Tarcza wychodzi świetnie, nie mogę się doczekać dalszych efektów
Co do tarczy z dwoma przesłonami, to tak jak teraz jest dobrze, jeśli jest to znormalizowana tarcza dwustawna DR używana do ok. 1956 na PKP. Niestety, muszę Cię ostrzec, że tarcza trzystawna z tego okresu będzie pewnym wyzwaniem, gdyż występowały różne rozwiązania trzeciej przesłony światła zielonego:
- przesłona z jedną soczewką zieloną przymocowana na stałe do strzały (jak na
tym rysunku)
- stała zielona soczewka w komorze lustrzanej i pełna przesłona przymocowana na stałe do strzały
- komora lustrzana oświetla zieloną soczewkę górnej przesłony
Co ciekawe komora lustrzana była oświetlana często nie z górnej, ale z dolnej lampy - była przykręcona "na ukos" do słupa (!) -
przykład;
sygnał Vz1-Vz3.
Na kolejach DB stosuje się jeszcze inne rozwiązanie, gdzie tarcza trzystawna nie ma komory lustrzanej i ma tylko dwie przesłony (zawsze widoczne są dwa światła), przy czym górna przesłona jest napędzana dwoma hakami (widać to nieznacznie na
tym zdjęciu). Takie rozwiązanie nie było u nas stosowane (a przynajmniej w starych przepisach nie ma sygnału Ot3 pokazujacego tylko jedno zielone i jedno pomarańczowe).
Pamiętaj też, żeby wskaźnik W1 był z dodatkową tablicą K3z (
http://pkprepo.xaa.pl/?p=detail&l=pl&val=6).