[R] Coś sporego...IJN Fuso (1:150)

inne techniki modelarskie - plastik, żywica, drewno itd.

Moderatorzy: kartonwork, Tempest, Edmund_Nita

Posejdon
Posty: 5
Rejestracja: pt gru 27 2013, 22:00

[R] Coś sporego...IJN Fuso (1:150)

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Posejdon »

Witam. Mam na imię Krzysztof, lat 26, woj. podkarpackie. Miło mi gościć na tym forum wśród wielu wybitnie uzdolnionych modelarzy:)

Jeśli chodzi o modele, jest to mój pierwszy model polistyrenowy, swego czasu skleiłem parę samolotów z MM i statek "Emilia" również tego wydawnictwa. Do tego materiału zachęciły mnie relacje na tym forum, jaki stwór z tego wyjdzie czas pokarze...

Na pierwszy rzut poszły pierwsze poziomy dziobowej nadbudówki, używam polistyrenu grubości 0.25 oraz 0.5 mm, różnej średnicy prętów polistyrenowych, miedzianego drutu 0.2 mm, klej do plastiku zakupiony w markecie budowlanym, klej CA itp.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
tomo11
Posty: 578
Rejestracja: pt sty 07 2005, 16:23
Lokalizacja: CHORZÓW
x 40

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: tomo11 »

No to masz we mnie widza. Czy bazujesz może na przeskalowanym modelu wyd.halinski czy sam projektujesz?
Skończone- SU45, Jelcz Vecto, ET22, Neoplan CITYLINER N 1216 HD, Lokomotywa SP45, Ghostbusters ECTO-1A
Awatar użytkownika
Andreas
Posty: 74
Rejestracja: wt lut 03 2009, 14:01
Lokalizacja: Oświęcim

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Andreas »

Też chętnie popatrzę . Można wiedzieć jakiej średnicy masz bulaje ? bo coś za duże mi wyglądają .
Andrzej
Posejdon
Posty: 5
Rejestracja: pt gru 27 2013, 22:00

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Posejdon »

Witam.
Bazą pod ten model jest wydanie Angraf. Ale wykorzystam tylko szkielet i pokłady poszczególnych poziomów nadbudówki jako wzór, ścianki i całe wyposażenie już we własnym zakresie.

Bulaje mają średnicę 3mm. Są odrobinę za duże ale nie mogłem nigdzie znaleźć wiertła do drewna o średnicy 2,5mm. Próbowałem wiercić wiertłami do metalu(tych mam średnice od 1mm do 12mm) ale nigdy bulaje nie wychodziły mi w linii, ześlizgiwały się z napunktowanego otworu.
Awatar użytkownika
Piotr80
Posty: 1169
Rejestracja: pn maja 04 2009, 18:43
Lokalizacja: Gdynia
x 228

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Piotr80 »

Witam na forum, całkiem niezłe wejście :spoko:
A co do wierteł to czy do polistyrenu czy drewna ja używam tych firmy Condor:
Obrazek
a jak coś mi nie pasuje ze średnicą to zawsze można wziąć zwykły pilnik okrągły np. taki z zestawu z Castoramy za 11 zeta:
Obrazek
i rozjechać, ewentualnie owinąć papierkiem 800-1000 i wtedy rozjechać ;)
Najprostsze rozwiązania są najlepsze ;)
Powodzenia
Diament powstaje w wysokiej temperaturze
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C ORP Groźny (351) 1:50 R/C Kuter KP-174 1:50 R/C
ORP Sokół (294) 1:100 Kuter rakietowy projektu 183R "Komar" 1:100
Awatar użytkownika
Andreas
Posty: 74
Rejestracja: wt lut 03 2009, 14:01
Lokalizacja: Oświęcim

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Andreas »

Do tego modelu dobrze by było zaopatrzyć się w The Battleship Fuso (Anatomy of the Ship) p. Janusza Skulskiego . Tam znajdziesz praktycznie wszystko z wymiarami . Bulaje w nadbudówkach miały wymiar 314 mm więc w tej skali powinny mieć ok 2 mm .
Będę czekał na dalsze postępy .Jędrek
cugi
Posty: 12
Rejestracja: czw gru 12 2013, 22:03

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: cugi »

To ja mam pytanka, ile czasu zajęło wykonanie tego elementu, jakiej używasz szpachli i jakiego podkładu
Posejdon
Posty: 5
Rejestracja: pt gru 27 2013, 22:00

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Posejdon »

Witam.

Przyznam szczerze, że dopóki nie dowiedziałem się o złych wymiarach bulai nawet mi się podobały. Teraz postanowiłem nadbudówkę od nowa zacząć bo nie może tak być. Ale żeby nie dreptać w miejscu zacząłem podstawę komina. Dorobię jeszcze kilka elementów i prysnę podkładem, wtedy dam fotki.

Cugi- szczerze to nie liczyłem czasu ile tą nadbudówkę robiłem, przerw też było trochę ale około miesiąca zeszło(licząc 2-3 dniowe przerwy, czas oczekiwania na farby itp).
Jako podkładu używam akrylu w spray-u firmy MOTIP a szpachla to WAMOD (taka zielona tubka)
Farba natomiast to Valleyo Model Air nr. 71.049 (Medium Sea Grey)
Awatar użytkownika
Andreas
Posty: 74
Rejestracja: wt lut 03 2009, 14:01
Lokalizacja: Oświęcim

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Andreas »

To może pierwsze zebrać wszelką dokumentację , w 1:150 można więcej niż 1:200 , i wtedy się zabrać za budowę . Okręt z którego roku chcesz robić ?
mr.jaro
Posty: 575
Rejestracja: wt lip 10 2007, 8:40
Lokalizacja: Hannover
x 13

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mr.jaro »

Posejdon pisze:Próbowałem wiercić wiertłami do metalu(tych mam średnice od 1mm do 12mm) ale nigdy bulaje nie wychodziły mi w linii, ześlizgiwały się z napunktowanego otworu.
Nic dziwnego. Po napunktowaniu otwor nalezy wiercic wiertlem o malej srednicy, a dopiero potem rozwiercic do ostatecznej wielkosci. A wiesz dlaczego? Bo "cienkie" wiertla wykazuja duzo mniejsza tendencje do zeslizgiwania sie z napunktowanego zaglebienia.

Wiertla do drewna raczej sie do wiercenia plastiku nie nadaja. W wiertlach do metalu mozesz jedynie zmniejszyc kat wierzcholkowy (kat ostrza) do okolo 60-65° - wowczas bedzie korzystniej do wiercenia plastiku.
Jarek M
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
ODPOWIEDZ