[R]Tarcza ostrzegawcza kształtowa trzystawna 1:25
Moderatorzy: Tomasz D., laszlik, kartonwork
Sądzę, że najbardziej prawdopodobna historycznie, najbardziej realistyczną mechanicznie i najprostsza do wykonania będzie tarcza z dodatkowym światłem zielonym pod górną przesłoną. Zakres zmian w stosunku do znormalizowanej tarczy PKP będzie minimalny i wykorzystuje praktycznie niezmienione części z oryginalnej wycinanki (nawet długość komory lustrzanej pozostanie bez zmian).
Wystarczy zamocować komorę lustrzaną tak, aby była oświetlana dolną latarnią, a światło zielone wypadło pod trzecią przesłoną (czyli w tym miejscu co w znormalizowanej tarczy PKP). Komorę trzeba odsunąć trochę od słupa, żeby zostało miejsce na przeciwwagę sanek latarniowych i cięgła. Dodatkowo do górnej przesłony należy dokleić zasłonę tylnego światła.
Poniżej rysunek, który, mam nadzieję, zobrazuje o co mi chodzi. Zmiany w stosunku do tarczy PKP zaznaczone na czerwono.
Wystarczy zamocować komorę lustrzaną tak, aby była oświetlana dolną latarnią, a światło zielone wypadło pod trzecią przesłoną (czyli w tym miejscu co w znormalizowanej tarczy PKP). Komorę trzeba odsunąć trochę od słupa, żeby zostało miejsce na przeciwwagę sanek latarniowych i cięgła. Dodatkowo do górnej przesłony należy dokleić zasłonę tylnego światła.
Poniżej rysunek, który, mam nadzieję, zobrazuje o co mi chodzi. Zmiany w stosunku do tarczy PKP zaznaczone na czerwono.
Mechanizm służący do opuszczania i podnoszenia windy:
Przy okazji tego etapu budowy znalazłem (chyba) nowe zastosowanie klejów BCG-podobnych - zaimpregnowana lekko rozcieńczonym klejem nitka staje się sztywniejsza i nie odstają od niej włókienka dzięki czemu bardziej przypomina stalową linkę.
Przy okazji tego etapu budowy znalazłem (chyba) nowe zastosowanie klejów BCG-podobnych - zaimpregnowana lekko rozcieńczonym klejem nitka staje się sztywniejsza i nie odstają od niej włókienka dzięki czemu bardziej przypomina stalową linkę.
Pozdrawiam
Abuq
Abuq
Miło widzieć, że tarcza dalej rośnie.
Przy okazji znalazłem zdjęcie tarczy o interesującej nas konstrukcji. Egzemplarz muzealny, co prawda pozbawiony napędu, ale komorę lustrzaną ma zamocowaną tak jak pisałem.
Przy okazji znalazłem zdjęcie tarczy o interesującej nas konstrukcji. Egzemplarz muzealny, co prawda pozbawiony napędu, ale komorę lustrzaną ma zamocowaną tak jak pisałem.
- Heinrich Kosmala
- Posty: 2184
- Rejestracja: sob paź 04 2008, 11:28
- Lokalizacja: Landau/Niemcy
- x 159