnego dojdą jeszcze takie dwa "wałki", które zasłonią całkowicie uchwyty resorów.
![Obrazek](http://img850.imageshack.us/img850/2244/m87e.jpg)
pzdr Grzegorz
HejPITERPANZER pisze: Przynajmniej kilka pierwszych pasków mogło być blaszanych, a kolejne z listków z materiału o większej sztywności.
Nie potrzeba materiałów o "większej" sztywności
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Od dawna montuję resory z pasków blaszki po piwie.
I powiem tak - nośność (i sztywność) takiego resora jest gigantyczna (oczywiście biorąc poprawkę na skalę :P). Swego czasu w ramach eksperymentu zrobiłem sobie "resoraka" z M3 Grant'a ma gąsienicach Friula (a więc naprawdę ciężkich) zwijając z piwnej blaszki sprężyny taśmowe do wózków jezdnych.
Wracając do resorów ... można skleić cały resor z pasków blaszki albo - kiedy potrzebna jest pewna elastyczność - zmontować kompozyt/przekładaniec: blaszka-polistyrenem.
Fakt - bawię się w 1/35, ciężary występujące w 1/25 nieco większe.
Jeżeli potrzebujemy większej nośności wystarczy pierwszy, najdłuższy pasek wyciąć z blachy po Faxe (jest grubsza od zwykłej "piwnej" ale cały czas daje się ciąć nożyczkami) i albo przykleić na odlew, albo tak jak napisał Bigtank - utopić w żywicy.
BTW - Gdybyś zrobił nową formę do resora z doklejonymi tulejami, to dodanie stalowego szkieletu do odlewu nie cofnęłoby Cię zbytnio w czasie
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Pozdrowionka
ZzB
..no bo skończyłem zamiatać pierwszą połowę pierwszej płyty...odsapnę nieco... i skończę drugą połowę pierwszej.
ZzB
..no bo skończyłem zamiatać pierwszą połowę pierwszej płyty...odsapnę nieco... i skończę drugą połowę pierwszej.
- PITERPANZER
- Posty: 518
- Rejestracja: sob mar 19 2005, 18:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- x 1
Pancerny Piotrze,
Humber - jest piękny. Niemniej zachorowałem na pewien londyński hotel na kółkach z marzycielską koncepcją zestawienia wersji HP w malowaniu naszej 1 DPanc oraz LP w afrykańskim kamuflażu.
Jak by jednak nie czarować to z morriskiem zejdzie jeszcze pewnie z pół roku - więc priorytety mogą ulec zmianie
.
pzdr Grzegorz
Humber - jest piękny. Niemniej zachorowałem na pewien londyński hotel na kółkach z marzycielską koncepcją zestawienia wersji HP w malowaniu naszej 1 DPanc oraz LP w afrykańskim kamuflażu.
Jak by jednak nie czarować to z morriskiem zejdzie jeszcze pewnie z pół roku - więc priorytety mogą ulec zmianie
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
pzdr Grzegorz
Pedały sprzęgła z lewej i hamulca roboczego z prawej. Z pedałem hamulca połączony jest tłok i zbiornik z płynem hamulcowym. Luzem leży trójnik przewodów hamulcowych poprowadzonych do przednich kół. Na przewody hamulcowe zamówiłem drut ołowiany – miedziany jest trochę zbyt sztywny i trudno się układa. Mam nadzieję, że z ołowianym pójdzie lepiej.
![Obrazek](http://img607.imageshack.us/img607/4375/m94z.jpg)
pzdr Grzegorz
![Obrazek](http://img607.imageshack.us/img607/4375/m94z.jpg)
pzdr Grzegorz