[Relacja/Kolej] Precyzyjny Pu29 - największy polski parowóz - FINAŁOWA GALERIA str. 41
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2211
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 169
Kolego Precyzyjny, co tu można polepszać . Te wszystkie elementy wyglądaja jak prawdziwe, po pierwsze z powodu wykonania, a po drugie brudzenia. Gdyby nie to że, obecnie są widoczne białe fragmenty, które będą się łączyć z innymi elementami, to chyba oglądający mieliby wątpliwość czy to w ogóle papier . Gratuluję, i zazdroszczę umiejętności.
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Trójnik i kolanka są zrobione w najprostszy możliwy sposób, to jest uformowana masa modelarska Wamodu.
http://www.modele.oh.pl/s/wamod_masa_mo ... 25216.html
Są to dwa składniki o konsystencji plasteliny, które się miesza przed użyciem. Po uformowaniu wg zrobionego szablonu i stwardnieniu, wyszlifowałem nadając ostateczny kształt, następnie całość pomalowałem i ubrudziłem pigmentami.
Rysunek kolanka miałem ze strony Ubootta http://plany.zonk.pl
http://www.modele.oh.pl/s/wamod_masa_mo ... 25216.html
Są to dwa składniki o konsystencji plasteliny, które się miesza przed użyciem. Po uformowaniu wg zrobionego szablonu i stwardnieniu, wyszlifowałem nadając ostateczny kształt, następnie całość pomalowałem i ubrudziłem pigmentami.
Rysunek kolanka miałem ze strony Ubootta http://plany.zonk.pl
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Wszystkie elementy w modelu są na nowo rysowane przeze mnie i wszystkie są z kartonu. Wyjątkiem jest ten trójnik i kolanka ze względu na specyficzny kształt, jeżeli chciałbym uzyskać podobny efekt z papieru, to musiałbym użyć szpachli akrylowej i włożyć znacznie więcej pracy. Sposób wykonania z masy modelarskiej, pomimo, że najprostszy, także był pracochłonny i wbrew pozorom nie była to łatwizna. Wykonanie tego elementu zajęło mi łącznie około 30 godzin, pierwsza wersja powędrowała do kosza, ta jest druga.maniek72 pisze:Poszedłeś na łatwiznę z tym trójnikiem, oczekiwałem rozrysowanego skoro wszystkie elementy rysujesz!
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
- Precyzyjny
- Posty: 538
- Rejestracja: pt maja 19 2006, 12:22
- Lokalizacja: Polska
- x 25
Witam
Trzy miesiące minęły od ostatniego wpisu, ale to nie znaczy, że przy modelu nic nie robiłem. Prawie codziennie coś kleiłem, ale ponieważ nie miałem pomalowane, więc nie było co pokazywać. Obecnie mam gotowych dużo podzespołów, całe podwozie, inżektor i odolejacz, pomosty, kompletny kocioł, wiatrownice, i po zamontowaniu ich do modelu będę przez kilka tygodniu prezentował efekty na forum.
Na początek zamontowałem podwójny zawór zwrotny, który steruje cylindrem hamulcowym oraz pomocniczy zbiornik powietrza. Wszystkie elementy, które mają połączenie rurami, czy przewodami do budki maszynisty, zostaną podłączone identycznie jak w prawdziwym parowozie.
Zrobiłem też taką dźwignię do sterowania klapami popielnika oraz brakujące zaworki do podłączenia smarowania wózka tylnego.
Przepraszam, że model przykurzony, ale było ciemno i brudki zauważyłem dopiero na zdjęciach.
Relacja zaliczyła już ponad 100000 odwiedzin, dziękuję wszystkim, że tutaj chce Wam się tutaj zaglądać.
Zapraszam wszystkich do aktywnego uczestnictwa w mojej relacji i wpisywania uwag, propozycji mających na celu polepszenie wyglądu budowanego modelu.
Trzy miesiące minęły od ostatniego wpisu, ale to nie znaczy, że przy modelu nic nie robiłem. Prawie codziennie coś kleiłem, ale ponieważ nie miałem pomalowane, więc nie było co pokazywać. Obecnie mam gotowych dużo podzespołów, całe podwozie, inżektor i odolejacz, pomosty, kompletny kocioł, wiatrownice, i po zamontowaniu ich do modelu będę przez kilka tygodniu prezentował efekty na forum.
Na początek zamontowałem podwójny zawór zwrotny, który steruje cylindrem hamulcowym oraz pomocniczy zbiornik powietrza. Wszystkie elementy, które mają połączenie rurami, czy przewodami do budki maszynisty, zostaną podłączone identycznie jak w prawdziwym parowozie.
Zrobiłem też taką dźwignię do sterowania klapami popielnika oraz brakujące zaworki do podłączenia smarowania wózka tylnego.
Przepraszam, że model przykurzony, ale było ciemno i brudki zauważyłem dopiero na zdjęciach.
Relacja zaliczyła już ponad 100000 odwiedzin, dziękuję wszystkim, że tutaj chce Wam się tutaj zaglądać.
Zapraszam wszystkich do aktywnego uczestnictwa w mojej relacji i wpisywania uwag, propozycji mających na celu polepszenie wyglądu budowanego modelu.
Ostatnio zmieniony wt cze 05 2018, 12:27 przez Precyzyjny, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
Precyzyjny
Na warsztacie: parowóz Pu29
Ukończone: parowóz Ty2, parowóz Ol49, parowóz TKp30
* * *
- meserszmidt
- Posty: 77
- Rejestracja: pt sty 15 2010, 23:02
- Lokalizacja: Wrocław
- x 6