[R] Coś sporego...IJN Fuso (1:150)
Moderatorzy: kartonwork, Tempest, Edmund_Nita
[R] Coś sporego...IJN Fuso (1:150)
Witam. Mam na imię Krzysztof, lat 26, woj. podkarpackie. Miło mi gościć na tym forum wśród wielu wybitnie uzdolnionych modelarzy:)
Jeśli chodzi o modele, jest to mój pierwszy model polistyrenowy, swego czasu skleiłem parę samolotów z MM i statek "Emilia" również tego wydawnictwa. Do tego materiału zachęciły mnie relacje na tym forum, jaki stwór z tego wyjdzie czas pokarze...
Na pierwszy rzut poszły pierwsze poziomy dziobowej nadbudówki, używam polistyrenu grubości 0.25 oraz 0.5 mm, różnej średnicy prętów polistyrenowych, miedzianego drutu 0.2 mm, klej do plastiku zakupiony w markecie budowlanym, klej CA itp.
Pozdrawiam.
Jeśli chodzi o modele, jest to mój pierwszy model polistyrenowy, swego czasu skleiłem parę samolotów z MM i statek "Emilia" również tego wydawnictwa. Do tego materiału zachęciły mnie relacje na tym forum, jaki stwór z tego wyjdzie czas pokarze...
Na pierwszy rzut poszły pierwsze poziomy dziobowej nadbudówki, używam polistyrenu grubości 0.25 oraz 0.5 mm, różnej średnicy prętów polistyrenowych, miedzianego drutu 0.2 mm, klej do plastiku zakupiony w markecie budowlanym, klej CA itp.
Pozdrawiam.
Witam.
Bazą pod ten model jest wydanie Angraf. Ale wykorzystam tylko szkielet i pokłady poszczególnych poziomów nadbudówki jako wzór, ścianki i całe wyposażenie już we własnym zakresie.
Bulaje mają średnicę 3mm. Są odrobinę za duże ale nie mogłem nigdzie znaleźć wiertła do drewna o średnicy 2,5mm. Próbowałem wiercić wiertłami do metalu(tych mam średnice od 1mm do 12mm) ale nigdy bulaje nie wychodziły mi w linii, ześlizgiwały się z napunktowanego otworu.
Bazą pod ten model jest wydanie Angraf. Ale wykorzystam tylko szkielet i pokłady poszczególnych poziomów nadbudówki jako wzór, ścianki i całe wyposażenie już we własnym zakresie.
Bulaje mają średnicę 3mm. Są odrobinę za duże ale nie mogłem nigdzie znaleźć wiertła do drewna o średnicy 2,5mm. Próbowałem wiercić wiertłami do metalu(tych mam średnice od 1mm do 12mm) ale nigdy bulaje nie wychodziły mi w linii, ześlizgiwały się z napunktowanego otworu.
Witam na forum, całkiem niezłe wejście
A co do wierteł to czy do polistyrenu czy drewna ja używam tych firmy Condor:
a jak coś mi nie pasuje ze średnicą to zawsze można wziąć zwykły pilnik okrągły np. taki z zestawu z Castoramy za 11 zeta:
i rozjechać, ewentualnie owinąć papierkiem 800-1000 i wtedy rozjechać ;)
Najprostsze rozwiązania są najlepsze ;)
Powodzenia
A co do wierteł to czy do polistyrenu czy drewna ja używam tych firmy Condor:
a jak coś mi nie pasuje ze średnicą to zawsze można wziąć zwykły pilnik okrągły np. taki z zestawu z Castoramy za 11 zeta:
i rozjechać, ewentualnie owinąć papierkiem 800-1000 i wtedy rozjechać ;)
Najprostsze rozwiązania są najlepsze ;)
Powodzenia
Diament powstaje w wysokiej temperaturze
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C ORP Groźny (351) 1:50 R/C Kuter KP-174 1:50 R/C
ORP Sokół (294) 1:100 Kuter rakietowy projektu 183R "Komar" 1:100
i wysokim ciśnieniu ;)
-------------------------------------------------
ORP Piorun (422) 1:50 R/C ORP Groźny (351) 1:50 R/C Kuter KP-174 1:50 R/C
ORP Sokół (294) 1:100 Kuter rakietowy projektu 183R "Komar" 1:100
Witam.
Przyznam szczerze, że dopóki nie dowiedziałem się o złych wymiarach bulai nawet mi się podobały. Teraz postanowiłem nadbudówkę od nowa zacząć bo nie może tak być. Ale żeby nie dreptać w miejscu zacząłem podstawę komina. Dorobię jeszcze kilka elementów i prysnę podkładem, wtedy dam fotki.
Cugi- szczerze to nie liczyłem czasu ile tą nadbudówkę robiłem, przerw też było trochę ale około miesiąca zeszło(licząc 2-3 dniowe przerwy, czas oczekiwania na farby itp).
Jako podkładu używam akrylu w spray-u firmy MOTIP a szpachla to WAMOD (taka zielona tubka)
Farba natomiast to Valleyo Model Air nr. 71.049 (Medium Sea Grey)
Przyznam szczerze, że dopóki nie dowiedziałem się o złych wymiarach bulai nawet mi się podobały. Teraz postanowiłem nadbudówkę od nowa zacząć bo nie może tak być. Ale żeby nie dreptać w miejscu zacząłem podstawę komina. Dorobię jeszcze kilka elementów i prysnę podkładem, wtedy dam fotki.
Cugi- szczerze to nie liczyłem czasu ile tą nadbudówkę robiłem, przerw też było trochę ale około miesiąca zeszło(licząc 2-3 dniowe przerwy, czas oczekiwania na farby itp).
Jako podkładu używam akrylu w spray-u firmy MOTIP a szpachla to WAMOD (taka zielona tubka)
Farba natomiast to Valleyo Model Air nr. 71.049 (Medium Sea Grey)
Nic dziwnego. Po napunktowaniu otwor nalezy wiercic wiertlem o malej srednicy, a dopiero potem rozwiercic do ostatecznej wielkosci. A wiesz dlaczego? Bo "cienkie" wiertla wykazuja duzo mniejsza tendencje do zeslizgiwania sie z napunktowanego zaglebienia.Posejdon pisze:Próbowałem wiercić wiertłami do metalu(tych mam średnice od 1mm do 12mm) ale nigdy bulaje nie wychodziły mi w linii, ześlizgiwały się z napunktowanego otworu.
Wiertla do drewna raczej sie do wiercenia plastiku nie nadaja. W wiertlach do metalu mozesz jedynie zmniejszyc kat wierzcholkowy (kat ostrza) do okolo 60-65° - wowczas bedzie korzystniej do wiercenia plastiku.
Jarek M
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!
___________________________________________
NIE OTWIERAM MINIATUREK!