Razorback & Bobbletop by Zło Squad
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
- nocternity
- Posty: 29
- Rejestracja: pt sty 21 2011, 8:54
- Lokalizacja: Dabrowa Tarnowska
Witaj
Aż miło popatrzeć... Zdjęcia nie są przekontrastowane i zbyt jasne pod warunkiem właściwego ustawienia monitora w zakresie 120 do 160 nitów. Większość niekalibrowanych monitorów ma zbyt dużą jasność i kontrast. Twoje zdjęcia mają zapięty prawidłowo profil sRGB, co na niektórych monitorach da zbyt duży kontrast. Można jedynie troszkę je podostrzyć
https://www.dropbox.com/s/md52hp3ramuj4bu/9.jpg
A gdybyś zastanawiał się dlaczego piszę o zdjęciach, a nie o modelu ... no cóż. Operujesz technikami, które są dla mnie zbyt trudne. Mogę jedynie popatrzeć. Powodzenia w pracy.
A tak przy okazji. Będziesz zadowolony z tego lustra :-) Uważaj tylko na tendencję (zresztą chyba wszystkich C) na czerwony zafarb. Lepiej robić RAW.
Pozdrawiam
Aż miło popatrzeć... Zdjęcia nie są przekontrastowane i zbyt jasne pod warunkiem właściwego ustawienia monitora w zakresie 120 do 160 nitów. Większość niekalibrowanych monitorów ma zbyt dużą jasność i kontrast. Twoje zdjęcia mają zapięty prawidłowo profil sRGB, co na niektórych monitorach da zbyt duży kontrast. Można jedynie troszkę je podostrzyć
https://www.dropbox.com/s/md52hp3ramuj4bu/9.jpg
A gdybyś zastanawiał się dlaczego piszę o zdjęciach, a nie o modelu ... no cóż. Operujesz technikami, które są dla mnie zbyt trudne. Mogę jedynie popatrzeć. Powodzenia w pracy.
A tak przy okazji. Będziesz zadowolony z tego lustra :-) Uważaj tylko na tendencję (zresztą chyba wszystkich C) na czerwony zafarb. Lepiej robić RAW.
Pozdrawiam
Ol49;Cid21;Od2;Px48;Coalbrookdale Loc. - R. Trevithicka; Tyn6 - modele ukończone.
W modelarstwie nie ma dróg na skróty. Może być albo dobrze, albo źle!!!
W modelarstwie nie ma dróg na skróty. Może być albo dobrze, albo źle!!!
Ojtam, ojtam, że od razu nienormalne, to co niektórzy tu pokazują, bywa nienormalne...
Nie wiem Niki, co takiego tu pokazałem, czego byś sam lepiej nie zrobił.
Jeśli chodzi o RAW, to może kiedyś. Jestem z tych, co uważają, że doba powinna mieć przynajmniej 32h, albo przestać spać. Dlatego nawet nie zaczynam zabawy z RAW. Wyjaśniłeś też tajemnicę, dlaczego niektórzy nic nie widzą na moich zdjęciach. Mnie też to zastanawiało, bo fotki robione D60, a i laptopy na których je poprawiam, do słabych nie należą.
Akurat zdjęcia silnika były bez statywu, o czym pisałem.
Nie wiem Niki, co takiego tu pokazałem, czego byś sam lepiej nie zrobił.
Jeśli chodzi o RAW, to może kiedyś. Jestem z tych, co uważają, że doba powinna mieć przynajmniej 32h, albo przestać spać. Dlatego nawet nie zaczynam zabawy z RAW. Wyjaśniłeś też tajemnicę, dlaczego niektórzy nic nie widzą na moich zdjęciach. Mnie też to zastanawiało, bo fotki robione D60, a i laptopy na których je poprawiam, do słabych nie należą.
Akurat zdjęcia silnika były bez statywu, o czym pisałem.
Witam po letniej przerwie.
Jedyne co udało się zrobić, to skończyć strukturę wnęk.
W tym temacie jeszcze może dojść kilka wzmocnień między ściankami, a poszyciem płata, ale to przed samym przyklejaniem poszycia. Będę mógł ocenić, które jest sens robić i nie uszkodzę ich przy innych pracach.
Nie wiem kiedy coś więcej, może tak być, że do końca roku nie będę miał w ogóle czasu na klejenie.
Jedyne co udało się zrobić, to skończyć strukturę wnęk.
W tym temacie jeszcze może dojść kilka wzmocnień między ściankami, a poszyciem płata, ale to przed samym przyklejaniem poszycia. Będę mógł ocenić, które jest sens robić i nie uszkodzę ich przy innych pracach.
Nie wiem kiedy coś więcej, może tak być, że do końca roku nie będę miał w ogóle czasu na klejenie.
Ostatnio zmieniony czw gru 14 2017, 21:44 przez Sicore, łącznie zmieniany 1 raz.
Powoli doprowadziłem Boobletopa do tego samego etapu, na jakim jest Razorback.
W sumie nie ma co pisać, te same elementy, tylko inne kolory. Ułatwieniem było to, że robiłem to drugi raz i miałem się na czym wzorować. Ster kierunku trudny ze względu na kształt, lotki ze względu na to, że długie i wąskie, maska silnika dlatego, że musi wyglądać jak najlepiej się da, wlot do chłodnic ze względu na kształt. Ogólnie póki co, idzie to opornie.
Z różnic, to całkowicie inne śmigło. Silnik też żywica, ale inny, ten sam co użył Rowin. Ma dużo mniej części, więcej trzeba dorobić, ale za to ma mniejszą średnicę i mniej trzeba szlifować, jest trzy razy tańszy, a efekt końcowy podobny.
W sumie nie ma co pisać, te same elementy, tylko inne kolory. Ułatwieniem było to, że robiłem to drugi raz i miałem się na czym wzorować. Ster kierunku trudny ze względu na kształt, lotki ze względu na to, że długie i wąskie, maska silnika dlatego, że musi wyglądać jak najlepiej się da, wlot do chłodnic ze względu na kształt. Ogólnie póki co, idzie to opornie.
Z różnic, to całkowicie inne śmigło. Silnik też żywica, ale inny, ten sam co użył Rowin. Ma dużo mniej części, więcej trzeba dorobić, ale za to ma mniejszą średnicę i mniej trzeba szlifować, jest trzy razy tańszy, a efekt końcowy podobny.
Fajnie ze zdecydowales kleic oba modele na raz. Niby dluzsza droga, ale powtarzalne elementy, wiec powinno pojsc latwiej. Dalbys jeszcze fot obu oslon z silnikami zamontowanymi, tak zeby byly obok siebie, fajne byloby porownanie.
Jedyne co to ksztalt wlotu mogles troche inaczej zrobic. Na tym zdjeciu:
http://lockthewelderdotcom.files.wordpr ... /p47-4.jpg
widac ze w dolnej czesci wlot znacznie sie zweza, a gorna czesc jest bardziej kanciasta (calosc tak jakby odwrocony trojkat). Niby to nie Bubbletop, ale mysle ze wlot byl ten sam.
Pozdrawiam i czekam na dalsze postepy.
Przepraszam za brak polskich znakow.
Jedyne co to ksztalt wlotu mogles troche inaczej zrobic. Na tym zdjeciu:
http://lockthewelderdotcom.files.wordpr ... /p47-4.jpg
widac ze w dolnej czesci wlot znacznie sie zweza, a gorna czesc jest bardziej kanciasta (calosc tak jakby odwrocony trojkat). Niby to nie Bubbletop, ale mysle ze wlot byl ten sam.
Pozdrawiam i czekam na dalsze postepy.
Przepraszam za brak polskich znakow.
FW-190 D-9 FW-190 A-4 Spitfire mk.Vb Spitfire mk.Vc Spitfire mk.XVIe PZL P.11c JU-88D-1 B-239 P-40E Jak-1b P-47D-11 Spitfire LF.IX Spitfire mk.Ia Hawker Hurricane
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
F4U Corsair
"Buduję miniaturowe 'repliki' samolotów, a nie kartonowe modele"
Piotr Rowiński
No cóż, osłona silnika wyszła tak, jak pozwalały elementy. Nie powiem, bym brał pod uwagę kształt wlotu sklejając to, najważniejsze było spasowanie elementów do siebie, kształt sam wyszedł. Lekkim utrudnieniem było dodatkowe wyoblanie pasków, z których składa się rzeczony wlot.
Zdjęcie mógłbym zrobić, ale na nim nie byłoby widać różnicy między silnikami, dopiero mając to w rękach i zaglądając w dobrym świetle można zauważyć to i owo.
Ogólnie mówiąc, silnik użyty w Razorbacku jest dużo lepszy, ale robiąc zamknięte maski i zakładając śmigło, spokojnie wystarczy ten, co użyłem w Bobbletopie.
Zdjęcie mógłbym zrobić, ale na nim nie byłoby widać różnicy między silnikami, dopiero mając to w rękach i zaglądając w dobrym świetle można zauważyć to i owo.
Ogólnie mówiąc, silnik użyty w Razorbacku jest dużo lepszy, ale robiąc zamknięte maski i zakładając śmigło, spokojnie wystarczy ten, co użyłem w Bobbletopie.